کاشف اسرار-استاندار گیلان در واکنش به انتقاد مدیر مسئول پایگاه خبری کاشف اسرار ” مبنی بر برگزاری نشست های خبری و تجلیل از خبرنگاران به صورت تبعیضی خلاف مقررات دولتی توسط برخی از مدیران از جمله : فرماندار آستارا و مدیران امور شعب بانکهای کشاورزی و مسکن گیلان یا عدم برگزاری مراسم تجلیل توسط برخی مدیران، اولتیماتوم داد : برگزاری نشست خبری و هم چنین تجلیل از خبرنگاران توسط مدیران دستگاههای اجرایی و بانکها نباید تبعیضی باشد ،ضمن این که دیگر مدیران باید نشست تجلیل برگزار کنند. .

به گزارش کاشف اسرار ، اسدالله عباسی عصر امروز (شنبه) در همایش تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه استان گیلان در تالار مرکزی رشت، نقش برجسته حضرت زینب (س) برای ماندگاری حرکت عظیم امام حسین (ع) در واقعه کربلا را بسیار مهم دانست و افزود: به فرموده رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، اگر زحمات خبرنگاران نباشد لحظه ها هرگز ماندگار نمی شود. 

وی به نقش مهم و ارزشمند خبرنگاران در مسئله مهم جهاد تببین اشاره و خاطرنشان کرد: خبرنگاران و اصحاب رسانه پیش‌قراولان اجرای فریضه جهاد تبیین در جامعه هستند. 

این مقام از برگزاری نشست خبری با اصحاب رسانه در آینده‌ای نزدیک خبر داد و افزود: به زودی در تریبون آزاد سوال خبرنگاران و اصحاب رسانه قرار می‌گیرم چراکه متعقدم همراهی و انتقاد سازنده خبرنگاران برای رفع مشکلات اثربخش است. 

عباسی ” با اشاره به اهمیت و جایگاه نقد از سوی خبرنگاران و اصحاب رسانه افزود: نقد رسانه‌‌‌ای با تخریب افراد فاصله دارد و این نقد باید در مسیر اصلاح امور باشد. 

وی با بیان اینکه نقدهای خبرنگاران باید سازنده باشد، افزود: هر دستگاه و مسئولی در گیلان که از خبرنگاران و اصحاب رسانه شکایت کرده، باید از شکایتش صرف‌نظر کند. 

نماینده عالی دولت در گیلان  با بیان اینکه نسبت به مشکلات و مسائل خبرنگاران آگاه هستم، گفت: چالش‌ها و مشکلات خبرنگاران و اصحاب رسانه کاملاً شفاف و قابل تشخیص است و برای رفع آن باید اقدام جدی صورت گیرد. 

عباسی با بیان اینکه چند صدایی‌ها موجب عقب ماندگی گیلان شده است، اضافه کرد: در گذشته صدای واحدی برای توسعه و پیشرفت استان گیلان وجود نداشت اما امروزه وفاق و همدلی خاصی در استان ایجاد شده است. 

وی با اشاره به نقش رسانه در گسترش همدلی و وفاق در استان، افزود: رسانه‌ها و خبرنگاران، مردم و مسئولان را به هم نزدیک می‌کنند و توسعه و پیشرفت گیلان با همدلی و وفاق مسئولان و همراهی رسانه‌ها برای مردم امیدآفرین است. 

استاندار گیلان با بیان اینکه بخشی از مشکلات خبرنگاران دارای خلأ قانونی است، گفت: برخی چالش‌ها و مشکلات خبرنگاران باید با ساز و کارهای قانونی حل و فصل شود. 

عباسی با اشاره به سرعت انتقال خبر در عصر حاضر بیان کرد: در گذشته اخبار و اطلاعات به کندی انعکاس پیدا می‌کرد اما امروزه سرعت انتقال خبر به کمتر از یک دقیقه رسیده است. 

وی با بیان اینکه در قلم و بطن آثار خبرنگاران، سازندگی وجود دارد، اضافه کرد: توسعه و پیشرفت جامعه از مسیر قلم‌های خبرنگاران و اصحاب رسانه عبور می‌کند. 

این مقام از مساعدت دولت برای راه اندازی مرکز آموزش خانه مطبوعات گیلان خبر داد و افزود: اعتبارات بیمه تکمیلی خبرنگاران استان هم تأمین شده است. 

عباسی از مدیرکل راه و شهرسازی استان خواست تا در جهت تسهیل امور مرتبط با مسکن خبرنگاران اقدام کند، گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان نیز ارائه تسهیلات خرید سخت افزار رسانه‌ای برای خبرنگاران و اصحاب رسانه استان گیلان را دنبال کند. 

نماینده مردم صومعه سرا و رئیس مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش با اشاره به اینکه خبرنگار، زمانی موفق عمل می کند که وابسته به نهاد یا دستگاهی نباشد، گفت: مجلس شورای اسلامی آمادگی رفع مشکلات خبرنگاران از طریق وضع  قانون را دارد. 

سید کاظم دلخوش اباتری با بیان اینکه خبرنگاری شغل نیست و عشق و هنر است، افزود: برخی رسانه‌های زرد واقعیت‌ها را نمی‌بینند و فقط دنبال مچ گیری هستند. 

وی با بیان اینکه از عملکرد دولت و استاندار گیلان تمام قد حمایت می‌کنم، گفت: باید دست استانداری که فرزند گیلان است را گرفت و در راستای توسعه گیلان از وی حمایت کرد. 

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :