کاشف اسرار – «قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» در جلسه مورخ بیست و چهارم مهرماه 1400 شمسی  کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده مجلس شورای اسلامی مطابق اصل هشتاد و پنجم (۸۵) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب و پس از موافقت مجلس با اجرای آزمایشی آن به مدت ۷ سال، در تاریخ ۱۴۰۰/۸/۱۰ به تأیید شورای نگهبان رسید.

به گزارش پایگاه خبری ” کاشف اسرار ” ، طبق این قانون ،  شهرداری ها مکلفند اقدامات لازم در قالب اعطای مشوق‌های مالی، فضاسازی، تبلیغات شهری و محیطی جهت اطلاع و آگاهی شهروندان در خصوص اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به نحو مطلوب اجرا کنند.

شهرداری‌ها در کنار سایر دستگاه‌های ذیربط موظفند با طراحی، احداث و تجهیز ساختمان‌ها و اماکن عمومی، خدماتی، آموزشی و رفاهی تحت اختیار و نظارت خود اقدام به تأمین فضای مناسب در راستای تکریم حقوق مادر و کودک و رفع نیازهای نوزادان، مادران باردار کنند.

شهرداری‌ها مکلفند با برگزاری جشنواره و نمایشگاه، اختصاص یک سوم ظرفیت اسمی تبلیغات محیطی و فرهنگی در اماکن عمومی و شهر در راستای آگاهی‌بخشی و اطلاع رسانی در خصوص وجوه مثبت این قانون اقدامات لازم را انجام دهند.

طبق ماده 5 این قانون تخفیف 10 درصدی جهت صدور پروانه و عوارض ساختمانی و 50 درصدی جهت صدور پایان کار و عوارض ساخت و ساز برای خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر زیر بیست سال در نظر گرفته شده است.

خانواده‌های دارای چهار فرزند و بیشتر زیر بیست سال از تخفیف 10 درصدی صدور پروانه و عوارض ساختمانی و هفتاد درصدی صدور پایان کار و عوارض ساخت و ساز برخوردار خواهند بود.

ماده 25 این قانون مشوق‌هایی را برای شهروندان دارای سه فرزند بیشتر در نظر گرفته که شامل تخفیف 50 درصدی تعرفه‌های خدمات حمل و نقل عمومی و تعرفه‌های خدمات فرهنگی و ورزشی برای این دسته شهروندان است.

شهروندی فروردین ماه امسال در سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات کشور ” برای کسب اطلاعات از شهرداری : “کوچصفهان بخش کوچصفهان شهرستان رشت ” ، نوشت :

” با توجه به این که طبق ماده 28 قانون جوانی جمعیت کلیه دستگاههای مذکور در ماده(۲۹)قانون برنامه پنجساله ششم توسعه، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسالمی ایران به ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، سازمان تبلیغات اسلامی ، نهادها و مؤسسات عمومی غیر دولتی، شهرداریها و دهیاریها مکلفند در راستای آگاهی بخشی نسبت به وجوه مثبت و ارزشمند ازدواج به هنگام نیاز و آسان، تعدد فرزندان در خانواده و تقویت و حمایت از نقشهای مادری و همسری، صیانت از تحکیم خانواده و مقابله با محتوای مغایر سیاستهای کلی جمعیت و عوارض جانبی استفاده از روشهای مختلف پیشگیری از بارداری و نیز عوارض خطرناک پزشکی، روانشناختی و فرهنگی و اجتماعی سقط جنین، اقدامات الزم از قبل تولید و پخش فیلم، سریال، تبلیغات بازرگانی، برگزاری جشنوارهها و نمایشگاهها را انجام دهند. شهرداری تاکنون چه اقدامی برای اجرای این ماده قانونی انجام داده است ؟ با ارائه مستدات و اطلاعات باشد ”

اما پاسخ عجیب و بی ربط شهرداری کوچصفهان که رضا چربدست ” 9 بهمن ماه 1400 شمسی به عنوان شهردار معارفه شد به این شرح است : ” با سلام به استحضار می رساند که این شهرداری پرسنل واجد شرایط ماده 29 قانون برنامه پنجساله ششم را نداشته. مراتب جهت هرگونه دستور بعدی تقدیم می گردد.  مدیر پاسخگویی شهرداری کوچصفهان – جباریان پیر موسائی ”

ماده ۵۷۶ قانون مجازات اسلامی (تعزیرات): چنانچه هر یک از صاحب‌ منصبان و مستخدمین و مامورین دولتی و شهرداریها در هر رتبه و مقامی که باشند از مقام خود سوء استفاده ‌نموده و از اجرای اوامر کتبی دولتی یا اجرای قوانین مملکتی و یا اجرای احکام یا اوامر مقامات قضائی یا هر گونه امری که از طرف مقامات قانونی ‌صادر شده باشد جلوگیری نماید به انفصال از خدمات دولتی از یک تا پنج سال محکوم خواهد شد.

کاشف اسرار ” به عنوان رسانه ای مستقل و شفاف در راستای تنویر افکار عمومی و توجه عملی به امر رهبری در بند پنجاه و یکم ” برای تکمیل و ارتقای الگوی پایه اسلامی ایرانی پیشرفت ” مبنی بر : ” “ارتقای نظارت رسمی، مردمی و رسانه‌ای بر ارکان و اجزای نظام و پیشگیری از تداخل منافع شخصیت حقیقی و حقوقی مسئولان و کارکنان حکومت و برخورد بدون تبعیض با مفسدان به‌ویژه در سطوح مدیریتی” انتظار دارد ” استاندار گیلان ، بازرس کل استان و شهردار کوچصفهان ” هر چه سریعتر در راستای تنویر افکار عمومی و توجه به بند 51 امر رهبر انقلاب ” برای تکمیل و ارتقای الگوی پایه اسلامی ایرانی پیشرفت” مبنی بر : “گزینش مسئولان و مدیران بر مبنای التزام عملی آنان به حد کفاف در معیشت و اهتمام ایشان به هنجارهای عدالت، صداقت، راستگویی، اعتماد، فداکاری و پاسخگویی” پاسخگو باشند.

 

پایان پیام

 

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :