کاشف اسرار – در پی ثبت درخواست ” خلیل اخوان اصغری ” و جمع آوری امضاء به تاریخ دهم اردیبهشت ماه امسال در پلتفرم ” کارزار ” وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در چهاردهم اردیبهشت ماه طی نامه ای خطاب به وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ، درخواست کرد پایگاه های خبری دارای مجوز مشمول قانون معافیت از پرداخت سهم بیمه کارفرمایی که حداکثر 5 نفر کارگر دارند را نمود.

به گزارش کاشف اسرار ، در نامه ” محمد مهدی اسماعیلی ” خطاب به ” سید صولت مرتضوی ” که یک رونوشت از آن برای معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ” ارسال شده ، آمده است :

جناب آقای دکتر سید صولت مرتضوی

وزیر محترم تعاون ، کار و رفاه اجتماعی

سلام علیکم

احترامآ به استحضار می رساند ، در اجرای ماده واحده قانون معافیت از پرداخت سهم بیمه کارفرمایانی که حداکثر پنج نفر کارگر دارند مصوب 16 / 12 / 1361 و حسب فهرست مصوب 12 اردیبهشت سال 1369 به شماره 106254 هیئت وزیران ، خوش بختانه شاهد استفاده از این امکان برای فعالان رسانه های مکتوب هستیم اما متاسفانه رسانه های مجازی شامل خبرگزاری ها و پایگاه های خبری از این امتیاز محروم هستند .

هم چنین به استناد بند ( ب ) ماد ه 2 قانون اصلاح قانون تامین اجتماعی مصوب 1387 با توجه به افزایش سهم پایگاه های خبری در تبادل اطلاعات و هم چنین درخواست ها و پیگیری های اصحاب رسانه ، خواهشمند است دستور فرمایید برخورداری از معافیت این قانون ، پایگاه های خبری دارای مجوز از هیئت نظارت بر مطبوعات را نیز شامل شود .

شایان ذکر است این وزارت خانه با درک ملاحظات سازمان تامین اجتماعی ، با تنظیم دستورالعمل و وضع مقرراتبه منظور پایش رسانه های مجازی فعال در معرفی افراد حائز شرایط ، مانع تحمیل هزینه در این خصوص به آن سازمان خواهد بود . محمد مهدی اسماعیلی

پایان پیام

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :