کاشف اسرار – نماینده مردم بندر انزلی در دوره هفتم و کاندیدای دوره دوازدهم از حوزه انتخابیه بندر انزلی ، تاکید کرد : با راهیابی به مجلس دوره دوازدهم از رسانه ها و خبرنگاران با وضع و تغییر قوانین و اختصاص اعتبار برای رسانه ها و هم چنین موسسه صنفی خانه های مطبوعات سراسر کشور ، حمایت می کنم.

هادی حق شناس ” در گفتگوی اختصاصی با خبرنگاران ” کاشف اسرار ” و ” زرجوب نیوز ، اظهار کرد : مطبوعات و  رسانه ها رکن چهارم دموکراسی می باشند و اگر در ایران رسانه ها به معنای واقعی فرصت کار پیدا می کردند و مشکل معیشت نداشته باشند، بسیاری از آسیب های اجتماعی و بی اعتمادی از میان می رفت یا کاهش می یافت .

به گفته وی ،  رسانه ها و اصحاب رسانه می توانند صدای رسای مردم و مطالبات مردم باشند اما وقتی یک خبرنگار گیر و دغدغه معیشت داشته باشد ، طبیعی است قلم نیاز به یک آرامش فکری دارد ، کسی می تواند قلم بزند که یک حداقل ها را داشته باشد  .

این فعال سیاسی و اقتصادی ،ادامه داد : رسانه ها کم خرج ترین نهادها در بیان انتقاد هستند و بی توقع ترین سربازان این عرصه نیز به شمار می روند و از دیگر سو به صورت واقعی وارد میدان شده و مطالبات مردم را با ارزان‌ترین شیوه و ابزار اطلاع رسانی می‌کنند.

به گفته حق شناس ” ، مجلس شورای اسلامی باید توجه بیشتری به مباحث اشتغال ، پوشش بیمه ای و مسکن اصحاب رسانه ها داشته باشد و معیشت این قشر زحمتکش باید در قالب طرح و لایحه مورد توجه قرار بگیرد و برای این که بار مالی و مغایر اصل 75 قانون اساسی نباشد باید از دولت و نیز وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی خواست برای این قشر که از لحاظ کمیت نسبت به بقیه اقشار عدد زیاد بزرگی نیستند ، کار اساسی انجام بدهند  .

وی اعتقاد دارد : اگر عقلای قوم می‌خواستند بستری ارزان برای اخبار و اطلاعات داشته باشند با مطالعه رسانه می توانستند به این اطلاعات دست یابند و نیازهای واقعی مردم را بشناسند.

استاندار گلستان در دولت دوازدهم ، در واکنش به خاک خوردن چندین ساله لایحه ” نظام رسانه ها ” ، متذکر شد : از مفاد لایحه مطلع نیستم ، اما اگر به دوره دوازدهم مجلس شورای  اسلامی راه یابم و این لایحه منجر به بهبود هم شان ، جایگاه و معیشت خبرنگاران باشد حتما پیگیری می کنم و به سرانجام می رسانم.

پایان پیام

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :