کاشف اسرار – استاندار گیلان با تاکید بر احصاء خلاء‌های موجود برای احیای واحدهای راکد، الحاق و واگذاری این واحدها به افراد واجد شرایط را خواستار شد.

 به گزارش کاشف اسرار ؛ اسدالله عباسی شامگاه (چهارشنبه) در دیدار با معاون وزیر و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اظهار کرد: هم‌اکنون صنایع سلولوزی استان گیلان به دلیل واردات در این بخش با همه ظرفیت فعالیت نمی‌کنند و باید از واردات این بخش برای کمک به این صنایع جلوگیری شود.

وی با بیان این که گاهی واردات، تولید داخلی را با مشکل مواجه می‌کند که باید بر این نکته حائز اهمیت دقت لازم صورت گیرد؛ در استفاده از ظرفیت‌ها نیز بهره‌برداری درست از منابع مورد تاکید است ، افزایش تعداد واحدهای اقتصادی احیا شده استان به ۲۰۰ واحد را خواستار شد.

معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران نیز بابیان اینکه هم اکنون فهرست واحدهای نوسازی و بازسازی شده در گیلان احصا شده و موجود است، گفت: بخشی از این بازسازی از طریق تفاهمنامه‌ای با صندوق ملی محیط زیست انجام و بخش دیگری از طریق صندوق ماشین آلات تامین می‌شود.

فرشاد مقیمی افزود: صندوق ملی محیط زیست تسهیلاتی را در اختیار واحدهای ماشین سازی داخلی قرار می‌دهد تا ماشین آلات واحدهای صنعتی که تمایل به بروز رسانی، تغییر و ساخت ماشین آلات خود را دارند، تولید کنند.

پ

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :