اختصاصی-کاشف اسرار: شهردار لاهیجان تاکید کرد: آنانی که وظیفه دارند که از صنعت چای و از صنعت های دیگر حمایت نمایند،باید به وظیفه خودشان  عمل کنند تا بلایی که بر سر نوغان لاهیجان آمده،تکرار نشود

به گزارش خبرنگار کاشف اسرار از لاهیجان،سعید آگشته در اولین جشنواره ملی شکرانه برداشت چای ایران که بعدازظهر پنجشنبه در بام سبز این شهر برگزار شد،چای را یک محصول ملی دانست.

وی شهرداری لاهیجان،سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ،شورای اسلامی و شهرداری لاهیجان را متولی چای ندانست و خاطر نشان کرد: نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی،وظیفه نظارتی داشته و در حوزه صنعت چای،رفتار سازمانی ،ندارند.

این مسوول  با گلایه از عدم حضور آنانی که در حوزه صنعت چای رفتار سازمانی دارند و باید به وظیفه سازمانی خود عمل می کردند ولی در این جشنواره ملی حضور پیدا نکردند،تصریح کرد: باید از سازمان صدا و سیما بخواهیم در اوج تتبلیغات،تبلیغات چای لیپتونی سریلانکا را متوقف کند.

به گفته آگشته که یک مدیر غیر بومی  می باشد،«شاید بهتر است از عزیزانی که باید در این حوزه زحمت می کشند،بخواهیم بیش از این زحمت نکشند».

وی شهر لاهیجان را پایتخت صنعت چای ایران معرفی کرد و ابراز داشت: کشورهای اطراف ما، درصدد هستند آن چه که از تاریخ و هویت اسلامی است را به نام خودشان به یغما ببرند،آنهایی که هویت لازم را برای ایجاد یک مدنیت در منطقه و جامعه بین المللی را ندارند،درصدد ایجاد هویت هستند، این هویت در سطح منطقه ای و محلی همین معنا را پیدا می کند که ما امروز با آن مواجه هستیم .

شهردار لاهیجان،بار دیگر  شهرستان لاهیجان را پایتخت صنعت چای ایران معرفی کرد و اذعان داشت: شهرداری لاهیجان با یک برنامه ریزی و با همکاری دست اندرکاران برگزاری این جشنواره،درصدد این است این برند به نام شهر لاهیجان ثبت بشود و با برگزاری این گونه جشنواره ها در سطح ملی بتواند از توان عزیزانی که در این عرصه زحمت می کشند،حمایت کند.

آگشته ،درباره دلایل ورود شهرداری لاهیجان برای برگزاری اولین جشنواره ملی شکرانه برداشت چای در این شهر ،یاد آور شد: حمایت شهرداری لاهیجان،حمایت سازمانی نیست،چون که صنعت چای ایران،متولی خاص خودش را دارد ،ضمن این که حمایتی که می خواهیم انجام بدهیم به صورت برندینگ و اعتباری سازی،خواهد بود.

وی اظهار امیدواری کرد این جشنواره ملی در سال های آینده تبدیل به پایگاهی برای حمایت از چای کاران  چای سازان بشود و آنانی که وظیفه دارند که از صنعت چای و از صنعت های دیگر حمایت نمایند،باید به وظیفه خودشان  عمل کنند تا بلایی که بر سر نوغان لاهیجان آمده،تکرار نشود.

این مسوول در پیان،متدکر شد: امروز حضور و ظهور در این عرصه ،زیر ساختی است که به نظر می رسد که باید به آنها توجه دی بشود.

گفتنی است در این جشنواره جمعی از گردشگران ،نماینده منتخب مردم لاهیجان در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی،اعضای شورای اسلامی شهر لاهیجان و دبیرکل حزب مشارکتهای مردمی استان گیلان حضور یافتند.

هم چنین در این مراسم  دیرکل و معاونین میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان که از مشارکت کنندگان  برپایی این جشنواره بودند،حضور نیافتند.

از جمله مشارکت کنندگان برگزاری این جشنواره؛شهرداری و شورای اسلامی شهر لاهیجان-اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان و  سازمان علمی ، پژوهشی و فناوری سپاه قدس گیلان بودند.

پایان پیام

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :