کاشف اسرار – ظهر امروز با حضور نماینده ولی فقیه در گیلان  ، مدیران کل کمیته امداد و بهزیستی استان ، عملیات ساخت مرکز نگهداری سالمندان و معلولین جسمی حرکتی آسایشگاه معلولین شهر رشت از سال ۸۸ شروع شده بود افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار کاشف اسرار از رشت ، نماینده ولی فقیه در گیلان در این مراسم با قدردانی از مشارکت خیران گفت: خداوند متعال را برای داشتن چنین مردم خوب و نیکوکاری در گیلان شاکرم که پول های خود را در جای خوبی خرج می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی ” افزود: بنده تاکید دارم که همیشه باید از خیران تقدیر و تشکر کرد؛ البته خیران نیاز به تقدیر و تشکر ما ندارند و پاداش عمل نیک خود را از خداوند می‌گیرند.

وی با بیان اینکه بعد از دوران کرونا تورم در کشور بالا رفت؛ خاطرنشان کرد: اما کمک های خیران نیز در دوره تورم افتصادی افزایش داشت؛ که نشان دهنده این است که مردم نیکوکار قدر به همنوعان خود اهمیت می‌دهند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که آسایشگاه معلولان و سالمندان با توجهات حضرت ولیعصر(عج) و کمک خیران اداره می‌شود ،  با قرائت این بیت شعر «تو نیکی می‌کن و در دجله انداز که ایزد در بیابانت دهد باز»، تصریح کرد: گیلان مردمی نجیب و جوانان با استعدادی دارد و این جوانان پرورش یافته ی همین خانواده های خوب و نیکوکارند.

فلاحتی ” یاد آور شد؛ مردمی که برای خدمت به همنوعانشان بی منت کمک می‌کنند و از هیچ کمکی دریغ ندارند و با کمک این عزیزان به اسایشگاه ها، امید به زندگی در افراد افزایش یافته است.

نماینده ولی فقیه در گیلان  ، متذکر شد : مشارکت خیران برای ساخت مجموعه‌های که برای نگهداری از سالمندان است در واقع کمک به کیفیت بالاتر زندگی این افراد است.

فلاحتی  ” در پایان سخنان با اشاره به روند پیری در استان گیلان افزود مسئولان باید برای رفاه حال سالمندان و ایجاد مراکز توانبخشی و درمانی تلاش کنند.

مدیر عامل آسایشگاه سالمندان و معلولین رشت هم در این مراسم ضمن تشکر ویژه از خیران و تمام کسانی که از سال ۴۵ برای این مجموعه زحمت کشیدند . مردم را رکن اصلی کمک و ساخت این مجموعه ها دانست .

سید علی حسینی ” یاد آور شد : زیر بنای کل این مجموعه را ۶ هزار متر مربع اعلام کرد و گفت: مرحله نخست این مرکز در هزار مترمربع با ظرفیت ۴۰ تخت ساخته شده است.

وی با بیان اینکه برای ۵ هزار متر باقی مانده نیاز به ۱۵ میلیارد تومان اعتبار است، افزود: در این مجموعه واحد‌های مجزا برای سالمندان ساخته می‌شود که خیران می‌توانند در ساخت آن مشارکت کنند.

به گفته  مدیر عامل  ، برای ساخت ۱۲ واحد و بخش جدید جسمی حرکتی سالمندان و معلولان رشت بیش از ۸۰ میلیارد ریال از محل کمک‌های خیرین و نیکوکاران هزینه شده است.

حسینی ”  قیمت این سویئت ها را ۳۵۰ میلیون  اعلام کرد که خیران میتوانند این سویئت هارا خریداری کنند و تا زمانی که نیاز ندارند مردم استفاده نمایند و در آینده اگر خودشان نیاز داشتند استفاده کنند.

وی با بیان اینکه برای ۵ هزار متر باقی مانده نیاز به ۱۵ میلیارد تومان اعتبار است، افزود: در این مجموعه واحد‌های مجزا برای سالمندان ساخته می‌شود که خیران می‌توانند در ساخت آن مشارکت کنند.

در پایان این مراسم از ۲۰ خیر که در ساخت این مرکز بیشترین مشارکت را داشتند تجلیل شدند.

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :