کاشف اسرار – 20 مهر ماه 1401 شمسی بود خبر برگزاری مراسم معارفه ” احمد رضا موقری خمامی ” به عنوان ” سرپرست اداره کل جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان گیلان” رسانه ای شد و هم اکنون هم به عنوان مدیر کل این دستگاه فعالیت دارد.

” از زمان برگزاری مراسم معارفه ” احمد رضا موقری خمامی ” به این سمت 1 سال ” و  7 ماه و  17 روز سپری گردیده و هم اکنون فرصتی مغتنم برای بررسی فعالیت وی در این سمت می باشد که در اولین گزارش به بی توجهی به دستور سوم تیر ماه 1398 دادستان کل کشور ” به شرح ذیل پرداخته می شود.

دادستان کل کشور در سوم تیر ماه 1398 طی دستوری استفاده نهادهای عمومی غیر دولتی از پیام رسان های اجتماعی خارجی برای مکاتبات اداری و ارائه خمات اداری و روابط عمومی را ممنوع اعلام کرد و بنا به مفاد مواد 731 و 733 قانون مجازات اسلامی جرم دانست.

طبق این دستور ،تبادل اطلاعات در شبکه های اجتماعی خارجی نظیر تلگرام یا اینستاگرام، موجب می شود کلیه اطلاعات مبادله شده و کنترل وسیله ای که پیام رسان روی ان نصب شده، در اختیار شرکت های بیگانه قرار بگیرد و این شبکه ها می توانند با جمع آوری، داده پردازی و تحلیل داده های کاربران، به اطلاعات حیاتی کشور دسترسی پیدا کنند و منجر به خطر افتادن امنیت ملی و منافع کشور گردد.

در ادامه این ابلاغیه حجت الاسلام منتظری تصریح شده که با عنایت به مفاد مواد 731 و 733 قانون مجازات اسلامی، هر گونه اقدام عمدی و غیر عمدی که موجب دسترسی بیگانگان به اطلاعات مذکور شود، جرم تلقی می شود. لذا کلیه مدیران و کارکنان آن نهادها و شرکتهای تابعه اکیدا از به کارگیری شبکه هایی نظیر تلگرام و اینستاگرام جهت هر گونه اشتراک گذاری اطلاعات سازمانی، اطلاع رسانی و انجام امور اداری و روابط عمومی و سایر بهره برداری ها خودداری کنند “.

متاسفانه با گذشت 4 سال و 10 ماه و 23 روز از زمان اعلام این ممنوعیت ، مدیر کل جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان گیلان از پیام رسان ”  تلگرام ” برای امورات اطلاع رسانی استفاده می کند.

کاشف اسرار ” به عنوان رسانه ای مستقل و شفاف در راستای تنویر افکار عمومی و توجه عملی به امر رهبری در بند پنجاه و یکم ” برای تکمیل و ارتقای الگوی پایه اسلامی ایرانی پیشرفت ” مبنی بر : ” “ارتقای نظارت رسمی، مردمی و رسانه‌ای بر ارکان و اجزای نظام و پیشگیری از تداخل منافع شخصیت حقیقی و حقوقی مسئولان و کارکنان حکومت و برخورد بدون تبعیض با مفسدان به‌ویژه در سطوح مدیریتی” انتظار دارد وزیر اقتصاد ، دستگاه های نظارتی ، مدیر کل امور اقتصادی و دارایی گیلان و مدیر کل جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان هر چه سریعتر در راستای تنویر افکار عمومی و توجه به بند 51 امر رهبر انقلاب ” برای تکمیل و ارتقای الگوی پایه اسلامی ایرانی پیشرفت” مبنی بر : “گزینش مسئولان و مدیران بر مبنای التزام عملی آنان به حد کفاف در معیشت و اهتمام ایشان به هنجارهای عدالت، صداقت، راستگویی، اعتماد، فداکاری و پاسخگویی” پاسخگو باشند.

 

 

ماده ۵۷۶ قانون مجازات اسلامی (تعزیرات): چنان چه هر یک از صاحب‌ منصبان و مستخدمین و مامورین دولتی و شهرداریها در هر رتبه و مقامی که باشند از مقام خود سوء استفاده ‌نموده و از اجرای اوامر کتبی دولتی یا اجرای قوانین مملکتی و یا اجرای احکام یا اوامر مقامات قضائی یا هر گونه امری که از طرف مقامات قانونی ‌صادر شده باشد جلوگیری نماید به انفصال از خدمات دولتی از یک تا پنج سال محکوم خواهد شد.

 

 

پایان پیام

 

 

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :