کاشف اسرار -مدیرکل استاندارد گیلان از شناسایی ، توقیف و پلمب ۲ واحد شامل یک واحد تولیدی و یک انبار بسته بندی غیر استاندارد چای در استان خبر داد.

مهناز جعفریان به ایرنا اظهار داشت: این واحد تولیدی بیش از ۶۰۰ کیلوگرم چای سیاه در شرق گیلان را بدون اخذ مجوزهای بهداشتی و به صورت غیر استاندارد کیسه گیری و بسته بندی می کرد.

وی همچنین با اشاره به کشف و ضبط سه هزار و ۷۰۰ تن دیگر چای سبز و سیاه غیراستاندارد در گیلان اظهار داشت: با بازرسی انحام شده از یک انبار چای در شرق گیلان حدود سه هزار و ۷۰۰ تن چای سیاه و سبز به ارزش حدود پنج میلیارد ریال کشف و ضبط شد.

مدیرکل استاندارد گیلان اظهار داشت: مسئولان این انبار؛ بدون اخذ مجوزهای بهداشتی و استاندارد در مکانی نامناسب اقدام به بسته بندی چای می‌کردند.

جعفریان خاطرنشان کرد: این انبار چای نیز پلمب و مدیر واحد با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد و مردم هنگام خرید چای بسته بندی شده با ارسال اعداد درج شده در زیر علامت استاندارد به سامانه پیامکی رایگان ۱۰۰۰۱۵۱۷، از اعتبار و اصالت علامت استاندارد روی محصولات مطمئن شوند.

وی گفت: مردم می توانند در صورت مشاهده هر گونه مغایرت و یا عدم کیفیت، موارد تخلف را طی تماس با شماره تلفن گویای ۱۵۱۷، واحد رسیدگی به شکایات اداره کل استاندارد گیلان ثبت کنند.

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :