کاشف اسرار – رییس اداره محیط زیست شهرستان لنگرود با بیان این که در زمان های گذشته بدون اخذ نظر ” محیط زیست روستای آلمان لنگه لنگرود ، مثل سراوان رشت ” به عنوان محل دفن زباله تعرفه شد و آن قدر زباله ریختند و به نقطه فاجعه رسیدند تازه آمدند گفتند چه کار باید بکنیم.،تاکید کرد : محل دفن گاه زباله آلمان لنگه لنگرود مورد تائید نیست و ضرورت دارد مدیریت دقیق بر دفن گاه فعلی صورت بپذیرد.

حسین جهش ” در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار کاشف اسرار در حوزه اجتماعی درباره دفن گاه زباله روستای آلمان لنگه لنگرود ، متولی این دفت گاه را شهرداری لنگرود ممرفی و اظهار کرد : طبق آخرین بازدید صورت گرفته از دفن گاه زباله مذکور ، مشاهده گردید پرسنل ذیربط شهرداری لنگرود نسبت به انجام عملیات خاک پاشی کرده اند .

وی با بیان این که محل دفن گاه زباله آلمان لنگه لنگرود مورد تائید سازمان حفاظت محیط زیست نیست ، تصریح کرد : با توجه به شرایط کنونی جامعه هیچ کاری برای بخش زباله انجام نداده ایم و تفکیک از مبدا خوبی نداریم و فاقد کنترل و مدیریت خوب پسماند هستیم ،به طور طبیعی در دفن گاه زباله آلمان لنگه لنگرود دفن می شود.

این مسئول ، منذکر شد : لازمه انجام صحیح دفن در آلمان لنگه لنگرود ” نداشتن مشکلات زیست محیطی انجام عملیات خاک پاشی و ضد عفونی کردن محیط می باشد و هم اکنون این موارد انجام می شود

جهش ” در تبیین دلایل مورد تائید نبودن محل دفن گاه زباله آلمان لنگه لنگرود ، خاطر نشان کرد : آن زمانی که روستای” آلمان لنگه ” را برای محل دفن گاه زباله تعرفه کردند ، اخذ ارزیابی محیط زیستی ضرورت داشت .ولی متاسفانه انجام نشد.

به گفته وی ، لازمه داشتن ارزیابی محیط زیستی ، تعیین یک مشاور جهت انجام ارزیابی محیط زیستی و ارائه آن به ” محیط زیست ” می بود که در صورد تائید توسط این دستگاه اجرایی و نظارتی به عنوان دفن گاه تعیین می گردید .

به گفته رییس اداره محیط زیست شهرستان لنگرود ،در زمان های گذشته بدون اخذ نظر ” محیط زیست روستای آلمان لنگه لنگرود ، مثل سراوان رشت ” به عنوان محل دفن زباله تعرفه شد و آن قدر زباله ریختند و به نقطه فاجعه رسیدند تازه آمدند گفتند چه کار باید بکنیم.

جهش ” درباره دیدگاه اداره محیط زیست شهرستان لنگرود درباره فعال بودن یا تعطیل شدن جایگاه فعلی دفن گاه زباله آلمان لنگه ، تصریح کرد : با توجه به این که این محل طی سنوات گذشته تاکنون بر اثر تخلیه زباله آلوده گردیده و خراب شده همان شکل بماند و جای دیگر خراب نشود .

وی بر ضرورت انجام مدیریت دقیق دفن گاه فعلی تاکید کرد و افزود : انجام عملیات تفکیک زباله از مبدا در اولین گام ضرورت دارد ، ضمن این که شهرداری لنگرود در حال احداث کارخانه کمپوست می باشد و حدود 100 میلیارد اعتبار برای ساخت این کارخانه تخصیص داده شده است.

این مسئول با اعلام پیشرفت فیزیکی حدود 55 درصدی ساخت کارخانه کمپوست لنگرود ، متذکر شد : ساختمان احداث شده و دستگاه های مورد نظر خریداری و آورده شده ولی یک قسمت از پروژه با اداره منابع طبیعی و آب خیزداری دچار مشکل شده است

جهش در پایان ، یاد آور شد : ساخت کارخانه کمپوست لنگرود در سال ۱۳۹۷ در زمینی به مساحت دو هکتار در نزدیک محل دفن زباله در روستای آلمان لنگه بخش اطاقور این شهرستان با ظرفیت دریافت روزانه ۲۵۰ تن زباله با اختصاص هزینه‌ای بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی آغاز شد

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :