کاشف اسرار – معاون امور بهره برداری و توسعه فاضلاب اداره آب و فاضلاب شهرستان رشت به انتشار گزارش منتشر شده روز گذشته در پایگاه خبری ” کاشف اسرار ” با تیتر : ” انتقاد تعدادی ساکنین کوچه ” ارشد ” خیابان بیستون رشت از بوی تعفن بیرون زدن فاضلاب و سرایت به منازل ” واکنش نشان داد و از اهالی عذرخواهی کرد.

به گزارش پایگاه خبری کاشف اسرار ، در توضیحات ” سهیل ابراهیم نژاد ” خطاب به مدیر مسوول این رسانه آمده است : شبکه سنتی فاضلاب در ابتدای سبزه میدان ، خیابان بیستون به طرف زیر گذر شهید رجایی ( رشتیان ) درسمت چپ قرار گرفته که قدمت بیش از ۵۰ ساله دارد.

این شبکه قبل از افتتاح زیر گذر به زیر پل چمارسرا تخلیه می گردید که به هنگام احداث زیر گذر به دلیل تداخل و هم ارتفاع بودن شبکه فاضلاب و زیرگذر چالش فراوانی را به همراه داشته است. بخشی از این شبکه توسط شهرداری اصلاح شد منتهی مشکل اساسی در ابتدا و انتهای مسیر بوده است.

به دلیل ارتفاع زیاد شبکه که در مقابل بقعه متبرکه دانای علی به حدود بیش از ۵ متر می‌رسد عملیات لایروبی به دلیل پر بودن شبکه غیر ممکن بوده و این امور با قطع عرضی در خیابان بیستون مقابل بن بست پیر، قسمت عمده شبکه سنتی که وظیفه هدایت آبهای سطحی و دفع فاضلاب را برعهده دارد به خیابان شعاعی هدایت نمود.

حالیه جهت رفع مشکل کوچه های بقراطی ۱و ۲ و کوچه ارشد این امور پس از عقد قرارداد در تیرماه سال جاری و اخذ مجوز حفاری در ۲۹ مرداد و هم چنین اخذ مجوز ترافیکی ۷ روزه جهت سونداژ مسیر ، در هفته گذشته اقدام به حفاری در چندین محل برای پیدا نمودن شبکه فاضلاب کار شده بهداشتی نموده منتهی به دلیل هم کد بودن تاسیسات گاز شهری و هم چنین کابل مخابرات و فیبر نوری ، امکان هدایت این شبکه از سبزه میدان به سمت استادسرا در دست بررسی اسن.

حالیه راه های ممکن فعلی هدایت این شبکه به سمت ورودی سبزه میدان در پیرسرا و یا ورودی استاد سرا می‌باشد که پس از تمدید مجوز راهنمایی و رانندگی مجددا این عملیات شروع می شود.

لازم به ذکر است که جهت رفاه حال شهروندان محترم کوچه های مورد نظر که از آنان صمیمانه عذرخواهی نیز می گردد، این امور اقدام به تخلیه فاضلاب با لجن کش به صورت روزانه می‌نماید. به امید خدا پس از مجوز های لازمه در کوتاه ترین زمان ممکن نسبت به رفع این مشکل اقدام خواهد شد.

پایان پیام

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :