کاشف اسرار- نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران (ناجا)در سال 1370 و از ادعام سه قسمت مهم پلیس شهری،ژاندرمری و كميته انقلاب اسلامى و با تصویب مجلس شورای اسلامی،تاسیس شده است.

به گزارش خبرنگار کاشف اسرار،هم اکنون 4 پلیس زیر نظر فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران،در حال فعالیت هستند که یکی از آنها پلیس راهنمایی و رانندگی(راهور)،است.

پلیس راهنمایی و رانندگی،یکی از ارگان‌های انتظامی است که زیرمجموعهٔ نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کند و در حال حاضر ریاست آن بر عهدهٔ سردار تقی مهری است.

در حال حاضر پلیس راهنمایی و رانندگی (راهور)در سراسر کشور مشغول به فعالیت هستند و ماوریت این پلیس برنامه‌ريزى و هدايت فعاليت‌هاى راهنمايى و رانندگى به منظور تأمين نظم عبور و مرور، اجراى مقررات راهنمايى و رانندگى و حمل و نقل، امور توزين و حفظ حريم راهها در سطح كشور با توجه به مقررات داخلى و بين‌المللي،است .

در گیلان و از سال 1370 تاکنون 10 نفر  ریاست پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان را بر عهده داشته اند که سرهنگ مسعود صداقت-سرهنگ محمد رضا پور سعید-سرهنگ قاسم پنجمیر-سرهنگ حسن آزاد پور-سرهنگ حسین عرفانی-سرهنگ منوچهر ملک راه-سرهنگ قاسم پنجمیر-سرهنگ سید تیمور حسینی-سرهنگ سید تقی امینی ضیابری و  سرهنگ تیمور شهیدی مقدم،هستند.

از میان ریسان پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان از ابتدا تاکنون،فقط 5 نفر متولد استان گیلان و به اسامی؛سرهنگ مسعود صداقت(رودسر)-سرهنگ محمد رضا پور سعید(رشت)-سرهنگ منوچهر ملک راه(رشت)،سرهنگ سید تقی امینی ضیابری(صومعه سرا)و سرهنگ تیمور شهیدی مقدم(رودبار)می باشند.

سرهنگ تیمور شهیدی مقدم که متولد 1345 ،در شهرستان رودبار بوده و در سوابق کاری خود،ریاست پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان رشت را برعهده داشته،از اردیبهشت ماه 1393 ریاست پلیس راهنمایی و رانندگی استان گیلان را بر عهده دارند.

تیمور حسینی

نگارنده آن طور که به یاد دارد،از زمان ریاست سرهنگ سید تیمور حسینی(متولد کرمانشاه-هم اکنون ریاست پلیس راهور تهران بزرگ را بر عهده دارد)از شهریور87 تا اسفند 89 و به دنبال آن ریاست سرهنگ سید تقی امینی از اسفند 89 تا اردیبهشت ماه 93( به افتخار بازنشستگی نایل شده است)،نشست ها خبری با حضور پر رنگ اصحاب رسانه این استان برپا و نسبت به ارایه گزارش عملکرد و برگزاری نشست پرسش و پاسخ اقدام می کردند.

سرهنگ امینی

با گذشت حدود 25 ماه از آغاز فعالیت سرهنگ تیمور شهیدی مقدم به عنوان رییس پلیس راهنمایی و رانندگی  گیلان،آیا تاکنون این مقام مسوول نسبت به برگزاری نشست پرسش و پاسخ  با مطبوعات ؛همچون دوره های سرهنگ سید تیمور حسینی و سید تقی امینی ضیابری ،کرده اند؟اگر پاسخ مثبت است،این اقدام را تحسین و تقاضای برگزاری نشست و برقراری تعامل با اصحاب رسانه فعال ،وجود دارد.

عکس در زمان ریاست راهور شت

عکس  سرهنگ «تیمور شهیدی مقدم» در زمان ریاست راهور رشت

اگر پاسخ مثبت نیست،از آن جایی که رسانه ها به عنوان مهمترين ابزار موثر بر افکار عمومي نقش مهمي در افزايش احساس امنيت در جامعه دارند که اين رسالت سنگين در توسعه همه جانبه گیلان موثر است،انتظار می رود،پلیس راهور استان با اصحاب رسانه ،تعامل سازنده ای داشته باشند،دست اصحاب رسانه را به گرمي بفشارد و آماده همکاري بيشتر با آنها،باشند.

پایان پیام

 

 

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :