کاشف اسرار – مراسم ” هفته فرهنگی رشت ” از ساعت 10 تا 14 روز پنج شنبه هفته جاری برابر با هفتم دی ماه 1402 شمسی بدون حضور نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت ، استاندار و معاونین ، سرپرست فرمانداری شهرستان رشت و اعضای مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی در تالار مرکزی شهر رشت برگزار شد. در این برنامه تعدادی از اعضای پارلمان شهری هم حضور نداشتند !

علی رغم اعلام مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری رشت در نشست خبری روز سه شنبه هفته جاری مبنی بر حضور وزیر میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری در مراسم ” هفته فرهنگی رشت ” ، ” سید عزت الله ضرغامی ” در این برنامه شرکت نکرد و رئیس پژوهشگاه میراث‌ فرهنگی و گردشگری کشور در رودیداد مذکور حضور یافت.

رییس شورای اسلامی شهر رشت در نشست خبری سه شنبه هفته جاری اعلام کرد : ” قرار است ۳۷خبرنگار از ۶ کشور جهان دارای بیشترین گردشگر و تعدادی از سفرا و رایزنان فرهنگی در این برنامه ها حضور داشته باشند ” این در حالی بود روز گذشته فقط سفیر قزاقستان در ایران و رایزن فرهنگی کشور ترکیه حضور یافتند و این سوال در ذهن تداعی شده چند خبرنگار خارجی و از کدام کشورها حضور یافتند ؟ با مدرک منتشر بشود.

یکی از بهترین غرفه ها و رستوران های شرکت کننده در این رویداد بزرگ از نظر تنوع غذایی و میز آرایی ، ” رستوران سنتی مهیار ” متعلق به ” مهیار تحویل داری ” در روبروی فرودگاه رشت ” بود.

علی رغم این که تعدادی از داوران هنگام برگزاری فستیوال خوراک در تالار مرکزی شهر رشت برای ارزیابی غذاهای محلی رستوران داران شرکت کننده در برنامه مشاهده شدند ولی تا لحظه مخابره این یادداشت ، خبری مبنی بر اعلام حائزین مقام منتشر نشده است !

 

مدیر روابط عمومی شهرداری رشت هم چون برخی از برنامه ها از بخش خصوصی برای انجام برنامه صدا برداری استفاده کرد و این سوال در ذهن تداعی شده است : ” چرا واحد روابط عمومی دارای سیستم و کارمند صدا بردار نیست  ؟ ”  هم چنین در این رویداد از ظرفیت بخش خصوصی و به کار گیری تعداد زیادی اشخاص در بخش ” تشریفات ” استفاده شد.

علی رغم این که احتمالا در سطح شهر تبلیغاتی مبنی بر برگزاری فستیوال شهر خوراک در تالار مرکزی شهر رشت صورت نگرفت اما با استقبال خوب شهروندان مواجه شد.

 

رویداد خوراک بدون رعایت مدیریت پسماند توسط میزبان، این رویداد و جشنواره های مشابه بهترین فرصت برای تفکیک زباله در راستای فرهنگ سازی مدیریت پسماند می‌باشد که شهرداری رشت به وظایف خود آشنا نیست و بی توجه نسبت به بحران پسماند عمل می نماید

 

پایان پیام

 

 

 

 

 

 

 

 

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :