کاشف اسرار – مدیر عامل خانه مطبوعات و رسانه های گیلان با ادعا بر این که کمک های استاندار به اصحاب رسانه الحق و الانصاف بی سابقه بوده است از تاخیر اجرای دستورات نماینده عالی دولت در استان توسط برخی از مدیران استانی گلایه کرد .

به گزارش خبرنگار کاشف اسرار ، ” میلاد ابراهیمی علی آبادی ” طی سخنانی در مراسم دیدار جمعی از منتخبین اصحاب فرهنگ و هنر گیلان با استاندار از مساعدت های ” اسدالله عباسی ” برای اصحاب رسانه استانی تشکر کرد و مدعی شد : کمک های استاندار  الحق و الانصاف بی سابقه بوده است .

وی خطاب به استاندار گیلان با بیان این که همیشه جناب عالی تعامل خوبی با ” خانه مطبوعات و رسانه های استان ” داشته اید و بنده از طرف خودم و نیز جامعه رسانه ای استان از شما تشکر می کنم ، ابراز کرد : از رفتار صادقانه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اصحاب رسانه طی مدت کوتاه مدیریتی قدردانی می کنم.

این فعال رسانه ای به بیان آخرین وضعیت مطبوعات و رسانه های گیلان پرداخت و خاطر نشان کرد : هم اکنون 435 رسانه در استان فعالیت دارند که شامل 118 رسانه مکتوب ،257 پایگاه خبری ، 60 نشریه الکترونیک بر خط ، 12 روزنامه ، 24 هفته نامه ،5 دو هفته نامه ، 20 ماهنامه ، دو ماهنامه ، 41 فصل نامه و 1 سال نامه است.

ابراهیمی علی آبادی ” ، ابراز کرد : گیلان از نظر تعداد مجوزهای پایگاه های خبری در رتبه چهارم کشوری پس از تهران ،آذربایجان شرقی و خوزستان و از لحاظ تعداد روزنامه ها در رتبه هفته کشوری قرار دارد ، ضمن این که همیشه اصحاب رسانه این استان در جمع برترین های ایران قرار دارند.

وی از برخی مدیران دارای سطوح پائین تر از استاندار گلایه کرد و بیان داشت : دستورات استاندار  توسط برخی از مدیران کل استانی در قبال اصحاب رسانه با تاخیر اجرا می شود که کم لطفی می کنند و از مصادیق بارز آن اداره کل راه و شهرسازی در حوزه مسکن خبرنگاران است.

این عضو هیات مدیره خانه مطبوعات و رسانه های گیلان ، متذکر شد : استاندار برای مسکن خبرنگاران خیلی  لطف داشتند و راه های آن را پیدا کردند و صحبت هایی با دفتر استاندار ، ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و راه و شهر سازی استان انجام دادیم ولی هنوز نمی دانیم به کجا می خواهیم برسیم ! و از اداره کل راه و شهر سازی گلایه داریم و ما هیچ نتیجه ای ندیدیم.

ابراهیمی علی آبادی ” با تشکر از اختصاص اعتباری از سوی استاندار برای راه اندازی مرکز آموزش خانه مطبوعات و رسانه های استان ، تصریح کرد : این موسسه صنفی نیازمند کمک استاندار برای اختصاص اعتبار دیگر برای راه اندازی مرکز آموزش است.

وی با ابراز نگرانی و ایجاد ترس از فروش احتمالی ساختمان ” خانه مطبوعات و رسانه های گیلان در طرح مولد سازی توسط اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان ، یاد آور شد : ساختمان محل استقرار فعلی خانه چندین دهه پیش از محل پول شخصی شان خریداری کردند ولی به دلیل معذوریت و محدودیتی که وجود داشت به نام اداره کل ” فرهنگ و ارشاد استان ” سند خورد ، هم اکنون نمی دانیم چه بکنیم و از استاندار استمداد می طلبیم

این فعال رسانه ای به عدم انتصاب مدیر ثابت برای حوزه روابط عمومی استانداری گیلان زیر نظر مدیر کل حوزه استاندار و روابط عمومی  اشاره کرد و خواستار انتصاب مدیری شد که اصحاب رسانه بهتر بتوانند ارتباط بگیرند و مدعی شد : یک زمانی در روابط عمومی استانداری حدود 20 نفر مشغول به کار بودند که هم اکنون حدود 5 نفر شاغل دارد.

ابراهیمی علی آبادی ” با گلایه از این که برخی مدیران کل و فرمانداران فاقد سواد رسانه ای و خبری می باشند و روابط عمومی ادارات استان و فرمانداری ها نیا هایی که نیازمند آموزش می باشند ، مدعی شد : بسیاری از مشکلاتی که در حوزه رسانه و چالش هایی که به وجود می آید به صحبت های برخی مدیران برمی گردد که بلد نیستند که چگونه در مقابل رسانه حرف بزنند.

وی اضافه کرد : این انتظار وجود دارد مدیران در مواجهه با رسانه ، سواد رسانه و خبر داشته باشند تا بتوانند حرف هایی بزنند که حداقل به آرامش جامعه کمک بکنند.

مدیر عامل خانه مطبوعات و رسانه های گیلان در پایان از استاندار درخواست کرد تا قبل از برگزاری انتخابات اسفند ماه سال جاری نشست خبری با اصحاب رسانه برگزار بکنند تا خبرنگاران حرف های خودشان را رو در رو بزنند که با موافقت ” اسدالله عباسی ” مواجه شد.

پایان پیام

 

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :