کاشف اسرار – شانزدهم مهر ماه 1401 بود گفتگویی از مدیر عامل خانه مطبوعات و رسانه های گیلان در برخی از رسانه ها مبنی بر : ” آغاز ثبت نام اولیه مسکن خبرنگاران در گیلان ” منتشر شد که  از خبرنگاران واجد شرایط درخواست شد حداکثر تا روز دوشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۱ با ارسال عدد ۴ به سرشماره پیامکی ۳۰۰۰۳۴۲۴۰ ثبت نام اولیه را انجام دهند.

به گزارش خبرنگار کاشف اسرار ، ” میلاد ابراهیمی علی آبادی ” در این گفتگو  ،اظهار کرد: با هماهنگی های به عمل آمده بین خانه مطبوعات، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان، خبرنگاران گیلانی می توانند، از تسهیلات نهضت ملی مسکن بهره مند شوند ”

وی در این گفتگو متذکر شد : متاهل یا سرپرست خانوار بودن، نداشتن زمین یا واحد مسکونی، عدم استفاده از امکانات و تسهیلات دولتی یا عمومی غیر دولتی برای خرید و یا ساخت مسکن، از جمله شرایط ثبت نام مسکن ملی ۱۴۰۱، برای دریافت وام و تسهیلات مسکن، در تهران و شهرستان ها بوده و صرفا، در صورت احراز این شرایط، استفاده از تسهیلات مسکن، ممکن می باشد.

از زمان انتشار سخنان مدیر عامل فعلی خانه مطبوعات و رسانه های گیلان ” ا سال و 1 ماه و سه روز سپری گردیده و ” میلاد ابراهیمی علی آبادی ” در مراسم نشست جمعی از اصحاب رسانه  با استاندار که اول شهریور ماه امسال مقارن با روز پزشک در رشت برگزار شد بار دیگر خواستار تعیین و تکلیف واگذاری خانه های مورد نظر از پروژه ” نهضت ملی مسکن ” برای خبرنگاران شد.

معاون امور مسکن اداره کل راه و شهر سازی گیلان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ” کاشف اسرار ” درباره آخرین وضعیت ثبت نام خبرنگاران برای برخورداری از منازل ” نهضت ملی مسکن ” ، اظهار کرد :افرادی می توانند در ” نهضت ملی مسکن ” واحد بگیرند که واجد شرایط باشند .

حسین کشاورز ” ، خاطر نشان کرد : متاهل یا سرپرست خانوار بودن، نداشتن زمین یا واحد مسکونی، عدم استفاده از امکانات و تسهیلات دولتی یا عمومی غیر دولتی برای خرید و یا ساخت مسکن، از جمله شرایط ثبت نام مسکن می باشد.

وی متذکر شد : بر اساس قانون ساماندهی عرضه و تامین مسکن، متقاضیان نباید مالک هیچ گونه زمین مسکونی یا واحد مسکونی باشند و از تاریخ ۲۲/۱۱/۱۳۵۷، از هیچ یک از امکانات و تسهیلات دولتی یا امکانات و تسهیلات نهادهای عمومی غیر دولتی، برای خرید و یا ساخت مسکن استفاده نکرده باشند .

این مسوول از مکاتبه سرپرست اداره کل راه و شهر سازی گیلان با مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در دوم آبان ماه جاری به منظور معرفی خبرنگاران متقاضی برای خرید واحدهای ” نهضت ملی مسکن ” خبر داد و افزود : منتظر معرفی خبرنگاران واجد شرایط توسط مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برای برخورداری از ” نهضت ملی مسکن ” هستیم.

به گفته کشاورز ” ، مشخصات خبرنگاران منقاضی پس از ثبت در سامانه : ” سمن ” و بررسی چهار شرط واجد شرایط بودن متقاضی ، چنان چه واجد شرایط باشند در یکی از پروژه های در نظر گرفته شده به آنان تعلق خواهد گرفت و خبرنگاران با آورده مالی و دریافت تسهیلات می توانند در یک یا دو مجتمع مختص خبرنگاران ، سکنی نمایند.

لازم به ذکر می باشد سرپرست اداره کل راه و شهر سازی گیلان طی نامه ای خطاب به مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان که دوم آبان ماه جاری صادر شده خواستار ثبت مشخصات خبرنگاران در سامانه نهضت ملی مسکن ” شده که در بخشی از آن آمده است :

پیرو نامه شماره 22995 / 02 / ص مورخ 23/ 05 / 1402 با عنایت به دستور اکید استاندار محترم مبنی بر تخصیص قسمتی از واحدهای نهضت ملی مسکن به خبرنگاران استان ، این اداره کل نسبت به تخصیص 60 واحد از پروژه 240 واحدی نهضت ملی مسکن رشت به این قشر زحمتکش اقدام نموده لیکن تاکنون اقدام موثری جهت ثبت مشخصات خبرنگاران محترم در سامانه نهضت ملی مسکن جهت پالایش و سپس تخصیص در پروژه فوق صورت نگرفته است .

لذا با عنایت به این که عملیات اجرایی پروژه آغاز گردیده و در مرحله اجرای پی می باشد و متقاضیان پروژه نیز تاکنون دو مرحله نسبت به واریز سهم آورده اقدام نموده اند لیکن عدم تعیین تکلیف متقاضیان خبرنگار در پروژه ، باعث کمبود نقدینگی و در ادامه توقف پروژه خواهد شد و لذا با عنایت به موارد مطروحه خواهشمند است ظرف مدت یک هفته از یوم جاری نسبت به ارسال اسامی متقاضیان در قالب جدول اکسل بدوآ به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جهت ارجاع به وزارت راه و شهر سازی به منظور ثبت آفلاین اسامی و سپس ارسال اسناد و رونوشت مکاتبات فوق به منظور پیگیری به این اداره کل دستور مقتضی را مبذول فرمایید . محمد رضا فلاحتگر ” سرپرست و رییس شورای هماهنگی راه و شهر سازی استان گیلان

رونوشت : برادر گرامی جناب آقای دکتر عباسی – استاندار محترم گیلان ، جهت استحضار

 

پایان پیام

 

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :