کاشف اسرار –  مدیرعامل شرکت فرآورده‌های گوشتی چم چم در رشت، در گفت‌وگویی تفصیلی به تشریح وضعیت تولید، کیفیت محصولات، چالش‌های صادرات و بازار داخلی و شایعات پرداخت.

مسعود حنیفی‌ منش ”  به مناسبت فرا رسیدن روز خبرنگار ” در جمع خبرنگار ان بازدید کننده از کار خانه تولیدی ” چمچال گوشت گیلان ” واقع در شهر صنعتی رشت ،  با رد شایعات درباره استفاده از “تاج خروس” در تولید سوسیس و کالباس، تأکید کرد که این ادعاها کاملاً بی‌اساس است و چنین موادی در خط تولید این شرکت جایگاهی ندارد .

ظرفیت تولید و بازارهای هدف

به گفته وی ، چم چم روزانه ۱۰ تا ۱۲ تن انواع سوسیس و کالباس با ۸ برند مختلف تولید می‌کند که حداقل ۴۰ درصد گوشت خالص در ترکیب آن‌ها استفاده می‌شود .

این فعال بخش صنعتی ربع قرن در تولید فرآورده های سوسیس و کالباس ، بیان کرد :  تهران به عنوان بزرگ‌ترین بازار مصرف، پذیرای محصولات این شرکت است. برند جدید “میناسیان” با کیفیت ممتاز، اخیراً به عنوان رقیبی برای برندهای معتبر پایتخت معرفی شده است .

حنیفی منش ”  صادرات به دلیل ماندگاری کوتاه محصولات و مشکلات گمرکی محدود است، اما محصولات به استان‌هایی مانند خوزستان ارسال می‌شوند. همکاری با برند خوزستانی “کارین” منجر به تولید هفتگی ۳۰ تن محصول شده است .

کیفیت و سلامت محصولات

وی استفاده از نیتریت را در حد استاندارد (۸۰-۱۲۰ ppm) ضروری دانست و افزود: این ماده از فساد میکروبی جلوگیری می‌کند، اما تبدیل آن به ترکیبات سرطان‌زا تنها در صورت عدم رعایت زنجیره سرد (حمل بدون یخچال یا خاموش‌کردن یخچال‌های فروشگاه‌ها) ممکن است رخ دهد .

مدیر کارخانه چمچال  گوشت گیلان ” ، تأکید کرد: سوسیس و کالباس سالم، در صورت مصرف متعادل و متنوع، خطری برای سلامت ندارد. همچنین ترکیباتی مانند خمیر مرغ — که در اروپا و آمریکا نیز استفاده می‌شود ، در صورت رعایت استانداردها مشکلی ایجاد نمی‌کنند .

چالش‌های صنعتاقتصاد و نیروی کار:

حنیفی منش ” ، اذعان کرد : حقوق پایین کارگران (حدود ۱۵ میلیون تومان) باعث مشکل در جذب و نگهداری نیرو شده است.

وی‌منش از فشارهای عاطفی ناشی از این وضعیت گفت و ابراز امیدواری کرد تا با بازنشستگی خود، از “غم پرسنل” دور بماند .

تحریم‌ها و کمبود قطعات:

این فعال بخش خصوصی ، نبود قطعات یدکی به دلیل تحریم‌ها گاهی باعث توقف خط تولید تا یک ماه می‌شود و تصریح کرد :  برند “میناسیان” به دلیل قیمت بالا، هنوز در گیلان توزیع نشده است. احتمالاً شرکت به‌صورت مستقیم توزیع را آغاز کند تا هزینه‌های پخش کاهش یابد .

حنیفی منش ” با اشاره به نام گذاری ” سرمایه گذاری برای تولید ” برای سال جاری ، خاطر نشان کرد :  این مجموعه برای ۱۰۰ نفر اشتغال مستقیم و هزاران نفر به‌صورت غیر مستقیم ایجاد کرده است .

پاسخ به شایعات

وی ادعای استفاده از تاج خروس را رد کرد و پرسید: «اگر بخواهیم روزانه ۴ تن تاج خروس استفاده کنیم، آیا اصلاً چنین حجمی قابل تهیه است؟» .

مدیر شرکت چمچال گوشت گیلان ”  همکاری با رقیب قدیمی “کامپوره” را مبتنی بر احترام متقابل دانست و گفت: در مواقع کمبود مواد اولیه، این دو شرکت از یکدیگر تأمین می‌کنند .

حنیفی‌منش با اشاره به ۲۵ سال فعالیت در این صنعت، خواستار فرهنگ‌سازی در مصرف شد و توصیه کرد مردم از برندهای معتبر و تازه‌ترین محصولات استفاده کنند.

وی در پایان همچنین بر لزوم حمایت دولت از تولیدکنندگان داخلی در برابر تحریم‌ها و بحران‌های اقتصادی تأکید کرد.

پایان پیام

اشتراک این خبر در :