کاشف اسرار – استاندار گیلان با بیان اینکه استاندارد فقط شامل کالا و خدمات بیمه‌ای، بانکداری، انبارداری و گمرکی نیست، تاکید کرد: استاندارد باید در تولیدات، حامل‌های انرژی، خدمات و بخش دولتی رعایت شود.

به گزارش خبرنگار کاشف اسرار ، ” هادی حق شناس ” طی سخنانی در آئین گرامیداشت هفته استاندارد در تالار مرکزی رشت با گرامیداشت 23 مهرماه روز جهانی استاندارد،  اظهار کرد : موقعیت جغرافیایی کشورمان به لحاظ برخورداری از معادن، گاز، برق، آب، کریدورهای حمل و نقلی بسیار مهم و استراتژیک است؛ لذا اگر توسعه محقق نشده به این دلیل است که استاندارد بخوبی عمل نشده است.

وی با بیان اینکه با گام برداشتن در مسیر استانداردسازی می‌توانیم آینده امیدواری برای نسل‌ آینده ترسیم کنیم، گفت: در رشت ۶ هزار لیتر بر ثانیه آب تولید می‌شود که ۳۷ درصد به مقصد نمی‌رسد؛ استاندارد این موضوع درجهان ۱۰ تا ۱۵ درصد است؛ اگر استاندارد رعایت شود قطعا کیفیت زندگی تغییر خواهد کرد و سطح رفاه افزایش خواهد یافت.

این مقام  با بیان اینکه وضعیت بازنشستگان مطلوب نیست اظهار کرد: اگر کشورهای پیشرفته توانسته‌اند به توسعه دست یابند به دلیل رعایت استانداردها است.

به گفته حق شناس ، طبق استاندارد باید به ازای هر بازنشسته سه شاغل داشته باشیم که از کسورات شاغلان حقوق بازنشستگان پرداخت شود، اما متاسفانه این موضوع رعایت نشده است.

وی در پاسخ مدیران صنایعی که مشکلات خود را در این همایش مطرح کردند، گفت: این مشکلات در کمسیون‌های مختلف مورد بررسی قرار می‌گیرد.

پایان پیام

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :