✨سرپرست فرمانداری تالش در جلسه شورای کشاورزی عنوان کرد : رونق بازار برنج و صادرات کیوی یکی از مهمترین دغدغه های کشاورزان تالشی می باشد خواستار نگاه ویژه وزارت کشاورزی به شهرستان تالش ‌شد.

🖊به گزارش کاشف اسرار ، جلسه شورای کشاورزی شهرستان روز( پنج شنبه ۲۷ مرداد) به ریاست فرامرز مرجانی سرپرست فرمانداری تالش با حضور دکتر نورزاد امام جمعه شهرستان ، صالح محمدی رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان ، مسئولین و جمعی از باغداران ، کشاورزان ، کارخانه داران و سردخانه داران در سالن اجتماعات فرمانداري تالش با محوریت رفع مشکلات و موانع تولیدات کشاورزی برگزار شد.

✨سرپرست فرمانداری تالش با بیان اینکه رونق بازار برنج و صادرات کیوی یکی از مهمترین دغدغه های کشاورزان تالشی می باشد، تصریح کرد: تالش به عنوان‌ قطب کشاورزی، خصوصا کیوی و برنج شناخته شده است و می طلبد که وزير جهاد کشاورزی به این امر مهم توجه ویژه ای داشته باشد، چرا که زیر ساخت‌های کشاورزی در تولید برنج و کیوی مهیاست.

✨فرامرز مرجانی خواستار پیگیری صادرات کیوی توسط میز تخصص کیوی،اخذ کد کیوی آر توسط باغداران به منظور سهولت صادرات میوه کیوی، تامین و تخصیص اعتبارات جهت خرید تجهیزات و ماشین آلات کشاورزی، اختصاص اعتبار به منظور تامین آب زراعی و تجهیز و بازسازی چاه های کشاورزی، خرید برنج پر محصول با قیمت مصوب توسط اتحادیه تعاون روستایی و تاکید بر افزایش قیمت برنج بر اساس قیمت تمام شده و همچنین خرید برنج هاشمی توسط شرکت های زنجیره ای با تجدید قیمت مصوب تاکید کرد.

✨وی با تاکید بر تخصیص آرد به ۴۸ روستای جلگه ای فاقد نانوایی عنوان کرد: به منظور تامین مایحتاج مرغ شهرستان مقرر شد شرکت تعاونی کشتارگاه بر اساس سامانه سنکاوا به تعهدات خود در تامین و توزیع مرغ با قیمت مصوب اقدام کند.

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :