کاشف اسرار – نماینده مردم صومعه سرا و رئیس فراکسیون تعاون مجلس شورای اسلامی با اعضای هیات مدیره اتاق تعاون گیلان در رشت دیدار و گفنگو کرد و منتج به توافق نظر و اخذ تصمیمات مهم در این جوزه شد .

به گزارش خبرنگار کاشف اسرار ، رئیس اتاق تعاون گیلان طی سخنانی در این جلسه خطاب به نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی یکی از درخواست های این مجموعه بخش را پیگیری برای اختصاص اعتبار ویژه ای بالغ بر 4 میلیارد تومان جهت توسعه ساختمان ستاد مرکزی اتاق تعاون استان در خیابان سعدی رشت از طریق اتاق تعاون ایران و نیز سازمان مدیریت و برنامه ریزی عنوان کرد.

عیسی محمدی ” خطاب به ” سید کاظم دلخوش اباتری ” واگذاری انبار اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گیلان واقع در جوار فرودگاه سردار جنگل رشت که هم اکنون به عنوان اتحادیه های کارکنان دولت و فرهنگیان از فضای آن استفاده می کنند برای استفاده 12 اتحادیه تحت پوشش اتاق تعاون استان را از دیگر خواسته های این مجموعه بیان کرد.

وی واگذاری انبار تخریبی سازمان چای کشور واقع در شهرستان لاهیجان برای ایجاد مرکز نمایشگاهی محصولات کشاوری اعم از چای ، برنج ، بادام زمینی ، صنایع دستی و … که سال گذشته چندین جلسه در این رابطه برگزار گردید ولی منتج به نتیجه نشد را از دیگر خواسته های اتاق تعاون استان عنوان کرد .

این مسئول به انعقاد تفاهم نامه وزارت راه و شهر سازی با اتاق تعاون ایران در مهر ماه 1400 برای احداث ۲۰۰ هزار واحد مسکونی برای خانواده های کارگری و بخش تعاون کشور اشاره کرد .

محمدی ” به دستور کار قرار گرفتن دیدار رئیس و اعضای هیات مدیره اتاق تعاون گیلان با مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان طی روزهای آینده اشاره کرد تا برخی از زمین های شهرک صنعتی استان در اختیار اتاق تعاون قرار بگیرد و برای ساخت مسکن برای کارگران فاقد مسکن مورد بهره برداری قرار بگیرد.

وی با اشاره به تشکیل 13 شرکت تعاونی توسعه عمران در گیلان و اعلام آمادگی اعضای مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی برای کمک به این شرکت ها ، خواستار واگذاری پروژه های دستگاه های اجرایی به این مجموعه های بخش تعاونی طبق ماده چهارم قانون بخش تعاونی اقتصاد جمهوری اسلامی ایران ” شد.

رئیس اتاق تعاون گیلان با اشاره به تشکیل و فعالیت شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت در گیلان ، خواستار عدم حذف این شرکت شد و در این راستا خواستار مکاتبه نماینده مردم صومعه سرا و رییس فراکسیون تعاون مجلس شورای اسلامی شد که مورد موافقت ” سید کاظم دلخوش اباتری ” قرار گرفت.

محمدی ” استفاده از نیروهای کار افغانی برای اتحادیه کارخانجات تولید برنج گیلان که در این راستا پیگیری های متعددی از طریق رییس اتحادیه مذکور صورت گرفته از دیگر خواسته ها عنوان کرد و خواستار مکاتبه نماینده مردم صومعه سرا با وزیر کشور شد که مورد موافقت ” سید کاظم دلخوش اباتری ” قرار گرفت.

وی با اشاره به صدور کارت پیله وری توسط وزارت صمت ، خواستار محول کردن صدور این گونه کارت ها به اتاق تعاون یا انحادیه مربوطه شد و خاطر نشان کرد : تاکنون مکاتبات متعددی در این رابطه صورت گرفته ولی منتج به نتیجه نشده است و از نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی درخواست میکنم مکاتبه برای پیگیری و به نتیجه رسیدن صورت بپذیرد.

رئیس اتاق تعاون گیلان از وجود 150 هزار نفر مرز نشین در اتحادیه مرز نشینان گیلان خبر داد و افزود : بیش از 500 هزار نفر عضو سهم دار این اتحادیه هستند

تبدیل باجه بانک توسعه تعاون شهر ماسال به بانک را از خواسته های شهردار این شهر عنوان کرد که هم اکنون نایب رییس اتاق تعاون استان است که مورد موافقت نماینده مردم صومعه سرا در مجلس قرار گرفت و تماس تلفنی با رییس بانک توسعه تعاون کشور ” برقرار و اخذ موافقت تلفنی گرفت.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی طی سخنانی در این جلسه ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این جلسه مهم ، اعضای هیات مدیره اتاق تعاون استان گیلان را از چهره های توان مند ، شناخته شده و پیگیر دانست و توقعات و خواسته های مطرح شده را به حق دانست و بر پیگیری و حصول نتیجه مورد نظر تاکید کرد.

سید کاظم دلخوش اباتری ” به وجود قانون بخش تعاونی اقتصاد جمهوری اسلامی ایران ” اشاره کرد و یاد آور شد : بخشی از اهداف قانون گذار از تصوب این قانون : ” ایجاد و تأمین شرایط و امکانات کار برای همه به منظور رسیدن به اشتغال کامل ، قرار دادن وسائل کار در اختیار کسانی که قادر بکارند ولی وسائل کار ندارند ، پیشگیری از تمرکز و تداول ثروت در دست افراد و گروههای خاص جهت تحقق عدالت اجتماعی ،
و جلوگیری از کارفرمای مطلق شدن دولت ، است.

وی قرار گرفتن مدیریت و سرمایه و منافع حاصله در اختیار نیروی کار و تشویق بهره‌برداری مستقیم از حاصل کار خود ، پیشگیری از انحصار، احتکار، تورم و اضرار به غیر و توسعه و تحکیم مشارکت و تعاون عمومی بین همه مردم ” را از دیگر قانون مذکور برشمرد.

رییس فراکسیون تعاون مجلس شورای اسلامی ” ، تصریح کرد : طبق سند چشم انداز 20 ساله کشور سهم تعاون در اقتصاد ایران باید 25 درصد باشد، این رقم اکنون حدود 6 درصد است.

دلخوش اباتری ” با اشاره به جمعیت حدود دو میلیون و 600 هزار نفری گیلان از عضویت بالغ بر دو میلیون نفر در اشکال مختلف در اتحادیه ها و شرکت های تعاونی این استان ابراز خرسندی کرد.

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :