کاشف اسرار-رئیس دولت سیزدهم، صبح جمعه (۸ بهمن) در پانزدهمین سفر استانی خود وارد فرودگاه بین المللی سردار جنگل در مرکز گیلان شد و در بدو ورود به رشت مورد استقبال نماینده ولی فقیه در استان گیلان، استاندار و جمعی از مسئولان استانی قرار گرفت.

روابط عمومی استانداری گیلان پیش از آغاز سفر ” سید ابراهیم رئیسی ” به استان، لیستی از اصحاب رسانه در برگیرنده : ” نام و نام خانوادگی خبرنگار،نام رسانه،کد ملی و شماره تلفن همراه خبرنگار معرفی شده ” جهت حضور در برنامه این مقام رسمی کشور، تهیه کرد ولی برخی از رسانه ها و خبرنگاران نتوانستند حتی یک برنامه شرکت کنند.

مدیر سابق غیر بومی روابط عمومی استانداری گیلان در هفتم بهمن ماه امسال طی گفتگویی با ” کاشف اسرار ” از صدور 27 مجوز حضور خبرنگار گیلانی در سفر هشتم بهمن ماه جاری رئیس جمهوری به این استان خبر داد.

امیر حسین کبیری ” با اشاره به ارائه لیست در برگیرنده 54 رسانه و خبرنگار به نهاد ریاست جمهوری برای صدور مجوز ، مدعی شد : واحد استعلامات نهاد از صدور 27 مجوز خودداری کرد .

به گفته وی برای صدا وسیما،خبرگزاری ها و روزنامه ها و تعدادی از پایگاه های خبری و اطلاع رسانی،مجوز صدور در برنامه سفر صادر شد.

یک شهروند ایرانی و مدیر مسئول پایگاه خبری ” کاشف اسرار ” به دنبال اعمال تبعیض بین رسانه ها و خبرنگاران ، دست به کار گردید و در بیستم بهمن از طریق سامانه ” انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات ” چنین در خواست کرد :

” به نام خدا لطفا مقرر فرمایید در حداقل زمان پاسخگویی،لیست دربرگیرنده نام و نام خانوادگی خبرنگاران و رسانه های متقاضی برای شرکت در سفر اخیر رییس جمهوری و هیات دولت به گیلان و لیست دریافت کنندگان دربرگیرنده نام و نام خانوادگی خبرنگاران و رسانه محل فعالیت آنان و دلایل رسمی و متقن عدم صدور کارت همراهی و حضور در سفر برای رسانه ها و خبرنگاران در سفر یاد شده اعلام فرمایند”

مدیر پاسخگویی به انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات استانداری به دنبال ثبت این درخواست،در یکم اسفند ماه جاری مرقوم کرد :

“با سلام و آرزوی توفیق-روابط عمومی استانداری گیلان، لیست تمامی فعالان رسانه ای استان مطابق با تاییدیه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان را به مسئولان مرتبط نهاد ریاست جمهوری جهت صدور کارت حضور در مراسم ارائه کرد که در نهایت مطابق با نظرات آن مسئولان، کارت برای شماری از خبرنگاران و عکاسان برای پوشش رسانه ای سفر رئیس محترم جمهوری به استان گیلان صادر شده است”.

پایان پیام



Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :