کاشف اسرار – 24 مهر ماه 1400 شمسی بود مراسم معارفه ” سید فخر الدین حسینی “به عنوان شهردار خشکبیجار شهرستان رشت با حضور تعدادی از مسئولین برگزار شد.

به گزارش کاشف اسرار ، از زمان معارفه ” حسینی ” 1 سال و 4 ماه و 15 روز سپری گردیده و متاسفانه مرمت دو تابلو رنگ و رو رفته و زنگار زده یادمان شهدای گرا قدر شهر خشکبیجار این شهر به دست فراموشی سپری شده و انگار ترمیم آن برای شهردار این شهر اهمیت ندارد !؟ حتی به ترمین تصاویر بنیان گذار فقید جمهوری اسلامی ایران و هم چنین رهبر انقلاب ، توجهی ندارد !

به شهردار گوش زد می شود یکی از تأثیر گذار ترین جریان های هنری در ایران معاصر،هنر بازنمایی ارزشها در جنگ تحمیلی و نمایش رشادت های بزرگ مردان تاریخ عرصه دفاع است.

نمایــش و تصویر ســازی شــهدا بــر تابلوهای شهری بــا اتمــام جنــگ آغــاز شــد و تــا امــروز ادامــه دارد و با گذشت بیش از سه دهــه پــس از جنــگ،بازنگری در تمثال شهدا و بازسازی محتوایی آن یک ضرورت است.

با توجه به اینکه گیلان،استانی مسافرپذیر است و عکس و نماد شهدا در ورودی شهرها نمادی از روحیه ایثار،شهادت و مقاومت خواهد بود و در ذهنیت سازی مخاطبین در خصوص سبقه ایثارگری آن شهر قطعا موثر بوده ،باید به بهترین شیوه و در کوتاه ترین زمان ممکن مورد بازسازی مجدد قرار گیرد.

ماده 4 آئین نامه اجرایی ماده (11) قانون جامع خدمات رساني به ايثارگران – مصوب 1391 تاکید دارد : وزارت كشور موظف است نسبت به تأمين هزينه و اجراي خدمات مربوط به نگهداري گل زارها و يادمان شهداء از طريق شهرداري ها و دهياري هاي مربوط اقدام نمايد.

با توجه به این که پایگاه خبری و تحلیلی”کاشف اسرار”مستند به ماده 48 فراخوان رهبر انقلاب اسلامی برای تکمیل و ارتقاء الگوی پایه اسلامی ایرانی ملزم وظیفه ارتقای نظارت رسمی، مردمی و رسانه‌ای بر ارکان و اجزای نظام دارد،بنابراین ” وزارت کشور ، استاندار گیلان ، فرماندار رشت و شهردار خشکبیجار ” وظیفه پاسخ گویی و اصلاح این روند را بر عهده دارند.

رهبر انقلاب: افراد، مسئولین، خودشان را در معرض نقد و انتقاد قرار بدهند و پاسخ گو باشند و پاسخ بدهند و تبیین کنند. خیلی از اوقات اگر چنان چه یک انتقادی به کسی بشود، این فرصتی است برای او که بتواند ذهن ها را روشن کند، تبیین کنند، حقیقت را بیان کنند؛ خیلی چیز خوبی است.

پایان پیام

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :