کاشف اسرار – نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی با بیان این که برای شخص رئیس جمهوری احترام قائل است ، اکثر اعضای هیات دولت را فشل دانست و تاکید کرد : یکی از ابزارهای نماینده مردم در مجلس برای احقاق حق مردم ، داد زدن است .

به گزارش خبرنگار کاشف اسرار ، ” سید کاظم دلخوش اباتری ” طی سخنانی در مراسم تجلیل از تعدادی خبرنگاران گیلانی که در یکی از تالارهای شهر رشت برگزار شد ، اظهار کرد : به عنوان شهروند ایرانی ، نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی و رئیس هیات مدیره خبرگزاری خانه ملت برای خبرنگاران همه رسانه ها احترام قائل هستم و با همه عزیزان ارتباط کاملا صمیمانه دارم .

وی با انتقاد از تندروهای جاری در کشور پرداخت و گفت : ای کاش در کشور ما یک مقدار تندروی های چپ و راست کم می گردید و امروز این وضعیت را نداشتیم .

این مقام با بیان این که یک سال می باشد به عنوان رئیس هیات مدیره خبرگزاری خانه ملت تلاش دارم بتوانم تعادل در عرصه رسانه را برقرار بکنم ، تاکید کرد : در مقابل خدمات ارزشمند خبرنگاران تعهد داریم مشکلات آنان را حل بکنیم .

دلخوش اباتری ” با اعلام آمادگی کامل برای بررسی و حل مشکلات خبرنگاران و اصحاب رسانه برای اصلاح و تدوین قوانین برای این قشر فرهیخته ، متذکر شد : این آمادگی وجود دارد مشکلات اصحاب در قوانین بودجه سالانه ، پنج ساله توسعه و دایمی پرداخته و حل بشود .

وی خودش را در قانون گذاری پیش قراول دانست و خاطر نشان کرد : بسیاری از مردم در بخش های مختلف کشور برای بررسی و حل مشکلات خودشان به بنده مراجعه دارند .

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی ، دلیل مراجعات بسیاری از مردم را حضور خودش در هیات تطبیق مجلس شورای اسلامی ، قانون دانی و قانون گذاری عنوان کرد.

دلخوش اباتری به انتقاد از عملکرد مجمع تشخیص مصلحت نظام پرداخت و اعتقاد دارد : مجمع ” فرصت تهاتر نفت برای احداث جاده ها را از مردم گرفت .مجمع بودجه را کم کرد و بخشی موارد آن را حذف نمود؛ مثلاً در خصوص دعوا بر سر سهمیه قیر اصرار داشتیم ۲ میلیون تن قیر برای ترمیم راه‌های شهری و روستایی تخصیص یابد تا حداقل مردمی که با بحران اقتصادی روبرو هستند دیگر درگیر راه‌های با خاک و گل نشوند؛ اما همین را آسمان ریسمان کردند که فساد دارد! کجا فساد دارد؟ یک نفر پیدا نشد که دلیل این ادعا را توضیح دهد. آیا این فساد دارد یا ۶ میلیون تن قیری که دارید به امارات و کشورهای دیگر با ۴- ۵ برابر قیمت صادر می‌کنید؟

وی با تاکید بر این که استان گیلان باید با روسیه و کشورهای آسیای میانه ارتباط داشته باشد ، اضافه کرد : اگر می گوئیم اقتصاد باید رشد داشته باشد دولت نباید شعار بدهد و من بارها و بارها این نکته را بیان کرده ام به رئیس جمهوری ایران احترام می گذارم ، انسان خوبی است و در بین سایر کاندیداهای ریاست جمهوری جزو بهترین بود ولی متاسفانه اکثر اعضای کابینه اش فشل هستند و باید هیات دولت را درست تنظیم بکنند .

این مقام یکی از ابزارهای خودش به عنوان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی برای احقاق حق مردم را داد زدن بیان و از وزیر امور خارجه در حوزه آبهای مرزی انتقاد کرد.

به گفته دلخوش اباتری ، اگر در آینده نزدیک وزارت خارجه ایران اصول قانون اساسی را درست رعایت نکند ده سال آینده در مورد آب به بحران بر می خوریم ، این بی عرضگی است وزیر مربوطه نتواند حق کشور را بگیرد .

وی خطاب به خبرنگاران حاضر در مراسم با انتقاد از برخی سایت لجن پراکنی ، حسادت و تخریب می کنند ، خاطر نشان کرد : من اولین نفر در مجلس شورای اسلامی می باشم که نسبت به موضوعی نطق تذکر دارم .

این نماینده مجلس با اشاره به این تکته که تا در خوزستان یک قطره آب قطع می شود نمایندگان آن استان داد و فریاد می زنند ، تصریح کرد : یکی از ابزارهای کار ما نمایندگان ، داد زدن است.

دلخوش اباتری ” با اشاره به سخنان چند روز پیش خودش در صحن مجلس شورای اسلامی به نفع کشاورزان و تهدید به استعفا دادن در صورت عدم قطع واردات برنج ، ابراز کرد : من باکی برای استعفا دادن نداریم ، من چه نماینده باشم یا نباشم تفاوتی ندارد . برخی فکر می کنند آدم مغروری هستم ، اما بدانید منت کسی برای انتخابات و پیروزی نکشیدم با مردم منطقی حرف های خودم را زدم و و 4 دوره نماینده مردم صومعه سرا در مجلس هستم .

وی با بیان این که دارای 9 خواهر و برادر می باشد و به هیچ کدام پست نداده ام ، تصریح کرد : چند روز پیش پس از تهدید به استعفا دادن از سمت نمایندگی مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی ، برخی از لجن پراکن ها وابسته به کشورهای بیگانه نوشتند : ” چون انتخابات نزدیک است ، می گوید ما استعفا می دهیم .

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی خطاب به ادمین و مدیر این کانال و سایت های لجن پراکن ، گفت : ” آخه بچه جان اگر حرمت من را نگه نمی داری ، حداقل حرمت مردم استان گیلان را نگه دار . اولین نفر در نطق و سخنرانی در مجلس هستم. چرا تلاش دارید، نماینده‌ای که برای دفاع از حقوق مردم سر مسئولان داد می‌زند را خاموش کنید؟

دلخوش اباتری ” میزان تولید چای در کشور را 30 هزار تن اعلام کرد و اذعان داشت : میزان نیاز مردم به مصرف چای در کشورمان 80 هزار تومان می باشد که 50 هزار تومان وارد می شود .

وی با انتقاد از نحوه واردات چای به کشور ، به طرح این سئوال پرداخت : ” چطور یک شخص به تنهایی نسبت به واردات 110 هزار تن چای اقدام می کند ؟ دستگاه های نظارتی کجا هستند ؟ خوابیدند ؟

این مقام با اشاره به سخنان چند روز پیش خودش در صحن مجلس شورای اسلامی به نفع کشاورزان و تهدید به استعفا دادن در صورت عدم قطع واردات برنج ، ابراز کرد : رئیس مجلس شورای اسلامی شب همان روز تهدید به استعفا موضوع را پیگیری و مانع از واردات برنج شدند .

دلخوش اباتری ” از وضعیت آب آشامیدنی در گیلان انتقاد کرد و اعتقاد دارد : الان هشدار می دهم گیلان از آب برخوردار می باشد ولی وضعیت آب آشامیدنی استان دچار مشکل است .

وی با انتقاد از نحوه تخصیص کالا برگ تا سه دهک اول جامعه برای هر خانوار به مبلغ 250 هزار تومان ، تصریح کرد : دولت برای سایر دهک ها اعتباری در نظر نگرفت و 150 هزار تومان برای تورم گذاشت . تورم یعنی چی ؟ یعنی عملا و عمدآ به سو ء استفاده کننده بازار می گوید ماست 50 هزار تومانی را 70 هزار تومان بکنید من به تو 150 هزار تومان می دهم ! این چه کمک و کالا برگ دادن به مردم است ؟

به گفته این عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اعلام شکست جراحی اقتصادی دولت سیزدهم پیش از اجرا گفت: پیش از اجرای طرح آرد و نان نامه‌ای در ۱۷ بند برای سید ابراهیم رئیسی و محمدباقر قالیباف نوشتم که این جراحی اقتصادی محکوم به شکست است.در سالهای پس از پیروزی انقلاب هر چه جلوتر می رویم مغز مدیریتی پائین نر می رود ، هر کسی غیر از این می گوید بیاید با من بنشیند و بحث بکند .

متاسفانه افراد کلفت تر ، کلفت تر و اشخاص ضعیف تر ، ضعیف تر شدند

دلخوش اباتری ” ، اذعان کرد : وقتی وضعیت اقتصادی کشور شفاف ، روی فرم و پا نیست چه حقی دارند از مردم مالیات بر عادی بر سرمایه بگیرند ؟ اول باید به وضعیت اقتصادی آرامش بدهند ولی متاسفانه افراد کلفت تر ، کلفت تر و اشخاص ضعیف تر ، ضعیف تر شدند .

وی به مخالفت سه سال پیش خودش با اخذ مالیات بر خانه های خالی اشاره و تصریح کرد : اخذ مالیات بر منازل خالی سبب فرار سرمایه از داخل کشور و سرمایه گذاری در سایر کشورها و گران شدن خانه ها در ایران و بالا رفتن نرخ کرایه بها می شود .

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی با بیان این که 90 درصد ارز دست دولت می باشد و باید مدیریت بکند ، اظهار کرد : برخی فکر می کنند از مردم عوارض و مالیات زیاد بگیرند ، هنر ، می باشد این در حالی است شفاف سازی در اقتصاد حرف اول و آخر را می زند.

پایان پیام

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :