کاشف اسرار – مدیر کل استاندارد گیلان از وجود ۵۹ محصول و فرآورده دارای نشان حلال در این استان خبر داد و ابراز کرد : ۵۶۷ واحد تولیدی فعال در استان داریم که ۸۹۷ پروانه صادر شده و از این ۸۹۷ پروانه، ۵۷ پروانه مربوط به شرکت پگاه است و بازخورد کیفی محصولات پگاه در بازارها نشان می دهد که از لحاظ کیفیت ، مردم رضایت بالایی از محصولات دارند .

به گزارش خبرنگار کاشف اسرار از رشت ؛ مجتبی معصوم نژاد ” طی سخنانی در نشست  با تعدادی از خبرنگاران که در شرکت تولیدی محصولات لبنی پگاه گیلان برگزار شد ،گفت : شرکت پگاه در همه جنبه ها نقش کیفیت را خط قرمز خود قرار داده است.

وی اضافه کرد : امروز بر حسب وظیفه ذاتی اداره کل استاندارد گیلان از واحد خوش نام ” صنایع شیر پگاه گیلان ” و روند کیفی آفرینی محصولات آن با حضور اصحاب رسانه بازدید به عمل آمد تا فعالیت های مجموعه پگاه گیلان پر رنگتر اطلاع رسانی شود .

این مسئول ، خاطر نشان کرد : در تبصره دو ماده هفت قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، سازمان ملی استاندارد ایران به عنوان تنها مرجع رسمی اعطای نشان حلال است و یکی از فرآیندهایی که علی الخصوص در بحث صادرات می تواند به واحدهای تولیدی کمک کند موضوع نشان حلال است .

معصوم نژاد ” با بیان این که محصولات حلال در غرفه ها و فروشگاه‌های خارج از کشور محصولاتی هستند که ارزش افزوده مازادی را برای کشور به همراه دارند ، متذکر شد : وی ادامه داد : سازمان ملی استاندارد در راستای این وظیفه حاکمیتی که برای آن قرار داده شده ،سعی بر این داشته که این کار را انجام دهد و تا سال ۱۴۰۱ ما در استان گیلان ۹ فرآورده و کالای دارای نشان حلال داشته ایم .

به گفته وی ، امسال با همت واحدهای تولیدی گیلان در راستای اینکه بتوانند در بخش صادرات اقدام کنند و ارزش افزوده ای برای واحدهای خود داشته باشند ، ۴۸ فرآورده به فرآورده‌های دارای نشان حلال اضافه شد .

مدیر کل استاندارد گیلان ، یاد آور شد : اکنون در استان ۵۹ پروانه محصول و نشان حلال در گیلان  وجود دارد که بخش عظیمی از این فرآورده ها مربوط به واحد تولیدی پگاه است.

معصوم نژاد  “خاطر نشان کرد : ۷۵ فرآورده دیگر در دست اقدام است که کار ممیزی آن در حال انجام است که انشاء الله تا پایان سال تعداد پروانه های حلال استان گیلان سه رقمی خواهد شد .

وی گفت : ۵۶۷ واحد تولیدی فعال در استان  وجود دارد که ۸۹۷ پروانه صادر شده و از این ۸۹۷ پروانه، ۵۷ پروانه مربوط به شرکت پگاه است و بازخورد کیفی محصولات پگاه در بازارها نشان می دهد که از لحاظ کیفیت ، مردم رضایت بالایی از محصولات دارند .

پایان پیام

 

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :