کاشف اسرار – مدیر کل امور اقتصادی و دارایی گیلان با روی کار آمدن دولت سیزدهم این موضوع با جدیت و شدت بیشتری دنبال شد ، نتایج و آمار نشان می دهد املاک مولد سازی شده از سال 1399 تا پایان 1401 شمسی در مجموع 69 املاک دولتی در گیلان به ارزش حدود 100 میلیارد تومان واگذار شده اند .

علی رضا نوروزی بهمبری ” در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ” کاشف اسرار ” در تبیین عملکرد و اقدامات مولد سازی دارایی های دولت در گیلان از گذشته تا به امروز ” ، اظهار کرد : مطابق نص صریح قانون بودجه سنواتی از سال 1399 شمسی ، بحث مولد سازی اموال و دارایی های دولت علی الخصوص املاک در دستور کار دولت ها قرار گرفت .

وی اضافه کرد : با روی کار آمدن دولت سیزدهم این موضوع با جدیت و شدت بیشتری دنبال شد ، نتایج و آمار نشان می دهد املاک مولد سازی شده از سال 1399 تا پایان 1401 شمسی در مجموع 69 املاک دولتی در گیلان به ارزش حدود 100 میلیارد تومان واگذار شده اند .

به گفته این مسوول ، از آن به بعد تعدادی از املاک در گیلان دارای مجوز فروش بودند به توعی عمدتآ از سال 1401 باقی مانده اند با تصویب قانون و نظر و تائید وزیر امور اقتصادی و دارایی تنفیذ شده اند که املاک مورد نظر برای فروش در سال جاری 26 باب به ارزش تزدیک به 300 میلیارد تومان می باشند .

نوروزی بهمبری ” ، متذکر شد : با توجه به این که برخی از این املاک دوره و بازه زمانی قیمت گذاری کارشناسی آنها منقضی شده ، لذا در دستور کار بازنگری در قیمت گذاری کارشناسی قرار گرفته اند و پیش بینی ما این است ارزش این 26 ملک فراتر از این 300 میلیارد تومان برآورده اولیه است .

وی یکی از مواردی که در دستور کار کارگروه مولد سازی دارایی های دولت در گیلان به ریاست استاندار و دبیری اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان قرار گرفته را تعیین و تکلیف 26 ملک مذکور عنوان کرد و افزود : به جد با حضور دستگاه های نظارتی از دستگاه های اجرایی  خواسته ایم این املاک را در فرآیند ارزش گذاری مجدد و تشریفات مزایده قرار بدهند که ان شاء الله بتوانیم در فرصت ماه های باقی مانده تا پایان امسال کف 300 میلیارد تومان را پوشش بدهیم .

نماینده عالی وزیر امور اقتصادی و دارایی در گیلان ” ، خاطر نشان کرد : خوش بختانه قانون بودجه سال 1402 شمسی تکلیف کرده منابع حاصل از واگذاری املاک مازاد دولت صرف تامین اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای بشود ، بنابراین پول های حاصل از فروش املاک مازاد به استان برمیگردد و صرف تکمیل پروژه های نیمه تمام عمرانی استان خواهد شد.

نوروزی بهمبری ” از شناسایی 10 ملک جدید متعلق به دستگاه های اجرایی در سال جاری به ارزش حدود 83 میلیارد تومان خبر داد و ابراز کرد : املاکی که تاکنون توانستیم از هیات عالی مدد مجوز واگذاری بگیریم 5 ملک بوده و این املاک در فرآیند ارزش افزایی و ارزش یابی است.

وی  تاکید کرد : مکانیزم واگذاری ،فقط فروش نیست و آخرین راهکار بحث فروش است ، تصمیم دولت بر این است این املاک را در قالب اجاره یا معاوضه با املاک بخش خصوصی یا در قالب تهاتر بدهی های قطعی حساب رسی شده پیمان کاران را مصروف بدارد .

این مسوول با بیان این که اداره کل امور اقتصادی و دارایی گیلان به عنوان امین اموال دولت در استان 2 طرح جدید از روش های جدید مولد سازی دنبال می شود که یکی از آنها را مربوط به ساخت مجتمع اداری و بیمارستانی برای دانشگاه علوم پزشکی گیلان است.

نوروزی بهمبری ” با بیان این که دانشگاه علوم پزشکی گیلان دارای املاک ذی قیمت و مازادی دارد ، یاد آور شد : دانشگاه علوم پزشکی استان با پیمان کاری که به نوعی مطالبات قطعی دارد و به دلیل عدم تامین اعتبار نتوانسته پرداخت بکند با پیمان کار توافق کرده که بدهی خودش را با املاک این دستگاه اجرایی تهاتر تسویه بکند تا ان شاء الله پروژه ادامه کارش را در پیش داشته باشد .

وی با اشاره به کمبود فضای اداری برای اداره بهزیستی شهرستان املش ، ادامه داد : این دستگاه اجرایی برای رفع کمبود تصمیم گرفته املاک مازاد خودش را با املاک متعلق به بخش خصوصی معاوضه بکند .

به گفته مدیر کل امور اقتصادی و دارایی گیلان ، املاک متعلق به دانشگاه علوم پزشکی گیلان و اداره بهزیستی شهرستان املش مسیر هیات عالی مدد را دنبال می کنند به تصویب رسیده که در مرحله ارزش یابی و ارزش افزایی قرار دارند و ان شاء الله به محض نتیجه و ارزش افزایی ، بحث تهاتر و معاوضه صورت خواهد گرفت.

نوروزی بهمبری ” با اعلام بررسی و تشکیل پرونده برای 91 ملک دیگر متعلق به برخی از دستگاه های اجرایی گیلان خبر داد و گفت : به محض کامل شدن پرونده مثل موارد قبلی مورد تصویب و تائید کارگروه مدد استانی قرار می گیرد و برای تائید نهایی به هیات عالی مدد کشور ارسال و یکی از شیوه های واگذاری اخذ می شود .

وی برخی از املاک ذی قیمت و بزرگ متعلق به دستگاه های اجرایی را اداره کل امور اقتصادی و دارایی در شهرستان رشت به ارزش حدود 60 میلیارد تومان ، ستاد نظارت گمرکات گیلان در شهرستان آستارا به ارزش حدود 80 میلیارد تومان ، اداره کل شیلات در ناحیه ساحلی خیابان اطبا بندر انزلی به ارزش حدود 30 میلیارد تومان و اداره کل صمت در لاهیجان و هم چنین ملکی به اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان ذکر کرد.

 

پایان پیام

 

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :