کاشف اسرار-مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیاهکل در گفتگو با خبرگزاری تسنیم، که به تاریخ یک مرداد ماه 1393 در این رسانه منتشر شد،خبر از اختصاص 500 میلیون ریال برای مرمت محوطه خانه عضدی به عنوان یکی از بناهای تاریخی این شهرستان و النهایه به منظور تاسیس موزه مردم در این شهرستان داد.

به گزارش خبرنگار کاشف اسرار،با گذشت حدود 19 روز از انتشار اظهارات «مهرداد حسینی» در خبرگزاری تسنیم،به یک باره خبر آتش شوزی خانه تاریخی عضدی سیاهکل در سایت اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان با تیتر:«علت آتش سوزی خانه تاریخی عضدی در شهرستان سیاهکل در دست بررسی است»،منتشر شد.

با فاصله دو روز از انتشار خبر وقوع حریق در خانه عضدی، سایت اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان خبر دیگری را با تیتر:«اجازه تخریب حتی یک خشت از میراث فرهنگی گیلان را نمی دهیم»را  به نقل از «رضا علیزاده سوستانی» ،مدیرکل این دستگاه دولتی،بر روی خروجی خود قرار داد.

رضا علیزاده سوستانی در بخش از اظهارات خویش مرمت آثار و بناهای تاریخی را جزو اولویت‌های میراث فرهنگی دانست و تاکید کرد: «تلاش سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری بر این است که با تمام محدودیت‌های اعتباری بناهای تاریخی شاخص را مرمت و احیا کند».

از سویی دیگر،این مقام مسوول در بخشی از اظهارات خود بیان کرد:«علت آتش سوزی این بنای تاریخی از سوی مراجع ذیربط در دست بررسی است و به محض روشن شدن موضوع، مراتب اعلام خواهد شد».

با گذشت حدود 22 ماه از اعلام وقوع حادثه حریق «خانه عضدی سیاهکل» و با  جستجو کردن عبارت«عضدی»،در سایت اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان،حاضل آن در برگیرنده 10 خبر از 27 اسفند 1392 تا 27 دی ماه 1394 می باشد که سه خبر آن مربوط به حضور رییس جمهوری در ورزشگاه شهید عضدی رشت و مابقی در خصوص «خانه تاریخی عضدی»، شهرستان سیاهکل است.

با مداقه و در مجموع به این نتیجه دست خواهیم یافت تاکنون هیچ گونه اطلاع رسانی در خصوص علت وقوع حریق خانه عضدی شهرستان سایت اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان نشده و برای اثبات حقیقت داشتن موضوع مبحوث عنه از اخبار درج شده پرینت تهیه و حتی لینک این ده خبر،برای تنویر افکار عمومی در ادامه درج می شود:

نتیجه جستجو عبارت«عضدی»در سایت اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان

بازدید مدیرکل ازمرمت خانه سرهنگ عضدی

پیشرفت روند مرمت خانه عضدی در سیاهکل

هفته دولت و رونمایی از اقدامات اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان

روحانی در اجتماع مردم رشت: گیلان ؛ قطب بزرگ گردشگری سلامت

استقبال هنرمندان گیلانی با پوشش لباس محلی از ریاست جمهوری

گیلان میزبان پانزدهمین سفر رییس جمهور و هیئت دولت

مرمت “خانه عضدی” به خوبی درحال اجراست

اجازه تخریب حتی یک خشت از میراث فرهنگی گیلان را نمی دهیم.

علت آتش سوزی خانه تاریخی سرهنگ عضدی در شهرستان سیاهکل در دست بررسی است.

بافت و بناهای تاریخی

امام خامنه ای: افراد، مسئولین، خودشان را در معرض نقد و انتقاد قرار بدهند و پاسخگو باشند و پاسخ بدهند و تبیین کنند. خیلی از اوقات اگر چنانچه یک انتقادی به کسی بشود، این فرصتی است برای او که بتواند ذهن ها را روشن کند، تبیین کنند، حقیقت را بیان کنند؛ خیلی چیز خوبی است.۱۳۸۸/۰۳/۲۹

در کنار این، نظام پاسخگویی را برای خودتان متحتم بدانید. واقعا وزیر در حوزه‌ی کار خودش، مدیران وزارتی در حوزه‌ی کار خودشان، معاونان هر کدام در حوزه‌ی کار خودشان پاسخگو باشند. یعنی هم در برابر خطایی که انجام می‌گیرد، واقعا پاسخگو باشند؛ هم در برابر کار لازمی که باید انجام می‌گرفته و انجام نمی‌گیرد، پاسخگو باشند.

پایان پیام

 

 

 

 

 

 

 

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :