کاشف اسرار – از ساعت 30 : 15 تا 18 امروز دومین جشنواره آلوچه اسلام آباد ( شاقاجی ) بخش سنگر شهرستان رشت به همت شورای اسلامی روستا و دهیاری با حضور حدود 1 هزار نفر در پارک کودک این روستای زیبا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار کاشف اسرار ، در این جشنواره محمد رضا احمدی سنگری و جبار کوچکی نژاد ارم ساداتی ” نمایندگان مردم شهرستان های رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی ،کیا عاشوری ( سرپرست فرمانداری رشت ) ، حسین محبتی ( سرپرست بخش داری سنگر ) و جمعی از هنرمندان برگزار شد.

در این جشنواره مفرح پهلوان ” جمشید حسین زاده ” ( لافند بازی ) – امید عزتی و سعید ترکاشوند ( مجری گری )- عباس پسندیده ( موسیقی ) و شیرین محسنی و صالح اصغری ( نمایش طنز )اجرای برنامه کردند و مسابقه کشتی گیله مردی بین ورزش کاران استان های مازندران برگزار شد .

دهیار اسلام آباد ( شاقاجی ) در گفتگو با خبرنگار کاشف اسرار ” درباره برگزاری سومین جشنواره آلوچه ،اظهار کرد : این روستا دارای قدمت بسیار بالایی در تولید سه نوع آلوچه دارد که این محصول به سایر استانها صادر و سبب درآمد زایی برای کشاورزان باغ دار می شود.

مهرداد فلک دوست ” روستای اسلام آباد ( شاقاجی ) را یکی از مهم ترین قطب های تولید آلوچه در استان گیلان عنوان کرد و متذکر شد : از جمله اهداف برگزاری این جشنواره ایجاد شادی و نشاط بین اهالی و رونق باغ داری آلوچه داری به عنوان شغل ابا و اجدادی در روستاست .

سرپرست بخش داری سنگر در گفتگو با خبرنگار کاشف اسرار ” برگزاری سومین جشنواره آلوچه را به صورت زیبا و خوب ارزیابی و اظهار کرد : حلقه گمشده بسیاری از مردم عزیز در پهنه ایران اسلامی بحث نشاط و تعالی می باشد و هدف اصلی و لویت دار در برگزاری این جشنواره ایجاد نشاط بین آحاد مردم بسیار خوب ، خون گرم و دوست داشتنی بخش سنگر است.

حسین محبتی ” با اعلام وجود حدود 400 هکتار باغات آلوچه در بخش سنگر رشت که توسط باغ داران به صورت سنتی کاشت ، داشت و برداشت می شود ، خاطر نشان کرد : فصل برداشت آلوچه در اردیبهشت ماه می باشد و در صورت مساعد بودن وضعیت جوی پیش بینی می شود حدود 2 هزار و 500 تن آلوچه مخصوص سنگر در برگیرنده : پلاستیکی ، امیری و پیوندی ” برداشت بشود .

وی با ابراز امیدواری بر تداوم برگزاری این گونه جشن واره ها ، تمام تلاش مسئولان بخش سنگر را در این راستا دانست و از زحمات دهیار و شورای اسلامی روستا اسلام آباد ( شاقاجی ) در برگزاری سومین جشنواره آلوچه تشکر کرد.

این مسئول خطاب به اهالی سنگر پیشنهاد کرد نسبت به کاشت ، داشت و برداشت محصول پر طرف دار ” آلوچه ” اقدام کنند و متذکر شد : آلوچه پس از برنج ” دومین محصول پر طرف دار بین کشاورزان می باشد و بخش داری این آمادگی را دارد که نهال های آلوچه به صورت رایگان بین اهالی توزیهع بکند .

محبتی ” درب تشریح آخرین وضعیت تبدیل دهستان شاقاجی به ” شهر ، اظهار کرد : هفته گذشته با پیگیری های نمایندگان مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی و فرماندار رشت ، میزبان هیاتی از وزارت کشور بودیم .

وی با اشاره به وجود جمعیت حدود 70 هزار نفری ، سه دهستان و نزدیک به 326 کیلومتر مربع وسعت بخش زیبای سنگر و دارای جاذبه های متعدد گردشگری ، تصریح کرد : تمام منابع و منافع شهرستان رشت در بخش سنگر قرار گرفته و ما بخش سنگر را شهرستان می دانیم چه این عنوان باشد یا نباشد .

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :