کاشف اسرار – 20 تیر ماه 1395 بود مراسم افتتاح شعبه سوم تامین اجتماعی شهر رشت در محله ساغریسازان بلوار مطهری منطقه یک شهرداری با حضور مدیر کل وقت تامین اجتماعی استان گیلان و جمعی از مسئولان برگزار و از این زمان 7 سال و 11 ماه و 17 روز سپری شده است.

ساختمان شعبه سوم تامین اجتماعی شهر رشت دارای سه طبقه می باشند ، کارمندان و شهروندان مجبورند برای رسیدگی به امورات خود از طبقات این مجتمع با پله های زیاد بالا و پایین بروند.

قانون گذار در قانون جامع حمایت از حقوق معلولان ” ، تاکید دارد : وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و موسسات و شرکت‌های دولتی و نهادهای عمومی و انقلابی موظفند جهت دسترسی و بهره‌مندی معلولان، ساختمان‌ها و اماکن عمومی، ورزشی، تفریحی، معابر و وسایل خدماتی موجود را در چهارچوب بودجه‌های مصوب سالانه خود مناسب سازی نمایند.

تبصره ۲. شهرداری‌ها موظفند از صدور پروانه احداث و پایان کار برای آن تعداد از ساختمان‌ها و امکان عمومی و معابری که استانداردهای تخصصی مربوط به معلولان را رعایت نکرده باشند خودداری نمایند. تبصره ۳. سازمان بهزیستی کشور مجاز است بر امر مناسب سازی ساختمان‌ها و اماکن دولتی و عمومی دستگاه‌های مذکور در ماده فوق نظارت و گزارش‌های اقدامات آن‌ها را درخواست نماید” .

مدیر کل تامین اجتماعی گیلان در گفتگو با خبرنگار ” کاشف اسرار ” ، اظهار کرد : ساختار و شمای ساختمان شعبه سه رشت فضای تعبیه آسانسور را نداشته و محدودیتهای فیزیکی آن موانعی را علیرغم پیگیری های ما ایجاد نموده است.

کیوان مرتضوی سرایی ” ، خاطر نشان کرد : ساختمان شعبه سه رشت که در سال ۹۵ تاسیس شده و به دلیل شرایط آن زمان از ساختمان قدیمی شعبه دو استفاده شده و ساخت ساختمان جدید برای آن پس از تکمیل پروژه شعبه یک در برنامه های استان است.

وی تاکید کرد : همین الان هم اگر کسی پیدا شود که بتواند در این ساختمان آسانسور نصب کند ( به دلیل عدم امکان طراحی استقرار و جانمایی و اخذ مجوزهای ایمنی و … ) ما آمادگی داریم هزینه های آنرا هم تامین میکنیم.

این مسوول ، تصریح کرد : به شعبه سه تکلیف نموده ایم که در درب ورودی و نگهبانی اطلاعیه ای نصب کند که افراد پیر و ناتوان که امکان تردد از پله ها را ندارند با هماهنگی نگهبان از کارشناس یا معاون و رئیس شعبه بخواهند در پایین حاضر شده و پاسخگویی لازم را انجام دهد

مرتضوی سرایی ” ، اذعان کرد : مشکل تردد در ساختمان شعبه یک رشت که در مرکز شهر بوده و جمعیت بیشتری نیز مخاطب دارد نیز بسیار زیاد است که ساخت ساختمان جدید آن در حال انجام است و احتمال زیاد تا آخر سال تکمیل میشود

به گفته وی ، مشکل تردد در ساختمان شعبه یک رشت که در مرکز شهر بوده و جمعیت بیشتری نیز مخاطب دارد نیز بسیار زیاد است که ساخت ساختمان جدید آن در حال انجام است و احتمال زیاد تا آخر سال تکمیل میشود

مدیر کل تامین اجتماعی گیلان ، ابراز کرد : شعبه دو رشت نیز که سالها در همین ساختمان شعبه سه استقرار داشت به خاطر مشکلات ساختاری در دهه هشتاد به ساختمان جدید در مقابل پردیس انتقال یافت و مشکل حل شد.

گزارش از : خلیل اخوان اصغری

پایان پیام

 

 

 

 

پایان پیام

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :