کاشف اسرار – ” قانون تملک آپارتمان ها ” یکی از قوانین دارای قدمت بالا و مصوب 1343 شمسی می باشد که قانون گذار در ماده 14 آن تاکید دارد : ” مدیر یا مدیران مکلفند تمام بنا را به عنوان یک واحد در مقابل آتش سوزی بیمه نمایند. سهم هر یک از مالکان به تناسب سطح زیر بنای اختصاصی آنها بوسیله مدیر یا مدیران تعیین و از شرکاء اخذ و به بیمه گر پرداخت خواهد شد. در صورت عدم اقدام و بروز آتش سوزی مدیر یا مدیران مسؤول جبران خسارات وارده می باشند”

به گزارش خبرنگار کاشف اسرار ،57 سال و 8 ماه و 11 روز از زمان تصویب این قانون سپری گردیده ولی هم اکنون آماری در دسترس نیست که از تعداد بیمه شدن ساختمان ها توسط مدیر یا مدیران ساختمان ها روشن گری بکند و آیا به این قانون توجهی دارند یا خیر ؟ آیا بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران می تواند آنان را مکلف به اجرای این قانون بکنند یا نه ؟

رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران ” سیاست این نهاد ناظر صنعت بیمه برای اجبار احتمالی مدیر یا مدیران آپارتمان‌ها جهت بیمه کردن تمام بنا در مقابل آتش سوزی را تشریح کرد .

مجید بهزاد پور ” مقارن سفر به استان گیلان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ” کاشف اسرار ” در حوزه اجتماعی ، اظهار کرد : ” بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران ” مجری قانون آپارنمان ها نیست ولی از توسعه در این بخش حمایت و دفاع می کنیم

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :