کاشف اسرار -یک عضو شورای اسلامی اسلامی شهر رشت ضمن استمداد از استاندار و هم چنین رئیس کل دادگستری گیلان به داد شهر و شهروندان این شهر ، تاکید کرد : از الان باید به فکر خیابان های پهن باشید ده سال دیگر مثل خر هم چون امروز نمانیم که هیچ راه کاری برای حل ترافیک شهر رشت نداریم ، فقط راه کار بازگشایی معابر است .

به گزارش خبرنگار کاشف اسرار ، ” محسن سماکچی ” امروز طی سخنانی در یکصد و یازدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر رشت  با اشاره به اینکه همراهی و حمایت از رسانه ها را وظایف خودمان می دانیم اظهار کرد: تقاضا دارم این اعتبار اگر قرار است مصوب شود برای رسانه ها و خبرنگاران رشت هزینه شود.

وی با بیان اینکه اعضای شورای رشت منتخب مردم رشت هستند افزود: خبرنگاران رشتی باید از این حمایتی که توسط شورای رشت مصوب می شود بهره مند شوند.

سماکچی با اشاره به اینکه 90 درصد از اقدامات شورای رشت مربوط با مصوبات کمک های مالی  5 تا 20 میلیون تومان شده است تصریح کرد: لوایح این چنینی را به شورا می فرستند اما بعد اقدامات دیگر را به شورا اطلاع نمی دهند ، متاسفانه کارهایی که میخواهیم در شهرداری انجام بدهند در سطح کلان است حتی شورا و شهرداری در جریان نیست ! من نمیدانم ما این جا نشسته ایم خودمان را گول بزنیم یا واقع گرا باشیم ؟

وی با انتقاد از اتفاقات رقم خورده پیرامون تالاب عینک رشت  ، خاطر نشان کرد :یک سال دویدیم و پُزش دادیم دنبال سرمایه گذار دویدیم ، آمدند گفتند گفتند کار شهرداری تمام شده تالاب عینک خورده به نام شهرداری ، اما دیروز برخی از رسانه ها اخباری به نقل از مدیر کل ثبت و اسناد گیلان  مبنی بر صدور سند مالکیت برای تالاب مذکور به نام اداره کل منابع طبیعی و آب خیز داری استان نشر داده اند.

این شهروند رشتی با بیان این که شهرداری رشت چندین میلیارد تومان برای تالاب هزینه کرده است و حالا مدعی شده اند که سند تالاب عینک رشت به نام منابع طبیعی خورده است ، متذکر شد : چندین میلیارد تومان پول مردم در تالاب هزینه شده ، حال جواب گوی پول مردم کی است ؟ شهرداری که پول ندارد ، بلکه جیب مردم است.

سماکچی با اشاره به اینکه چرا تمامی اتفاقات تلخ برای رشت رقم می خورد افزود:ما نمی دانیم کجای داستان ایراد دارد ما هر جا می رویم محکوم می شویم با مشکل مواجه می شویم در هر دادگاهی که می رویم محکوم می شویم ، در هر سند و مستندات محکوم می شویم ، این چه دستی پشت کار است ؟ چرا این اتفاق در رشت رخ می دهد و چرا خاموشی ها برای این شهر است ؟ مگر رشت جزو ایران نیست ؟ چرا تمام ظلم های عالم باید در رشت اتفاق بیفتد ؟چرا هیچ بودجه ملی برای رشت نمی آید و در نهایت هم می گویند شورای رشت تاثیر گذار نیست.

وی با بیان اینکه مردم رشت برای پرداخت عوارضی ها و خلاف های ساختمانی با مشکلات فراوانی مواجه هستند گفت: اعضای شورای رشت برای جذب سرمایه گذار تمام هم و غم خود را گذاشته اند اما چرا هر کاری که قرار است در رشت رقم بخورد نصفه و نیمه رها می شود و چرا سند تالاب عینک رشت که تا کنون میلیاردها تومان از بیت المال برای آن هزینه شده است یک شبه به دستگاه دیگری واگذار می شود و گویا دستهایی پشت پرده است که به دنبال رقم نخوردن اتفاقات خوبی در رشت نیست.

این عضو شورای اسلامی شهر رشت  با اشاره به اینکه تالاب عینک رشت بزرگترین تالاب آبی درون شهری در کشور است افزود: از تمامی دستگاه ها تقاضا داریم که برای رفع مشکلات شهر چاره اندیشی کنند و یقینا هجوم مهاجرین به رشت نهایت طی ده سال آینده شهر را با گره ها و مشکلات متعدد مواجه می کند و از حالا باید برای این وضعیت چاره اندیشی شود.

سماکچی با بیان این که هر روز  13 ساعت از وقت من به عنوان عضو شورای اسلامی شهر رشت  درگیر مسائل شهر و شهروندان می باشد ، اذعان کرد : چرا ما هیچ کاری نمی توانیم انجام بدهیم ؟ چرا می گویند شورای اسلامی شهر تاثیر گذار نیست ؟ به خاطر این که ما پولی نداریم  و هیچ حمایتی نمی شود.

وی با بیان این که من و دیگر اعضای شورای اسلامی شهر رشت تمام تمرکز خودمان را برای جذب سرمایه گذاران ، بازگشایی خیابان ها و ابادانی شهر گذاشته ایم اما با یک اشتباه برخی ، تمام این ها را روی هوا می دهند ، ابراز کرد : با گدایی از مردم پول می گیریم تا صرف عمران و آبادانی شهر بشود.

این عضو شورای اسلامی شهر رشت با بیان این که چرا هر چه بام و بد بختی برای این شهر است به طرح این سئوال پرداخت : ” چرا تبصره ها و بودجه ها برای شهر رشت نمی آید ؟ چرا کارهایی که برای ما صورت می گیرد نصفه می ماند ؟ علت نصفه ماندن ها چیست ؟  یک جای کار مشکل وجود دارد و باید برای همیشه به یک نتیجه در شهر برسیم.

سماکچی با بیان این که من به عنوان عضو شورای اسلامی شهر رشت پاسخ گوی مردم هستم و مردم مسائل و مشکلات از چشم اعضای شورای اسلامی شهر و هم چنین نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی می بینند، متذکر شد : مردم مسائل و مشکلات از چشم استاندار نمی بینند !

وی با بیان این که به عنوان عضو شورای اسلامی شهر مثل تراکتور داریم کار می کنیم و اگر 24 ساعته برای رشت کار بکنیم یک جای کار بزنند و بترکونند برای مردم هیچ لذتی ندارد و می گویند هیچ کاری نکردید ، تصریح کرد : اگر یک خیابان به صورت نصفه برای مردم آسفالت بشوید ف مردم اعتراض می کنند و می گویند این آسفالت نیمه کاره را هم انجام نمی دادید .

عضو شورای اسلامی شهر رشت با انتقاد از عدم تعامل در گیلان ، اضافه کرد : مگر می شود در هیچ کجای شهر رشت تعامل وجود نداشته باشد ؟ آسفالت می کنیم یک ارگان دیگر می آید حفاری می کند ! باید همکاری ها ، هم دلی ها و توافق وجود داشته باشد.

سماکچی ضمن استمداد از استاندار و هم چنین رئیس کل دادگستری گیلان به داد شهر و شهروندان این شهر ، تاکید کرد : از الان باید به فکر خیابان های پهن باشید ده سال دیگر مثل خر هم چون امروز نمانیم که هیچ راه کاری برای حل ترافیک شهر رشت نداریم ، فقط راه کار بازگشایی معابر است .

پایان پیام

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :