کاشف اسرار -شهردار ماکلوان از استانداری گیلان برای جذب نیرو و همچنین اختصاص خودروهای اطفای حریق  استمداد طلبید و تاکید کرد : شهرداری این آمادگی را دارد که حداقل یک دستگاه خودرو به صورت رایگان یا مشارکنی  از طریق سازمان شهرداری ها در اختیار بگیرد چون نمی توان با جان و مال مردم سر سری برخورد کرد.

حیدر ثریا محقق دوست ” در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار کاشف اسرار ، پیشاپیش فرا رسیدن هفتم مهر ماه که در تقویم رسمی کشور به عنوان : ” روز آتش نشانی و خدمات ایمنی ” نام گذاری شده را گرامی داشت و به پرسنل خدوم آتش نشانی این شهر تبریک و دست مریزاد گفت که در صف اول مقابله با حوادث مختلف طبیعی و  غیر طبیعی قرار دارند و از جان خودشان مایه می گذارند و ابراز امیدواری کرد آتش نشانان غیور این شهر همیشه در پناه خداوند متعال سلامت و در خدمت رسانی به مردم همیشه موفق باشند .

وی با اشاره به تاسیس شهرداری ماکلوان در سال 1391 شمسی ، خاطر نشان کرد : این نهاد عمومی غیر دولتی بدو تاسیس با یک دستگاه خودرو سبک به مردم خذمت رسانی شروع کرد و در سال 97 یا 98 یک دستگاه خودرو به این مجموعه اضافه شد که به صورت امانی بود .

این مسئول  ، متذکر شد : هم اکنون شهرداری ماکلوان با دو دستگاه خودرو اطفای حریق در یک محدوده بسیار بزرگ پوشش می دهد که محدود به این شهر نیست .

به گفته  محقق دوست ، شهرداری ماکلوان چون در بخش سردار جنگل شهرستان فومن ایستگاه آتش نشانی دیگری وجود ندارد ، از ماکلوان تا ماسوله و از ماکلوان تا آلیانات و نزدیکی های شهر فومن هم مجبور به پوشش دهی حوادث و مشکلات غیر مترقبه است.

وی کمبود نیرو و مشکلات لجستیکی را از جمله بزرگترین معضلات این نهاد عنوان کرد و افزود : زمانی که ایستگاه آتش نشانی در ماکلوان راه اندازی شد سه آتش نشان آموزش دیده و سه راننده اطفای حریق وجود داشت که طی سنوات گذشته سه راننده آتش نشان به دیگر شهرها انتقالی گرفتند .

شهردار  ، تصریح کرد : هم اکنون متاسفانه شهرداری ماکلوان فاقد راننده آتش نشان متخصص است و از نیروهای دارای گواهی نامه لازم در دیگر واحدهای شهرداری استفاده می کند که یک مشکل بزرگ به شمار می رود .

محقق دوست ” با اشاره به انجام مکاتبات متعدد شهرداری ماکلوان با استانداری گیلان برای اختصاص 3 راننده آتش نشان از طریق برگزاری آزمون های قانونی ، اذعان کرد : چارت شهرداری برای جذب نیرو خالی است ولی خودمان برابر قانون نمی توانیم به صورت علی راس جذب بکنیم و باید از طریق قانونی و استانداری اقدام بشود .

وی با بیان این که هم اکنون شهرداری ماکلوان از طریق نیروهای خدمات شهری دارد کمبود نیرو را پوشش می دهد و به همکاران فشار می کند که در دو بخش فعالیت دارند ، از استانداری گیلان برای جذب نیرو استمداد طلبید .

این مسئول ” با اشاره به گسترش روز افزون جغرافیایی و هم چنین بر تعداد شهروندان ماکلوان ، یکی دیگر از مشکلات حال حاضر شهرداری را نداشتن یک خودروی سنگین اطفای حریق و هم چنین یک دستگاه خودروی آب رسان ( تانکر ) جهت بهره برداری در حریق های سنگین به خودروهای اطفای حریق ، اعلام کرد .

محقق دوست ، تصریح کرد : با توجه به این که خودروهای اطفای حریق شهرداری ماکلوان دارای حجم آب محدودی هستند ، داشتن یک دستگاه خودروی آب رسان ( تانکر ) جهت بهره برداری در حریق های سنگین به خودروهای اطفای حریق ، ضرورت دارد .

وی  از استانداری گیلان و مسئولان شهرستانی درخواست کرد در این زمینه یاور این نهاد عمومی غیر دولتی باشند که بخش بزرگ سردار جنگل را پوشش دهی اطفای حریق و خدمات ایمنی می کند .

شهردار ماکلوان با تاکید بر این که نیاز مبرم است تا شهرداری ماکلوان از لحاظ نیرو و خودرویی بتواند پاسخ گوی نیازهای به حق مردم باشد . نماینده مردم شهرستان فومن در مجلس شورای اسلامی را یکی از بزرگترین ظرفیت های شهرستان دانست که همواره همراه شهرداری ماکلوان بوده است .

محقق دوست ” با قدرانی از زحمات ” خلیل بهروزی فر ” برای اخذ یک دستگاه بیل بکهو ” در سال گذشته ، تصریح کرد : شهرداری سالها از نداشتن این دستگاه بیل در مضیقه بود که خوش بختانه سال گذشته به این نهاد از طریق سازمان دهیاری ها و شهرداری های وزارت کشور اختصاص یافت.

وی اضافه کرد : نماینده مردم فومن در مجلس شورای اسلامی خیلی می توانند در اختصاص خودروهای اطفای حریق از طریق سهمیه سازمان شهرداری های وزارت کشور ، استفاده و به ما کمک کنند

این مسئول در پایان ، متذکر شد : شهرداری ماکلوان این آمادگی را دارد که حداقل یک دستگاه خودرو به صورت رایگان یا مشارکنی  از طریق سازمان شهرداری ها در اختیار بگیرد چون نمی توان با جان و مال مردم سر سری برخورد کرد.

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :