کاشف اسرار -رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت: روز رشت باید تبدیل به روز جهانی رشت شود و گام های تحقق این مهم در این دوره از فعالیت مجموعه مدیریت شهری رشت تا حدودی برداشته شده است ولی زیر ساخت های ما در جهت جذب گردشگران مناسب نیست .

  به گزارش خبرنگار کاشف اسرار ، محمد حسین واثق کارگرنیا ” طی سخنانی در نشست خبری با اصحاب رسانه که امروز در ساختمان مرکزی شهرداری رشت برگزار شد اظهار کرد : همواره خبرنگاران برای بنده واجب الاحترام بوده اند  و  اعتقاد دارم در رویداد بزرگ پیش روی هفته رشت که نتیجه تلاش های مجموعه شورای اسلامی شهر و شهرداری می باشد تمام تلاش مجموعه مدیریت شهری بر این مبنا بوده که هفته رشت در سال جاری در خور شان و نام این شهر بزرگ برگزار شود.
وی با بیان این که نقش رسانه ها در اطلاع رسانی برگزاری رویداد هفته شهر رشت بسیار حائز اهمیت است.  افزود: پس از این بخش عظیمی از تحقق این مهم پوشش این رویداد است که بر عهده رسانه ها است و باید با تمام علاقه ای که به این شهر دارند برنامه های هفته رشت را با هدف توسعه و تعالی شهر پوشش دهند.
این مسوول با بیان این که رشت به همه ما هویت داده است و هر چه داریم از این شهر است به سفر اخیر به روسیه و بازدید از سه شهر این کشور اشاره کرد و گفت: شهر مسکو در روسیه بسیار زیبا و زنده است که بخش عظیمی از آن زیبایی را مدیون نورپردازی ویژه آن شهر است و اگر  یک دهم این نورپردازی ها در رشت انجام شود یقینا زیبایی صد چندانی دارد و به شما قول می دهم گل سر سبد همه شهرهای جهان خواهد شد.
کارگر نیا ” با اذعان بر این که همه امکانات و ظرفیت ها در رشت وجود دارد اما متاسفانه تاکنون امانت دار خوبی نبوده ایم که شامل مسئولین فعلی و قبلی این شهر می شود ،خاطر نشان کرد : رشت قدیم در بسیاری از موضوعات به اولین نخستین ها در کشور تلقی می گردید و باعث افتخار است ولی متاسفانه هم اکنون بعضآ در برخی از حوزه ها جزو آخرین ها هستیم و دلیل آن عدم امانت داری درست است.
وی با  اعتقاد بر این که می توان مثل گذشتگان رشت را به جایگاه عالی آن برسانیم، تاکید کرد : روز رشت باید تبدیل به روز جهانی رشت شود و گام های تحقق این مهم در این دوره از فعالیت مجموعه مدیریت شهری رشت برداشته شده  و مقرر گردیده در آینده بسیار نزدیک این شهر به عنوان رویداد و روز جهانی داشته باشیم.
به گفته رئیس شورای اسلامی شهر رشت ،، طی هماهنگی  صورت گرفته کمیسیون فرهنگی پارلمان شهری و هم چنین روابط عمومی شهرداری با وزارت امور خارجه ، قرار است ۳۷خبرنگار از ۶ کشور جهان دارای بیشترین گردشگر و تعدادی از سفرا و رایزنان فرهنگی در این برنامه ها حضور داشته باشند و تمام عزم خود را برای بین المللی کردن رویداد هفته رشت به کار گرفته شده است .
 کارگر نیا ”  به نقش سازنده و کلیدی رسانه ها در برندینگ سازی هفته رشت اشاره و افزود: تاکنون در موضوع رشت شهر خلاق خوراک یونسکو آن نتیجه مد نظر و عایدی برای مردم و شهروندان ملموس تر بود، نرسیدیم ، اخیرا گام های خوبی برداشته شده است و با اقدامات انجام شده شاهد به بار نشستن بخشی از اهداف رشت شهر خلاق خوراک یونسکو هستیم.
وی با اشاره به اینکه رشت از ظرفیت ها و پتانسیل های خوبی برخوردار است تصریح کرد: رشت در حوزه موسیقی محلی از پتانسیل و پیشینه بسیار خوبی برخوردار است .
این مسوول با تصریح بر این که شهر رشت در بخش موسیقی حرف برای گفتن زیاد داریم ولی متاسفانه هیچ کس به آن توجهی نمی کند و می تواند به عنوان شهر خلاق موسیقی در یونسکو به ثبت برسد و یکی از جاذبه های گردشگری برای جذب گردشگران خارجی باشد ، تاکید کرد : انتظار داریم اهالی این هنر حتما در این باره گام بردارند .
کارگر نیا ” با ابراز قدردانی از اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گیلان ” و هم چنینهمکاری شهرداری رشت در ابتدای امر برای ثبت رشت به عنوان شهر جهانی صنایع دستی ، خاطر نشان کرد : ساختمان قدیمی و تاریخی استانداری که محل استقرار سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری بود به صورت کامل تخلیه و در اختیار حوزه صنایع دستی قرار گرفت تا برند شهر صنایع دستی اخذ بشود اما نمیدانم چرا پیگیری نمی شود !
وی با طرح سئوالی مبنی بر این که : ” چرا علی رغم تدارک دیدن و آماده کردن همه موارد مد نظر برای ارزیابان یونسکو هیچ جوابی عاید نشده است ، اعتقاد دارد : امیدواریم با کسب این برند با هدف ایجاد اشتغال و بهبود وضعیت معیشت شهروندان و جذب گردشگر برای شهر رقم بزنیم.
  رئیس شورای اسلامی شهر رشت به تالاب عینک به عنوان یکی از جاذبه های بسیار مهم شهری در جذب گردشگران اشاره کرد و گفت: تالاب عینک یک ظرفیت بزرگ است که می توانیم با توجه تعاملات بیشتر ما بین دستگاه ها آن را به یک جاذبه بزرگ گردشگری تبدیل کنیم و با تمامی مباحثی که اخیرا در این باره مطرح شده است مجموعه مدیریت شهری برای حفط منافع شهروندان تلاشش را مضاعف می کند .
کارگر نیا ”  با قدردانی از تمامی تلاش های انجام‌ شده در راستای برگزاری هر چه بهتر رویداد هفته رشت بیان کرد: بالاخص مدیر کل صدا و سیمای مرکز گیلان و اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی گیلان در این باره همراهی بسیار خوبی با مجموعه مدیریت شهری رشت داشته اند و از همراهی های انجام شده توسط آنان و رسانه های جمعی کمال تشکر دارم.
وی در واکنش بیان طرح دغدغه مدیر مسئول پایگاه خبری ” کاشف اسرار ” مبنی بر عدم وجود زیر ساخت های مناسب گردشگری در شهر رشت ، تاکید کرد : صحبت های : ” آقای خلیل اخوان اصغری ” خوب بود و این صحبت ها را دوستان جدی بگیرند و واقعآ زیر ساخت های ما در جهت جذب گردشگران مناسبی نیست که از جمله نداشتن راهنمای گردشگران ، معرفی جاذبه های توریستی به صورت چند بیلبورد در حد همین هم کار نشده است و ضعیف هستیم و مدیران باید از پله اول کار را شروع بکنند ، آماده کردن زیر ساخت ها یک مقداری هزینه بر و زمان بر می باشد اما همین چیزهای کوچک در ابتدای کار بتوانیم شروع بکنید به طور یقین بهتر می تواند جواب گو باشد.
در این نشست از پوستر روز رشت ۱۴۰۲ رونمایی شد.
پایان پیام
Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :