کاشف اسرار- رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه ، ابراز کرد : برقراری پرواز رشت به آستراخان از اواسط خرداد ماه 1401 به نفع کشورهای ایران و روسیه است و برقراری پرواز و انجام تجارت خوب و سالم به فال نیک گرفته می شود .

هادی تیزهوش تابان در گفتگو با خبرنگار کاشف اسرار در حوزه اقتصادی با ابراز خرسندی از برقراری این پرواز از اواسط خرداد ماه امسال ، اظهار کرد : این پرواز که توسط شرکت پارس‌ایر انجام خواهد می‌شود علاوه بر اینکه نقش به سزایی در گسترش روابط بین دو استان گیلان و آستراخان دارد، می‌تواند در ارتقای روابط اقتصادی، تجاری و گردشگری ایران و روسیه نیز نقش‌آفرین باشد.

وی با بیان اینکه از طرف روسی انتظار داریم که مساعدت‌های لازم را برای حمایت از تداوم این مسیر پروازی به عمل آورند، گفت: تسهیل در صدور روادید از سوی سرکنسولگری روسیه در رشت و تسهیل در ورود اتباع ایرانی در فرودگاه آستراخان می‌تواند در تقویت این مسیر هوایی بسیار موثر باشد.

این پیشکوت تجاری در حوزه ایران با روسیه ،خاطر نشان کرد : استان گیلان بیش از 400 سال با استان های جنوبی کشور روسیه علی الخصوص آستراخان ارتباط تجاری داشت و در این راستا یک کاروانسرای تجار گیلانی در آستراخان وجود داشت که با تشکیل دولت شوروی به محل مسکونی تبدیل شد.

تیزهوش تابان ” ادامه داد : هم اکنون سرای تجاری با کاربری مسکونی قابل استفاده است و 100 سال پس از بسته شدن این محل، سرای تجاری ایرانیان در سال 1396 طی مراسمی افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی ابا ابراز خرسندی از این که گیلان به عنوان زادگاه خودش یک استان معین برای تجارت با کشور روسیه بسیار حائز اهمیت است ، تصریح کرد : گیلان دارای کشتی های باربری بوده و کشتی برای تردد گردشگران علی الخصوص تجار بین این استان با آستراخان فعالیت ندارد.

رئیس اتاق بازرگانی،صنایع و معادن و کشاورزی گیلان ضمن ضروری دانستن به فعالیت درآمدن تردد کشتی برای رفت و آمدن گردشگریان علی الخصوص تجار بین این استان با استانهای چنوبی روسیه،برقراری پرواز رشت به آستراخان از اواسط خرداد ماه 1401 به نفع کشورهای ایران و روسیه دانست و ابراز کرد :برقراری پرواز و انجام تجارت خوب و سالم به فال نیک گرفته می شود .

تیزهوش تابان ” برقراری پرواز بین رشت و آستراخان را بهترین مسیر تردد بین اتباع دو استان مذکور ارزیابی کرد و درباره عذاب های تردد اتباع از جمله فعالین اقتصادی، اذعان کرد : تجار و شهروندان گیلانی علاوه بر طی مسیر رشت به تهران ، می بایست پرواز 4 ساعته تهران به مسکو و مسکو به آستراخان را طی کنند ، که با برقراری پرواز آسترا خان و رشت به کمنتر از دو ساعت می رسد.

وی آسترا خان روسیه را یکی از معابر بسیار مهم ورود و خروج گیلان به روسیه قلمداد کرد و یاد آور شد : گیلان هم یک مرکز بسیار مهم ورود و خروج کالا به جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود و امکانات متعدد این استان دارد که باید از آنها استفاده بهینه کرد که از جمله این ظرفیت ها صنعت پاک گردشگری و توسعه و پیشرفت وضعیت اقتصادی است.

این فعال پیشکسوت تجاری در حوزه خارجی برقراری پرواز رشت به آستراخان و بالعکس را پس از 2 دهه وقفهدر توسعه روابط اقتصادی بسیار حائز اهمیت دانست و خاطر نشان کرد : آستراخان دارای امکانات متعدد به نفع ایرانیان می باشد که از جمله آنها می توان به وجود بنادر مختلف، سرای تجاری ایرانیان،سرکنسول گری جمهوری اسلامی ایران و شعبه ای از بیزنس بانک ” اشاره کرد.

تیزهوش تابان ” باستفاده از مزایای پرواز مذکور را برای هم وطنان ایرانی مسیر دانست و بر ضرورت برقراری پروتاز رشت به مسکو و بالعکس تاکید کرد.

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :