کاشف اسرار – جلسه عادی نوبت اول موسسه خانه مطبوعات گیلان از ساعت 10 صبح تا 14 روز گذشته در محل موسسه ، روبروی بیمارستان پور سینا رشت با رسمیت یافتن شروع به کار نمود .مجمع را رئيس هيأت مديره افتتاح کرد و در جلسه مجمع ابتدا يك رئيس، يك نايب رئيس، يك منشي و دو نفر ناظر از ميان اعضاي مجمع عمومي انتخاب شدند.

هدف از برگزاری این مجمع عمومی عادی ، استماع گزارش بازرسان از طریق سایت خانه مطبوعات ایران بود که متاسفانه گزارشی رویت نشد، که در این رابطه عکسی از صفحه اخبار استان گیلان خانه مطبوعات تهیه گردید ولی امروز شاهد انتشار گزارشی با تیتر : ” صورت حساب مالی خانه مطبوعات و رسانه های استان گیلان” به تاریخ 15 آبامن ماه 1401 بودیم و تعجب برانگیز است !

از دیگر اهداف برگزاری مجمع ، تعیین دو بازرس اصلی و یک بازرس علی البدل بود.در انتخابات دیروز ؛ خلیل اخوان اصغری – رضا اسدی – مجید مصطفوی – حمید رضا دنیا دیدهء نهزمی، اکبر حیدر پور – محمد ضائیان – حسن غلام پور پاپ کیاده – علی رضا منکوئی و مهر ناز زمین افشان ” به رقابت پرداختند .

در این دور از انتخابات ، از بین 435 نفر از اعضای اصلی خانه مطبوعات گیلان که پالایش نشده اند ،درباره استمرار عضویت برخی از آنان شائبه وجود دارد به طوری مثالا شخصی چند سالی می باشد مرحوم شده است ، شخص دیگری چند سالی می باشد در خارج از کشور اقامت دارد هم چنان استمرار عضویت دارند و برخی اعضا بنا به شنیده ها در رسانه هایی از قبل معرفی شده همکاری ندارند،استمذار عضویت دارند ، 198 نفر در مجمع عمومی امروز حاضر و رای دادند و به خاطر عدم شرکت 20 نفر از اعضا ء ، انتخابات به دور دوم کشیده شد.

ماده هفتم اساس نامه خانه مطبوعات ایران ” درباره نحوه برگزاری مجمع عمومی عادی برای انتخاب بازرس، تاکید دارد : ” دعوت مجمع عمومي بايد با قيد دستور، زمان و محل تشكيل جلسه حداقل 15 و حداكثر 45 روز قبل از تشكيل جلسه به وسيله انتشار آگهي در يكي از مطبوعات استانی ،  و يا با ارسال دعوتنامه كتبي به آخرين نشاني اعضا، به علاوه ارسال پيامك، ایمیل یا ارسال از طریق شبکه های مجازی (مجاز) که در آن عضو هستند براي كليه اعضا به نحوي كه حداقل دو سوم آن تحويل شده باشد”.

حال این سئوال در ذهن تداعی شده است آیا فراخوان برگزاری مجمع حداقل 15 و حداكثر 45 روز قبل از تشكيل جلسه به وسيله انتشار آگهي در يكي از مطبوعات استانی صورت پذیرفته است ؟ اگر در یکی از مطبوعات منتشر شده است ، مستند منتشر بشود و چرا در سایت خانه مطبوعات ایران و کانال فضای مجازی ” ایتا ” که به تازگی فعال شده ، منتشر نشده است ؟

اگر در یکی از مطبوعات استانی منتشر نشده باشد ، ” ارسال دعوت نامه كتبي به آخرين نشاني اعضا، به علاوه ارسال پيامك، ایمیل یا ارسال از طریق شبکه های مجازی (مجاز) که در آن عضو هستند براي كليه اعضا به نحوي كه حداقل دو سوم آن تحويل شده باشد ” الزامی است.

لازم به ذکر می باشد در روز جاری برای اعلام نتیجه انتخابات دیروز مراتب از سوی مدیر مسئول پایگاه خبری ” کاشف اسرار ” به سمع مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان رسید و منتظر اعلام آرا به صورت فوری هستیم.

از آن جایی که خانه مذکور به عنوان موسسه ای فرهنگی، صنفی، غير دولتي و غیر تجاری و مستقل تشکیل شده ، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان برابر ماده هفتم شیوه نامه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات موسسات خصوصی ارائه دهنده خدمات عمومی ابلاغ شده از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس کمیسیون انتشار دسترسی آزاد به اطلاعات ” در سال 1398 ، ” موشظف می باشد نتایج هر انتخابات و تعداد آرا هر نامزد ” در پرتال اداره کل منتشر کرده و در دسترس عموم قرار بگیرد ، لذا اجابت درخواست برابر قانون مذکور مورد استدعاست

النهایه برای شفافیت بیشتر در اعلام نتیجه آرای ماخوذه ، پیشنهاد می شود برابر ماده ششم اساس نامه خانه مطبوعات ، انتخابات با درخواست یک پنجم اعضا به صورت حضوری برگزار بشود.

پایان پیام

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :