کاشف اسرار – اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان گیلان در پی انتشار گزارشی در پایگاه خبری کاشف اسرار با تیتر « خانه تاریخی سمیعی رشت حال و روز خوبی ندارد » در تاریخ ۷ آذر ۱۴۰۲ ، متن زیر را جهت تنویر افکار عمومی و اطلاع همگان، وفق ماده ۲۳ قانون مطبوعات، منتشر کرده است :

 ” ساختمان قدیمی سمیعی  واقع در محله ساغریسازان رشت مطابق اعلام اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی  و گردشگری استان گیلان در فهرست آثار ملی ثبت شده است. لذا اداره كل آموزش و پرورش استان به دلیل كمبود اعتبارات جهت مرمت و بازسازی، در راستای قانون برنامه ششم توسعه و قانون احكام دائمی برنامه های توسعه كشور در سال ۱۳۹۶ مبادرت به انعقاد قرارداد اجاره (جهت احیاء و مرمت ساختمان ) با بخش خصوصی اقدام کرده است. شایان ذكر است شركت مذكور در زمینه امور میراث فرهنگی  وگردشگری فعالیت نموده و كلیه امور با هماهنگی اداره كل میراث فرهنگی و گردشگری انجام پذیرفت . لیكن به دلیل عدم اجرای تعهدات توسط مستأجر، آموزش و پرورش استان گیلان مبادرت به طرح دعوی علیه مستاجر نموده و سرانجام در شهریور ماه سال جاری ساختمان تخلیه و تحویل آموزش و پرورش شد.

ضمناً به استحضار می رساند فرآیند انعقاد قرارداد اجاره  جدید، مجددا با هماهنگی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری انجام و كلیه اوراق مزایده در  سامانه معاملات الكترونیكی دولت بارگذاری شده و برنده مزایده نیز مشخص شده است.بدیهی است پس از طی تشریفات ،  اخذ تضامین و … در اسرع وقت نسبت به انعقاد قرارداد اجاره جهت مرمت و بازسازی و بهره برداری از ساختمان اقدام خواهد شد.

با تشکر از تلاش های همیشگی رسانه ها در انعکاس رویدادها و اقدامات انجام شده ، معتقدیم اطلاع رسانی شفاف همراه با تعهد خبری نقش مهمی در تأمین نیازهای اطلاع رسانی مردم و جلوگیری از خروج مرجعیت خبری از رسانه های داخلی به سمت و سوی رسانه های خارجی خواهد داشت.

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :