کاشف اسرار – ” شرکت مخابرات گیلان ” یکی از موسسات خصوصی ارائه دهنده خدمات عمومی استان تلقی می شود که مدیریت آن از بهمن ماه 1400 شمسی بر عهده ” یدالله حسنی مریان ” اهل شهرستان تالش گذاشته شده است.

به گزارش خبرنگار کاشف اسرار ، مخابرات گیلان ” که زیر مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات فعالیت دارد که نسبت به ارائه خدمات مختلف ارتباطات اقدام می کند که یکی از آنها ارائه اینترنت می باشد

شرکت مذکور در سایت اطلاع رسانی خود با دامنه اینترنتی : ” https://www.tci.ir/255-2/ ” نسبت به تبلیغات واگذاری جشنواره فیبر نوری ” پرداخته و  ادعا دارد : ” شرکت مخابرات ایران به عنوان اولین و بزرگ ترین ارائه دهنده اینترنت پرسرعت بر بستر فیبر نوری در سطح کشور، فروش سرویس های جشنواره فیبر در خانه را با شعار “زندگی با سرعت نور” و با شرایط استثنایی از جمله فیبرکشی رایگان، سرعت و ترافیک بالا و امکان پرداخت اقساطی هزینه سرویس اینترنت و مودم، آغاز نموده است “.

بنا به خبر برگرفته از خبرگزاری ایرنا ” مورخ 22 آبان 1402 با تیتر : ” ۱۵ شهرستان گیلان زیر پوشش فیبر نوری رفت : به نقل از مدیر مخابرات گیلان ” با اجرای فیبرنوری علاوه بر سرعت چند برابری و پایداری شبکه، مشکل سرقت کابل‌های مسی از بین می رود که این امر برای صاحبان کسب و کار و مراکز صنعتی و سازمان های بزرگ بسیار با اهمیت است.

یدالله حسنی مریان ” در بخشی از این گفتگو ، مدعی شد : ” پایداری ارتباط برای مشترکان، سرعت بالا و امکان افزایش پهنای باند موجود از جمله مزایای اجرای شبکه فیبر نوری است “.

ادعای مدیر مخابرات منطقه گیلان ” مبنی بر : ” پایداری ارتباط برای مشترکان و سرعت بالا  اجرای شبکه فیبر نوری ” در حالی می باشد تعدادی از شهروندان رشتی در گفتگو با خبرنگاران تعدادی از پایگاه های خبری از بی توجهی شرکت مذکور در اعمال نظارت بر نحوه ارائه اینترنت به وسیله ” فیبر نوری ” آن هم با هزینه چندین برابر اینترنت معمولی  گله دارند که اعتراض آنان راه به جایی نرسیده و اعتراض خود را رسانه ای کردند.

این در حالی است که مشترکین معترض مخصوصا محله استادسرا بارها اقدام به شکایت کردها ند و شکایت انها راه به جایی نبرده  و در زندگی امروزه که اینترنت و تلفن از اساس زندگی و کار مردم است اختلال شدید تلفن و اینترنت زندگی تعدادی از همشهریان ما را محتل کرده است  و طی تماس با با شرکت های مربوطه ، انها را به محابرات و خدمات پس از فروش آن پاس می دهند !

یک شهروند ساکن محله استاد سرای خیابان سعدی رشت در گفتگو با خبرنگاران از شکایت و اعتراض شدید خودش به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی “در شهریور ماه 1401 شمسی علیه شرکت مخابرات گیلان و شرکت صبا نت گرمسار به عنوان پیمانکار رسمی مخابرات به دلیل کیفیت بسیار پایین و غیر قابل تحمل خدمات تلفن ثابت و فیبر نوری و همچنین کسر شدن غیر قابل توجیه اینترنت خریداری شده ” ، اشاره کرد.

سید نواب باقری ” ، خاطر نشان کرد : اینجانب در شهریور ماه سال گذشته اعتراض خود را مبنی بر قطعی مداوم اینترنت فیبر نوری و سرعت بسیار پایین آن با کد پیگیری 63573314013124اعلام نمودم که با تعهد شفاهی شرکت مذبور مشکل اینجانب برای 2هفته حل شد.

به گفته وی ، اما متأسفانه از تاریخ 1401/05/25 همچنان گرفتار قطعی اینترنت و تلفن ثابت که از حالت سیم مسی به فیبر نوری تبدیل گردید ،هم از خدمات تلفن ثابت محروم هستیم و هم از خدمات اینترنتی ”

این شهروند ،اضافه کرد : بنده حتی به هزینه خودم برای بار دوم مودم جدیدتر خریداری نمودم که متاسفانه فقط با قطعی اینترنت و کسر شدن بی مورد حجم 130گیگابایتی اینترنت مواجه هستم و تمامی این موضوع در قالب تماس های تلفنی و واتساپ و عکس و فیلم قطعی نت که موجود میباشد به شرکت مورد نظر صبا نت گرمسار ارایه شد .

باقری ” مدعی شد : متأسفانه تا این لحظه هیچ گونه اقدامی صورت نگرفته و اینترنت این جانب به طور کامل قطع و پس از هر بار وصل شدن حجم قابل توجهی از اینترنت بنده نیز کسر می شود .

این شهروند  ساکن رشت ، ادامه داد : چندین بار هم تغییر رمز مودم و چندین برنامه اندازه گیری مصرف اینترنت نیز بر روی گوشی تلفن همراه نصب نمودم اما متاسفانه مصرف اینترنت این جانب با کسر شدن بسته حجمی 130گیگابایتی اصلا هم خوانی ندارد. از شما عزیزان خواهشمندم که مشکل اینجانب را بررسی و اقدامات لازم را مبذول دارید ” .

با توجه به این که پایگاه خبری و تحلیلی”کاشف اسرار”مستند به ماده 48 فراخوان رهبر انقلاب اسلامی برای تکمیل و ارتقاء الگوی پایه اسلامی ایرانی  وظیفه ارتقای نظارت رسمی، مردمی و رسانه‌ای بر ارکان و اجزای نظام دارد،بنابراین ” وزیر ارتباطات ،بازرس کل گیلان و  مدیر مخابرات استان” وظیفه پاسخ گویی و اصلاح این روند را بر عهده دارند.

رهبر انقلاب: افراد، مسئولین، خودشان را در معرض نقد و انتقاد قرار بدهند و پاسخ گو باشند و پاسخ بدهند و تبیین کنند. خیلی از اوقات اگر چنان چه یک انتقادی به کسی بشود، این فرصتی است برای او که بتواند ذهن ها را روشن کند، تبیین کنند، حقیقت را بیان کنند؛ خیلی چیز خوبی است ”

پایان پیام

 

 

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :