کاشف اسرار – -سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان ، تاکید کرد  : پرداخت سهم بيمه تكميلي خبرنگاران استانی محمل قانونی ندارد و  نمی توان پرداخت کرد.

محمد رضا رستمی ” در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار کاشف اسرار ” پیرو موافقت شفاهی استاندار گیلان با درخواست مدیر عامل خانه مطبوعات استان مبنی بر رداخت سهم بيمه تكميلي خبرنگاران در شهریور ماه امسال و انجام مکاتبه با سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در آبان ماه امسال ، اظهار کرد : یک سهم حق بیمه توسط دولت و بخش دیگر توسط بیمه پرداز پرداخت می شود .

وی با اشاره با مذاکره خودش با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان برای اعلام محمل قانونی پرداخت حق بیمه تکمیلی خبرنگاران ، بیان کرد :مریم پور یوسفی ” به عنوان : ” مسئول امور مالی و حسابداری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در پاسخ اعلام کردند که سال گذشته مبلغی به خبرنگاران پرداخت کردیم اما اداره کل دیوان محاسبات استان به ما ایراد گرفتند و گفتند شما حق پرداخت چنین پولی را ندارید.

به گفته این مسئول ، مسئول امور مالی و حساب داری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان هم چنین بیان داشتند از طریق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موضوع در دست پیگیری می باشد تا اگر امکان پذیر باشد به وسیله وزارت خانه پرداخت بشود .

رستمی ” با تاکید بر این که  پرداخت سهم بيمه تكميلي خبرنگاران استانی محمل قانونی ندارد و  نمی توان پرداخت کرد ، تصریح کرد : هر شخصی متقاضی می باشد اگر قانونی وجود دارد  تا سازمان مدیریت و برنامه ریزی می تواند  سهم بیمه خبرنگاران را پرداخت بکند به بنده اعلام بشود تا پرداخت بکنم.

لازم به ذکر می باشد ” اسدالله عباسی ” به عنوان : ” استاندار گیلان ” در نشست دیر هنگام با جمعی از خبرنگاران به مناسبت روز خبرنگار که در  شهریور ماه امسال مقارن با روز ” پزشک ” در رشت برگزار شد در پی درخواست مدیر عامل موسسه خانه مطبوعات و رسانه های استان برای پرداخت سهم حق بیمه اصحاب رسانه ، قول شفاهی داد که تاکنون به نتیجه نرسیده است.

 

پایان پیام

 

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :