کاشف اسرار-مدیرکل استاندارد گیلان اعلام کرد: طی امسال با انجام بازرسی های میدانی ۱۷۳ فرآورده غیراستاندارد مشاهده و اقدامات قانونی برای برخورد با متخلفان و محصولات صورت گرفت.

مهناز جعفریان در گفت و گو با ایرنا افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون سه هزار و ۵۰۰ واحد صنفی توسط بازرسان اداره کل استاندارد گیلان مورد کنترل و بازرسی قرار گرفته است که ۱۷۳ کالای غیر استاندارد در آنها شناسایی شد.

به گفته وی این میزان فرآورده غیراستاندارد در ۱۰۸ واحد صنفی مشاهده شناسایی شد و محصولات مرتبط با سلامت مردم ضمن تشکیل پرونده قضایی و تعزیراتی در محل مهندم می شوند.

مدیرکل استاندارد گیلان این فرآورده ها را در بخش های مختلف از جمله مواد غذایی،  تعمیرات ، خودرو، فلزات، الکترونیک ، لوازم خانگی و منسوجات عنوان کرد و افزود: بسیاری از محصولات امکان بازسازی و اصلاح دارند که به واحد تولیدی برای این امر برگشت داده می شود.

جعفریان تاکید کرد: شهروندان در صورت شکایت از کیفیت کالاهای تولیدی دارای نشان استاندارد با شماره تلفن ۱۵۱۷ تماس گرفته و شکایت خود را ثبت کنند که این شکایت بررسی و نتیجه در سریعترین زمان به شاکی اعلام خواهد شد.

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :