کاشف اسرار – رییس شورای اسلامی شهر رشت با طرح این سئوال که : ” ثبت رشت در فهرست یونسکو به عنوان شهر خلاق خوراک چه دستاوردی برای مردم و شهروندان داشته است ؟ ” معتقد است : حدود 7 سال از زمان ثبت سپری گشته مردم باید یک چیزی مازاد بر آن چه که در سفره شان بود ، ببینند.

به گزارش خبرنگار کاشف اسرار ، ” محمد حسین واثق کارگر نیا ” طی سخنانی در  ” ورک شاپ ترویجی چای و سنت های دم آوری در شهر خلاق رشت ” که عصر امروز در ” برج گلسار رشت ” برگزار شد ، از بانیان این مراسم و هم حضار قدردانی کرد.

وی اظهار کرد : برگزاری این گونه ورک شاپ ها سبب دل گرم تر شدن نسبت به گذشته می شود و ان شآء الله بتوانیم رشت در آن جایگاه واقعی و اصلی اش قرار داد.

این مسوول با ابراز خرسندی شدید از این که شهر رشت دارای ظرفیت های بسیار بالا و انسان هایی با استعداد های بسیار قوی می باشد ، اعتقاد دارد : این شهر دارای شهروندان بسیار باهوش و زیرکی است .

کارگر نیا با بیان این که شهر رشت از نظر داشتن مواهب الهی دارای امکانات بسیار خوبی می باشد که چهار فصل  می توان بهره برد ، متذکر شد : این شهر دارای انسان های بسیار مستعدی می باشد به طوری که بسیاری از دانشمندان بزرگ جهان اصالت آنان از استان گیلان  که جزو افتخارات ایران است .

وی با بیان این که متاسفانه نتوانستیم از این ظرفیت ها و مواهب در اختیار به شکل صحیح و درست استفاده بکنیم ، تصریح کرد : ولی جهانی ” و ” حمید رضا آذر پور قره بلاغ ” زحمات زیادی در اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گیلان برای پیشبرد شهر خلاق رشت کشیدند که جزو مدیران پر تلاش محسوب می شوند .

رییس شورای اسلامی شهر رشت ، متذکر شد : در شورای اسلامی شهر علی الخصوص دوره چهارم شورا ، شهردار وقت و مجموعه عوامل شهرداری زحماتی انجام شد تا این شهر به عنوان شهر خلاق خوراک در یونسکو ثبت بشود .

کارگر نیا ” با طرح این سئوال که : ” ثبت رشت در فهرست یونسکو به عنوان شهر خلاق خوراک چه دستاوردی برای مردم و شهروندان داشته است ؟ ” معتقد است : حدود 7 سال از زمان ثبت سپری گشته مردم باید یک چیزی مازاد بر آن چه که در سفره شان بود ، ببینند.

وی با تاکید بر این که جز چند رستوران خاصی که در گذشته وجود داشته و معروف می باشند مابقی رشدی نکردند ، اذعان کرد : عملآ ما در این بخش موفق نبودیم و نتوانستیم از این فرصت به درستی استفاده بکنیم .

این مسوول با تاکید بر این که باید از ظرفیت های جوان خلاق برای شهر و شهروندان استفاده کرد ، اعتقاد دارد : رشت در حوزه های مختلف دارای زمینه رشد و تعالی دارد و اگر بخواهد استفاده بشود ما نباید این حجم از بیکاری در شهرمان داشته باشیم .

کارگر نیا ” ، تصریح کرد : ما با همه ظرفیت های بالایی که در رشت داریم از لحاظ بیکاری جزو چند استان برتر کشوریم و نتوانستیم برای خودمان و شهروندان و هم استانی ها شغل ایجاد بکنیم .

وی با اشاره به وجود شغل های کاذب در رشت ، اضافه کرد : متاسفانه شغل های کاذب زیادی وجود دارد ولی شغل واقعی که شخص بتواند تامین بشود و امنیت شغلی داشته باشد بسیار کم است  .

رییس شورای اسلامی شهر رشت ، تاکید کرد : باید از این گونه فرصت ها باید نهایت استفاده کرد و مسوولین باید حمایت نمایند و هم چنین ظرفیت ها ایجاد بشود .

کارگر نیا با اشاره به وجود ” ون کافه ها ” در برخی از نقاط شهر رشت ، متذکر شد : خیلی ها با وجود این ” ون کافه ها ” ،به دلیل مباحث ترافیکی و نیز ایجاد مزاحمت برای برخی از کسبه های رسمی ،مخالف هستند .

وی اضافه کرد : علی رغم وجود برخی مخالفت ها در مجموعه مدیریت شهری داریم کمک می کنیم به صورت ساماندهی شده به گونه ای که ایجاد مزاحمت برای کسبه رسمی نداشته باشد و دارند از این فرصت محدود شغلی با سرمایه های اندک برای خودش ایجاد می کند و این گونه کسب و کارها از بین نروند نهایت کمک را داریم می کنیم .

این مسوول ، تاکید داشت : این آمادگی در شورا وجود دارد که در هر کجا عزیز یا عزیزانی می خواهند به توسعه شهر و پایدار برای مردم ما پذیرای طرح های همگان است تا بتوان شهر به جایگاه اصلی که شهر اولین ها در گذشته های نه چندان دور در بخش های مختلف بوده ، برسیم .

کارگر نیا ” با اشاره به حضور ارزیابان یونسکو برای بررسی ثبت شهر به عنوان شهر جهانی ” صنایع دستی ” ، متذکر شد : تاکنون نتیجه ای ندیدیم از مدیر کل میراث فرهنگی گیلان درخواست کرد هر چه سریعتر این شهر از این ظرفیت ثبت جهانی احتمالی برخوردار بشود .

پایان پیام

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :