کاشف اسرار – تعدادی از خریداران ” پروژه احداث 500 واحدی مسکن ملی سپیدرود رشت ” واقع در زمین 16 هکتاری فاز دوم مسکن مهر رشت   به کارگزاری ” اداره کل ستاد اجرایی حضرت امام ” ره ” گیلان ” و کارفرمایی ” اداره کل راه و شهرسازی ” استان ” و پیمان کاری ” شرکت ساختمانی ” سما راه “با برقراری ارتباط با تحریریه ” پایگاه خبری و تحلیلی کاشف اسرار ” به مسائلی اشاره کردند .

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ” کاشف اسرار ” ، آنان به ثبت نام خودشان در طرح مسکن ملی به سال 1399 شمسی و پیگیری از طریق اداره کل راه و شهرسازی گیلان ” مبنی بر جانمایی بر ملک پیش خریداری شده ” پروژه احداث 500 واحدی مسکن ملی سپیدرود رشت ” بدون اعلام زمان دقیق واگذاری ملک ، مطالبی بر زبان راندند.

آنان می گویند : بسیاری از ما که اکنون اسیر این پروژه بی‌سرانجام شده‌ایم در سال ۱۴۰۰ و قبل از آن می‌توانستیم با اندک سرمایه خود که اکثر با فروش طلا، خودرو و وام‌های بانکی مهیا شده بود در برخی مناطق شهرها با قیمت‌های کمتر و با خانه‌هایی زیر ۲۰۰میلیون تومانی که اکثر دارای وام بانکی بودند نسبت به خرید خانه اقدام کنیم.

آنان اظهار می دارند : به واسطه تبلیغات معاونت مسکن وزارت راه و شهرسازی و با امید شرایط بهتر و بهره‌مندی از تسهیلات دولتی در این طرح ثبت نام کردیم. تعلل و تأخیر پیش آمده در فرآیند ساخت این پروژه در حالی رخ داده است که در این چند سال مسئولان امر در فواصلی چند ماهه از متقاضیان مبالغی  دریافت کرده‌اند ”

آنان هم چنین بر ضرورت : ” عقد قرارداد اداره مسکن و شهرسازی با متقاضیان و تعیین تاریخ دقیق تحویل پروژه. همچنین تعیین مبلغ دقیق پروژه ” تاکید کردند

یک منبع آگاه در اداره کل راه و شهر سازی گیلان در این باره به خبرنگار پایگاه خبرنگار ” کاشف اسرار ” ، اظهار کرد :انعقاد قرارداد پیمان کار با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ( ره ) برای ساخت پروژه احداث 500 واحدی مسکن ملی سپیدرود رشت ” در سال 1401 شمسی صورت گرفته که در مرحله فونداسیون و نصب تعدادی ستون متوقف شده است.

وی که نخواست نامش فاش بشود ، اضافه کرد : ستاد اجرایی حضرت امام ( ره ) گیلان به عنوان کارگزار داشت می ساخت که اداره کل راه و شهر سازی تهران حدود دو ماه پیش به علت کند بودن کار  درخواست داده پروژه از کارگزار گرفته و تحویل راه و شهر سازی بشود

خبرنگار پایگاه خبری ” کاشف اسرار ” 13 خرداد ماه با مدیر کل ستاد اجرایی حضرت امام ( ره ) استان گیلان درباره تبیین آخرین وضعیت پروژه احداث 500 واحدی مسکن ملی سپیدرود رشت ” تماس گرفت ولی ” محمد کرمی ” از روشن گری ” با ادعای در حال رانندگی بودن در مسیر تهران خودداری و با گذشت 12 روز از زمان برقراری تماس و دریافت پیامک از ارائه توضیح در این باره امتناع کرد.

خبرنگار ما روز گذشته پیامکی به ” محمد کرمی ” به عنوان مدیر کل ستاد اجرایی حضرت امام ( ره ) گیلان و هم ” مجتبی امیریان ” یکی از مسوولان این نهاد ارسال کرد اما تا لحظه انتشار این گزارش جوابی دریافت نشد.

حال کاشف اسرار ” به عنوان رسانه ای مستقل و شفاف در راستای تنویر افکار عمومی و توجه عملی به امر رهبری در بند پنجاه و یکم ” برای تکمیل و ارتقای الگوی پایه اسلامی ایرانی پیشرفت ” مبنی بر : ” “ارتقای نظارت رسمی، مردمی و رسانه‌ای بر ارکان و اجزای نظام و پیشگیری از تداخل منافع شخصیت حقیقی و حقوقی مسئولان و کارکنان حکومت و برخورد بدون تبعیض با مفسدان به‌ویژه در سطوح مدیریتی” انتظار دارد ” استاندار  و ستاد اجرایی حضرت امام ( ره ) ” هر چه سریعتر در راستای تنویر افکار عمومی و توجه به بند 51 امر رهبر انقلاب ” برای تکمیل و ارتقای الگوی پایه اسلامی ایرانی پیشرفت” مبنی بر : “گزینش مسئولان و مدیران بر مبنای التزام عملی آنان به حد کفاف در معیشت و اهتمام ایشان به هنجارهای عدالت، صداقت، راستگویی، اعتماد، فداکاری و پاسخگویی” پاسخگوی سئوالات ذیل باشند :

یک : چه تعداد از اشخاص نسبت به خریداری از پروزه ” احداث 500 واحدی مسکن ملی سپیدرود رشت ” کرده اند ؟ چه تعداد مبالغ خود را واریز کرده اند ؟ چه میزان دریافت شده است ؟میزان دریافتی از خریداران چه میزان بوده است ؟ مبالغ دریافتی کجا نگهداری می شود ؟ آیا سودی به آنان تعلق می گیرد ؟

دو : آیا شنیده ها صحت دارد  پیمان کار پروزه به علت عدم دریافت وجه از ستاد اجرایی حضرت امام ( ره ) گیلان ، عملیات اجرایی ساخت پروزه را حدود دو ماه متوقف کرده است ؟ اگر صحت دارد کی وجوه به پیمان کار پرداخت خواهد شد ؟ رقم قابل پرداخت چقدر است و در صورت آغاز مجدد ساخت کی به مرحله تحویل به خریداران می رسد ؟

سه : با توجه به این که هم اکنون گیلان در کشور به عنوان پیرترین استان از لحاظ جمعیت پیر و یک بحران از سوی مسوولین تلقی شده و یکی از لزوم ازدواج کردن جوانان گروه هدف داشتن مسکن مستقل می باشد ، آیا بلاتکلیفی خریداران پروژه مذکور در تضاد با تاکید بر ازدواج جوانان و بیرون آمدن این استان از وضعیت فعلی نیست ؟

رهبر انقلاب : افراد، مسئولین، خودشان را در معرض نقد و انتقاد قرار بدهند و پاسخگو باشند و پاسخ بدهند و تبیین کنند. خیلی از اوقات اگر چنانچه یک انتقادی به کسی بشود، این فرصتی است برای او که بتواند ذهن ها را روشن کند، تبیین کنند، حقیقت را بیان کنند؛ خیلی چیز خوبی است.

در کنار این، نظام پاسخگویی را برای خودتان متحتم بدانید. واقعا وزیر در حوزه‌ی کار خودش، مدیران وزارتی در حوزه‌ی کار خودشان، معاونان هر کدام در حوزه‌ی کار خودشان پاسخگو باشند. یعنی هم در برابر خطایی که انجام می‌گیرد، واقعا پاسخگو باشند؛ هم در برابر کار لازمی که باید انجام می‌گرفته و انجام نمی‌گیرد، پاسخگو باشند.

“کاشف اسرار”قضاوت را به خوانندگان می سپارد…….

 

 

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :