کاشف اسرار – شهردار چاف و چمخاله با اعلام تولید 7 تا 10 تن زباله به صورت روزانه در ایام عادی و بالغ بر 20 تن در ایام تابستان و تعطیلات عید نوروز ، به تخلیه ، انباشت و انتشار بوع تعفن در ” روستای آلمان لنگه ” شهرستان لنگرود و خوراک دام های اهالی این منطقه از پسماند و تلف شدن این حیوانات ، اشاره کرد.

حسین ابراهیمی ” در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار کاشف اسرار در حوزه اجتماعی با بیان این که استاندار گیلان در حوزه سامان دهی پسماند بسیار حساسیت خاصی دارند ، اظهار کرد : ” اسدالله عباسی ” در روزی که می خواستند حکم شهرداری این جانب را صادر بکنند بر ” مقولات اقتصاد گردشگری ” و ” سامان دهی پسماند ” این شهر تاکید ویژه کردند.

وی نگاه حاکمیتی در حل معضل پسماند را کمک کننده دانست و بر ضرورت همکاری حاکمیت در این حوزه تاکید کرد و درباره نقش اصحاب رسانه در حل این معضل ، اعتقاد دارد : رسانه می تواند بسیار نقش به سزایی در این بخش را ایفاد بکند .

به گفته این مسئول ،صرف این که اصحاب رسانه اخباری تهیه بکنند و انتشار بدهند و بخواهند پای مسئولان را وسط بکشند و موضوع را به گونه ای جلوه بدهند که فکر بشود مسئولان دارند کوتاهی می کنند ، این قصه باید تغییر پیدا بکند و معکوس بشود.

ابراهیمی ” اضافه کرد : تنها راه کار اصلی برای برخورد با زباله و حل موضوع پسماند همکاری خود مردم است و مردم عزیزمان می توانند در بحث تولید ،تفکیک و کاهش در انباشت زباله نقش به سزایی را ایفا بکنند،ضمن این که شهرداری هر روزه درخواست های زیادی را برای تهیه و جا گذاری سطل های زباله دارد ، این فرهنگ باید تغییر پیدا بکند و مردم به شهرداری بگویند دیگر حق ندارید از سطل های زباله استفاده نمائید.

وی یکی از سیاست های شهرداری در دوره فعلی مدیریتی را انجام تفکیک از مبدا ء زباله عنوان کرد و متذکر شد : برخی از زباله ها می تواند تبدیل به نقدینگی و پول بشود و بخش دیگری هم جلوی درب منازل تبدیل به کمپوست بشود.

شهردار چاف و چمخاله ، تصریح کرد : شهروندان عزیز اطلاع ندارند زباله هایی که در سطل های زباله می گذارند توسط خودروهای حمل پسماند به کجا برده و تخلیه می شود ؟

ابراهیمی ” با اعلام تولید 7 تا 10 تن زباله به صورت روزانه در ایام عادی و بالغ بر 20 تن در ایام تابستان و تعطیلات عید نوروز ، به تخلیه ، انباشت و انتشار بوع تعفن در ” روستای آلمان لنگه ” شهرستان لنگرود و خوراک دام اهالی این منطقه از پسماند و تلف شدن این حیوانات اشاره کرد.

وی ، اذعان کرد : شهرداری چاف و چمخاله ” با داشتن خودروهای فرسوده و امکانات کم در جمع آوری و حمل زباله بسیار با مشکل مواجه می باشد و امیدواریم با تلاش مردم نجیب و پرسنل زحمتکش شهرداری بتوانیم میزان تولید زباله را کاهش و تفکیک از مبداء انجام بدهیم که مردم در جای دیگر ” آلمان لنگه ” شاهد حمل زباله ” چاف و چمخاله ” نباشند.

این مسئول ” چاف و چمخاله ” را با داشتن حدود 9 هزار نفر جمعیت که در ایام پیک گردشگری به 20 هزار نفر می رسد ،در بخش گردشگری به دلیل داشتن هتل ها و مجتمع های گردشگری متعدد ،دارای زبانزد خاص و عام در استانهای مازندران و گیلان معرفی کرد که هر ساله پذیرای گردشگران زیادی از اقصی نقاط کشور و خارج از کشور است.

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :