کاشف اسرار – رئیس شورای اسلامی شهر خمام با اشاره به فرصت ۲۰ روزه دادستان شهرستان خمام به مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده گیلان برای تعیین تکلیف میدان ولیعصر ( عج ) شهر خمام ؛ خاطر نشان کرد: غلامعلی نیک فهم خوب روان ) به دستور دادستان توجهی ننمود و این مقام قضایی برای مدیرکل راه داری استان اقامه دعوی کرد.

به گزارش خبرنگار کاشف اسرار از خمام ” ایمان سهیلی دافچاهی ” طی سخنانی در نشست با جمعی از خبرنگاران اظهار کرد: شورای اسلامی شهر خمام در نظر دارد با همکاری دستگاه‌های فرهنگی متولی از جمله ورزش و جوانان و میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان خمام با حمایت و همراهی فرماندار و بخشداری‌ها یک جشنواره فرهنگی و ورزشی به مناسبت دهه کرامت طی هفته‌های آینده در این شهر برگزار بکند.

وی از تدارک دیدن برگزاری همایش پیاده‌روی خانوادگی در ماه آینده با همکاری فرمانداری ادارات ورزش و جوانان میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری و هیئت ورزش‌های همگانی استان گیلان خبر داد .

این مسئول از آغاز نهضت بزرگ آسفالت از هفته آینده در شهر خمام خبر داد و متذکر شد:هم اکنون وضعیت آسفالت برخی از معابر شهر خمام نامناسب و افتضاح است و خودمان هم به عنوان عضو شورای شهر شاکی هستیم.

به گفته سهیلی دافچاهی « با مصوبه شورای اسلامی شهر خمام دست شهرداری باز گذاشته شده تا وضعیت آسفالت این شهر ساماندهی بکند و  حداقل ۲۰ خیابان و کوچه در نهضت بزرگ و بی سابقه آسفالت ریزی به طور حداقل ۵ کیلومتر ، روکش می‌شود .

وی با بیان اینکه به دلیل وجود فصل زمستان سال گذشته قادر به انجام روکش آسفالت معابر شهری نبودیم،ازذتخصیص اعتبار بیش از ۱۰ میلیارد تومانی برای روکش آسفالت معابر خبر داد که هم اکنون فرآیند اجرای آن از جمله برگزاری مناقصه و تعیین پیمانکار در دست انجام است.

رئیس شورای اسلامی شهر خمام به تبیین اهداف روکش آسفالت برخی از معابر شهر خمام پرداخت و تصریح کرد: استان گیلان دارای رطوبت می باشد و زود آسفالت خراب می‌شود و الان وضعیت آسفالت شهر افتضاح است. بارها و بارها ترمیم کردیم ولی مرمت جواب نداد و لازم است اصلاح بشود.

سهیلی دافچاهی ” با بیان اینکه جمعیت ساکن شهر خمام ۲۵ هزار نفر است،خاطرنشان کرد: جمعیت شناور خمام بیش از این است و و بیشتر گردشگران ورودی به استان برای ورود به رشت و منطقه آزاد انزلی از این هر خمام عبور می‌کنند و شورای اسلامی شهر خمام در نظر دارد در آینده امکانات رفاهی برای گردشگران و شهروندان فراهم بکند.

وی با اشاره به وجود حدود ۱۳ سرویس بهداشتی در شهر خمام , یاد آور شد : اصلاح این سرویس‌های بهداشتی در دستور کار شهرداری برای رفاه شهروندان و گردشگران قرار دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر خمام با تصریح برای اینکه شهر خمام در حوزه داشتن اقامتگاه پذیرش مسافران ضعیف است ، اذعان کرد: جای کار در این حوزه بسیار وجود دارد.

سهیلی دافچاهی ” تصریح کرد : شورای اسلامی شهر و شهرداری علی رغم داشتن مجوز از وزیر برای اصلاح حریم کمربندی خمام، اما متاسفانه مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده استان گیلان همکاری ندارد.

به گفته وی ، چنان چه استانداری گیلان با شورای اسلامی شهر و شهرداری خمام همکاری بکند تا متراژ حریم شکسته بشود ، سرمایه‌گذاری وجود دارد و این آمادگی دارد تا ۱۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای ساخت هتل بکند.

این مسوول در تبین آخرین وضعیت میدان ولیعصر عجل الله شهر خمام، گفت : تاکنون ۳۰ درصد پروژه انجام شده ولی به دلیل وجود مسائل حقوقی به سرانجام نرسیده است.

سهیلی دافچاهی ” با اشاره به فرصت ۲۰ روزه دادستان شهرستان خمام به مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده گیلان برای تعیین تکلیف میدان ولیعصر ( عج ) شهر خمام ؛ خاطر نشان کرد: غلامعلی نیک فهم خوب روان ) به دستور دادستان توجهی ننمود برای مسئول اقامه دعوی کرد و شورای اسلامی شهر خمام این آمادگی را دارد چنانچه مجوزهای لازم و فرآیند قانونی برای اصلاح میدان ولیعصر صادر بشود ، به نتیجه برساند.

وی در پایان از تدارک دیدن برگزاری جشنواره بزرگ بستنی‌های یخی در اواخر تیرماه سال جاری به همت شورای اسلامی شهر و شهرداری خمام با مشارکت واحدهای صنفی خبر داد.

پایان پیام

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :