کاشف اسرار – رئیس شورای اسلامی شهرستان ماسال با ابراز تشکر از پیگیری ها و تلاش های نماینده مردم طوالش ، ماسال و رضوانشهر در مجلس شورای اسلامی ، تاکید کرد : از : ” حسن محمد یاری ” درخواست داریم برای اجرای پروژه های کلان و ملی شهری ، کمک بیشتری به شورای اسلامی و شهرداری ماسال بکند.

سید داود شفیع پور کلوری ” در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار کاشف اسرار ” در حوزه اجتماعی ، اظهار کرد : ماسال شهري در استان گيلان می باشد که در کنار کوه‌ های تالش واقع شده‌ است. فاصله آن از شهر هشتپر 60 کيلومتر است و با رشت از راه صومعه‌ سرا 55 کيلومتر فاصله دارد.

وی ادامه داد : شهر ماسال در کنار رودخانه خالکايی واقع، که اين رود خانه از قله مرتفع شاه‌ معلم سرچشمه می گيرد پس از طي 40 کيلومتر از درون شهر ماسال گذر مي‌نمايد و جمعيت بر اساس سر شماري سال 1385جمعيت ماسال 2 هزار و 986 خانوار) برابر با 10 هزار و 992 نفر بوده‌ است.

این مسئول یکی از مهمترین مشکلات شهری ماسال در سنوات گذشته را بحث آب‌ های سطحی که سال‌ ها اقدام جدی در این زمینه صورت نگرفته بود ، عنوان و اظهار کرد : با آغاز به کار ششمین دوره شورای اسلامی شهر ، انتخاب و انتصاب شهردار فعلی ، ساماندهی و حل معضل آب های سطحی در دستور کار قرار گرفت.

شفیع پور کلوری ” ، خاطر نشان کرد : وجود آب های سطحی طی سنوات گذشته در زمان بارندگی و آب گرفتگی سبب آزار و اذیت و مشکل در عبور و مرور شهروندان می گردید که با انجام عملیات لوله گذاری های زیاد در خیابان های : ” 40 دستگاه ، شهدا و فردین معصومی ” و صرف هزینه ای بالغ بر 2 میلیارد تومان ، حل شد.

وی انجام پروژه پیاده رو سازی و سنگ فرش سازی خیابان ” معلم ” به طول حدود 500 متر با هدف ارتقاء کیفیت معابر و مناسب سازی پیاده رو به منظور تسهیل در عبور و مرور عابرین و زیبای سازی معبر از دیگر اقدامات دوره جدید مدیریت شهری ، عنوان کرد .

عضو شورای اسلامی شهر ماسال ، متذکر شد : با اجرای این پروژه ضمن تضمین امنیت شهروندان برای عبور و مرور و کاستن حوادث احتمالی، جلوه بصری و شهری مسیر نیز متحول گشته و عابرین به راحتی می توانند در این مسیر تردد کنند.

شفیع پور کلوری ” مرمت و رنگ آمیزی تندیس بالگرد میدان شهید سر لشکر خلبان حسین فرزانه در ورودی این شهر با همکاری هوا نیروز جمهوری اسلامی ایران و صرف هزینه حدود 60 میلیون تومان از دیگر اقدامات دوره جدید مدیریت شهری ، ذکر کرد و از دستور کار قرار گرفتن تعریض خیابان شهید سپهبد قاسم سلیمانی ” با هدف افزایش لاین پهنای آسفالت و احداث فضای سبز ، خبر داد.

وی پیگیری به روز رسانی تجهیزات و خرید خودروهای سنگین اطفای حریق شهرداری ماسال را یکی از مهم ترین برنامه های مدیریت شهری اعلام کرد و متذکر شد : شهردار از زمان شروع به کار در این سمت پیگیر اختصاص دو دستگاه اطفای حریق از طریق استانداری گیلان است.

این مسئول با تاکید بر مضیقه قرار داشتن شهرداری ماسال در داشتن و خریداری تجهیزات و خرید خودروهای سنگین اطفای حریق ، تاکید کرد : این نهاد عمومی غیر دولتی در خریداری خودروهای اطفای حریق به دلیل قیمت خیلی بالا ،می باشد و در حد توان برای خریداری نیست ، دارای مشکل است و در صدد اخذ مجوز و خریداری با پلاک منطقه آزاد انزلی هستیم.

شفیع پور کلوری ” یکی از معضلات اساسی ماسال را وجود حدود 90 درصد کوچه های شهر از نعمت آسفالت عنوان و تاکید کرد : از زمان دوره جدید مدیریت شهری تاکنون حدود 40 کوچه از نعمت آسفالت گردیده و آسفالت 40 کوچه دیگر باقی مانده است و تمام تلاش مان این است تا پایان زمان فعالیت پارلمان شهری 90 درصد کوچه های شهر آسفالت بشوند.

وی با ابراز امیدواری به عنوان عضو شورای اسلامی شهر ماسال تا بتواند مشکلات شهروندان در حوزه شهری را حل بکند ، اذعان کرد : باور و اعتقاد ما این است که با استفاده از ظرفیت های ملی می‌توان کمبودها و عقب ماندگی های این شهر را در حوزه‌ های مختلف جبران کرد.

رئیس شورای اسلامی شهرستان ماسال بر ضرورت ساخت کمربندی تحت عنوان : ” حافظ ” برای حل مشکل ترافیک شهر ماسال به میزان 50 درصد ، تاکید و خاطر نشان کرد : برای تملک تعدادی از املاک موجود در مسیر گفتگوهایی با مالکین انجام شده ، با دو مالک توافق صورت گرفته ولی انجام مذاکرات با دو مالک به نتیجه ای دست نیافته است، درصورت عدم حصول نتیجه برای تملک املاک مورد نظر ، عنداللزوم از راهکارهای قانونی بهره خواهیم گرفت .

شفیع پور کلوری ” با اشاره به فعالیت شش ماهه شهردار فعلی ماسال به تمجید از عملکرد : ” رامین علیزاده ” پرداخت و ابراز کرد : اعضای شورای اسلامی شهر از انتخاب ” علیزاده ” که دارای تجربه و روحیات جهادی و میدانی” بوده و پیگیر پروژه های شهری در سطح شهرستان ، استان و ملی می باشند و با حقوق و بیمه پرسنل شهرداری به موقع پرداخت می شود، راضی هستند.

وی با ابراز تشکر از پیگیری ها و تلاش های نماینده مردم طوالش ، ماسال و رضوانشهر در مجلس شورای اسلامی ، تاکید کرد : از ” حسن محمد یاری ” درخواست داریم برای اجرای پروژه های کلان شهری ، کمک بیشتری به شورای اسلامی و شهرداری ماسال بکند.

این مسئول با بیان این که پروژه بسیار مهم ورودی شهر ماسال تحت عنوان : پیچ خود بشر ” بسیار نیاز به پیگیری دارد، مدعی عدم همکاری اداره آب منطقه ای شهرستان ماسال برای برداشت شن جهت تعریض و درست کردن سطح ارتفاع شد و یاد آور شد : برای این پروژه پیمان کار تعیین شده است و پیمان کار منتظر سامان دهی این نقطه است، خواستار ورود نماینده مردم طوالش ، ماسال و رضوانشهر در مجلس شورای اسلامی برای حل این عدم همکاری هستیم .

شفیع پور کلوری ” با بیان این که حدود 90 درصد از اراضی شهر ماسال برای منابع طبیعی می باشد که از جمله اراضی متعلق به منابع طبیعی محل در نظر گرفته شده برای اجرای پروژه ” بام سبز ” است ، بر ضرورت ورود نماینده مردم طوالش ، ماسال و رضوانشهر در مجلس شورای اسلامی جهت ایجاد و راه اندازی آن که دارای سرمایه گذار و پیمان کار است، تاکید ویژه کرد.

پایان پیام

.

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :