کاشف اسرار- 15 اسفند ماه 1399 بود مدیر سایت اطلاع رسانی ریاست جمهوری اسلامی ایران خبری با تیتر : ” با قدردانی از زحمات بی شائبه دکتر بانک ؛ دکتر روحانی آقای “حمید رضا مومنی” را به عنوان “مشاور رئیس جمهور در امور مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی” منصوب کرد”، منتشر کرد .

از انتصاب ” حمید رضا مومنی ” به این سمت ” 4 ماه و 25 روز سپری گردیده و طی این مدت با ارتقای سمت مدیرتی و افزایش حقوق ، دارای محفاظ هم شده و طی این مدت به برخی از استان ها هم سفر کرده است.

وی اهل ” ازندریان” شهری در بخش جوکار از توابع شهرستان ملایر استان همدان می باشد که ماه های اردیبهشت، خرداد و تیر امسال سه بار به استان گیلان و منطقه آزاد انزلی سفر داشته که هزینه های این سفر ها بر عهده دولت بوده که از جمله آنها وسیله ایاب و ذهاب،خدم و حشم ،محافظین ،پذیرایی و….بوده است.

این مقام مسئول برای اولین بار اردیبهشت ماه امسال با هدف شرکت در مراسم تودیع سرپرست ” سید مهدی نقوی” و معارفه ” علی اکبری اوسط مقدم ” به گیلان سفر کرد و هزینه سفرش بر عهده دولت بود و حتی الامکان می توانست در ایام کرونا به صورت ویدئو کنفرانسی شرکت کننده باشد ،خرجی برای دولت نتراشد.

” مومنی ” خرداد ماه امسال هم سفری به منطقه آزاد انزلی داشت در ابتدا به گلزار شهدای طالب آباد انزلی عزیمت و به مقام شامخ شهدا، ادای احترام ، سپس از زیرساخت‌های عمرانی و گردشگری در دست تکمیل منطقه بازدید کرد.

وی که از خوش استقبالی و پذیرایی گیلانیان خوشش آمده بود در تیر ماه سال جاری هم سفری دو روزه داشت ،از برخی پروژه های اقتصادی و عمرانی منطقه بازدید نمود و با تعدادی از فعالین اقتصادی در حوزه منطقه آزاد انزلی جلسه داشت.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور که در دقیقه 85 از 90 فعالیت دولت به این سمت منصوب گردید که طی چند روز آینده دولت ” حسن روحانی ” کنار می رود و دولت ” سید ابراهیم رئیسی ” بر سر کار می آید و هر چه پروژه توسط ” مومنی ” افتتاح می شود احتمالا حاصل زحمات ” اکبر ترکان ” یا مرتضی بانک ” یا هر دو است.

وی طی این مدت فعالیت کاری خود در سمت فعلی با تعدادی از فعالین اقتصادی مناطق آزاد کشور دیدارهایی داشته و این سئوال در ذهن تداعی شده میزان حمایت مادی از آنان جهت پیش برد امور چقدر بوده است ؟ لازم است با انتشار اسناد متقن نسبت به تنویر افکار عمومی بپردازد.

این مسئول طی این مدت از برخی پروژه های عمرانی بخش خصوصی که توسط ” مرتضی بانک ” به عنوان دبیر قبلی شورای عالی مناطق آزاد کشور و مافوق سابق خودش مورد تمجید قرار گرفت، تعریفی نکرد، طلبکار شد ،این در حالی است سیاست یک مدیر و حکم ران خوب این است در شرایط بد اقتصادی کشورمان حامی سرمایه گذار باشد تا خدای نکرده از سرمایه گذاری پشیمان بشود و از کشور عزیزمان مهاجرت کند.

” مومنی ” باید به این سئوال پاسخ بدهد در طول دوران 4 ماه و 25 روز اخیر خودش چه اثر مثبتی در حوزه مدیریتی خودش به نفع فعالان اقتصادی بخش خصوصی انجام داده که عنداللزوم مطالبه گری از مجموعه مدیریتی خودش، از بخش خصوصی مطالبه می نماید ؟

بخش خصوصی باید از این مقام مسئول سئوال بپرسد برای تسهیل سرمایه گذاری و اشتغال جوانان گیلان زمین چه کرده اید ؟ ضرورت دارد ” مومنی ” به جای انجام سخنرانی و تاکید بر شفاف سازی امور ،مسئول سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور را بر اساس قانون ملزم به پاسخ گویی به متقاضی کند .

” پایگاه خبری کاشف اسرار ” به زودی در راستای تنویر افکار عمومی و توجه به بند 48 فراخوان رهبر انقلاب

برای : ” تکمیل ارتقای الگوی پایه اسلامی ایرانی پیشرفت ” مبنی بر ” ارتقای نظارت رسمی، مردمی و رسانه‌ای بر ارکان و اجزای نظام” که در 22 مهر ماه 1397 منتشر شده است ، با انتشار اسنادی نسبت به نقد عملکرد ” مومنی ” در راستای شفاف سازی اقدام و هشدار به او می دهد : ” به عمل کار بر آید به سخن دانی نیست/ دو صد گفته چو نیم کردار نیست.

النهایه این یادداشت تلنگر برانگیز را با یکی از فرمایشات رهبر انقلاب خطاب به مدیران در باره مسئولیت پذیری به پایان می رسانیم و انتظار می رود آویزه گوش دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور قرار بگیرد : “

رهبر انقلاب : اگر توان مدیریتی ندارید ، مسئولیت نپذیرید

پایان پیام

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :