کاشف اسرار – استاندار گیلان با بیان این که برخی مساجد خیلی لا کچری وجود دارد که به انسان نماز خواندن نمی چسبد ، اذعان کرد : کنار برخی مساجد ، منزل افراد کمیته امدادی ،محتاج نان شب و بسته معیشتی وجود دارد

به گزارش خبرنگار کاشف اسرار ؛ اسدالله عباسی عصر امروز (چهارشنبه) در نشست با مدیرکل، معاونان و مدیران اوقاف و امور خیریه گیلان به مناسبت هفته وقف اظهار کرد: مساجد فاقد مشکل می باشد اما مشکل فعلی نماز خوان ها است یک راهی پیدا بکنید مساجد را پر نمایید که بگوییم این مسجد کوچک می باشد و نیاز به ساخت یک مسجد بزرگ تر است .

وی برخی مساجد خیلی لا کچری وجود دارد که به انسان نماز خواندن نمی چسبد ،برخی مساجد آن قدر حال و هوای معنوی دارد انسان دوست دارد مستحباتش آن جا بخواند ، اذعان کرد :بعضی و قت ها در  مسجدیک روستا 50 نفر نماز خوان وجود ندارد و مسجد برای برگزاری مجلس ختم پیش بینی  کرده اند که کاشی و سرامیک کاری شده است ، در کنارش منزل مستمری بگیری وجود دارد که محتاج نان شب بوده و منتظر دریافت بسته معیشتی است

این مقام با تشکر از زحمات مدیران ، کارکنان و خادمین اداره کل اوقاف و امور خیریه گیلان ، تاکید کرد : عمل به نیات واقف از مهم‌ترین بخش‌های وقف است که باید مورد توجه قرار گیرد.

عباسی ” با تاکید بر لزوم تقویت فرهنگ وقف در جامعه افزود: جامعه با وقف به سمت توسعه و تعالی حرکت می‌کند و این فرهنگ باید در جامعه تقویت شود.

وی با بیان اینکه امانت داری در وقف اهمیت ویژه دارد، گفت: متولیان امور وقف امانت دار مردم و واقفین هستند و نقش بسیار مهمی در اعتمادسازی بین مردم دارند ، ضمن این که ترویج فرهنگ وقف در جامعه مورد توجه اصحاب فرهنگ و رسانه قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به نقش قرآن در زندگی اجتماعی و فردی افزود: توجه به قرآن و معارف اسلامی جامعه را از انحطاط فرهنگی، اخلاقی و اجتماعی نجات می‌دهد ، قرآن نسخه نجات بخش بشریت و توجه و تأمل به قرآن و مفاهیم اسلامی از نیازهای ضرورت دار جامعه امروز است.

عباسی با تاکید بر لزوم ایجاد جاذبه در مساجد و اماکن فرهنگی بیان کرد: بسترهای ترویج قرآن و پیام دهنده مفاهیم اسلامی در مساجد فراهم شود ، مساجد و محافل قرآنی دانشگاه ترویج سبک زندگی اسلامی هستندو تفسیر و آموزش قرآن کریم در مساجد و اماکن عمومی و فرهنگی مورد توجه ویژه قرار گیرد.

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :