کاشف اسرار-یکی از مبادی ورودی به رشت محور جاده جیرده به این شهر می باشد و پس از عبور از فلکده و مشاهده شهرک صنعتی سپیدرود در سمت چپ جاده تابلویی سبز رنگ متعلق به اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای گیلان مشاهده می شود و به بینندگان انتهای حوزه نگهداری  توسط این دستگاه دولتی را متذکر می شود.

به گزارش خبرنگار کاشف اسرار،در مسیر عبوری بین روستای فلکده تا شهرک صنعتی سپیدرود و سمت چپ جاده انبوهی از پسماند دپو شده رویت مشاهده می شود و جالب این که در مجاورت قطعه زمینی محصور با تابلو می باشد و نشان دهنده در اختیار بودن ملک برای سازمان مشاغل شهری شهرداری است.

پسماند درب سازمان مشاغل جاده جیرده سه آذر 96.jpg2.jpg02

متاسفانه مدت زمان طولانی می باشد که پسماندها در جلوی درب این ملک بلا استفاده شهرداری ریخته می شود و هر روزه بر مقدار آن افزوده و یکی از وظایف اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان پاکسازی مبادی ورودی قبل شهر از معضل زباله است.

متاسفانه بی توجهی مدیریت سازمان سامان دهی مشاغل شهرداری رشت هم مزید بر علت شده و به افراد تخریب کننده محیط زیست اجازه می دهد زباله های خویش را در مقابل درب ورودی تخلیه و رها کرده و اگر دوربین مدار بسته نصب و یا نگهبانی گمارده بشود تا با شناسایی متخلفین آنان را به دست قانون بسپارند ،دیگر کسی جرات ریختن زباله و تهدید محیط زیستی و زشت کردن این محدوده را نخواهند داشت.

به راستی مدیر کل راه داری و حمل و نقل جاده ای استان،شهردار،معاون خدمات شهری و مدیرعامل سازمان مشاغل شهری شهرداری رشت؛نگهداری و  پاکسازی این محل از دپوی زباله را جزو وظایف قانونی خویش قلمداد می کنند و اگر جواب بلی می باشد چرا نسبت به حل این معضل بی تفاوت هستند و کجا هستند تا از تکرار آن جلو گیری به عمل آورند؟خوب است مدیرکل محیط زیست استان و تشکل های حفظ محیط زیست هم در این زمینه پاسخگو باشند.

ناگفته نماندمتولی اصلی محیط زیست در ایران را باید سازمان حفاظت محيط زيست دانست. مهم‌ترین اهداف اين سازمان اقداماتي مثل تحقق اصل پنجاه قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به منظور حفاظت از محیط زیست و تضمین بهره‌مندی درست و مستمر از آن و حفاظت از تنوع‌ زیستی کشور است.

قانون حفاظت و بهسازي محيط زيست از جمله وظايف اين سازمان را پيش گيري و ممانعت از آلودگي و هر اقدام مخربي که موجب بر هم خوردن تعادل و تناسب محيط زيست مي‌شود، می‌داند.

با توجه به توریستی بودن استان گیلان به ویژه شهر رشت و تاکیدات مسئولان و اعلام مکرر مبنی بر ورود سالانه 36 میلیون گردشگر به گیلان؛آیا اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان وظیفه و نقشی برای حفظ زیبایی در برابر گردشگران دارد یا خیر؟به هر حال استانداری هم نقش حاکمیتی به عنوان نخست وزیر دارد یا خیر؟

النهایهدر اصل 50 قانون اساسي آمده است:«در جمهوری‏ اسلامی، حفاظت‏ محیط زیست‏ كه‏ نسل‏ امروز و نسل‌های‏ بعد باید در آن‏ حیات‏ اجتماعی‏ رو به‏ رشدی‏ داشته‏ باشند، وظیفه‏ عمومی‏ تلقی‏ می‏ شود. از این‏ رو فعالیت‌های‏ اقتصادی‏ و غیر آن‏ كه‏ با آلودگی‏ محیط زیست‏ یا تخریب‏ غیر قابل‏ جبران‏ آن‏ ملازمه‏ پیدا كند، ممنوع‏ است.»

پایان پیام

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :