کاشف اسرار- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان رانش دفن گاه زباله سراوان شهرستان رشت  در مهر ماه امسال که موجبات تخریب پروژه احداث تصفیه خانه شیرابه لندفیل را فراهم کرد،سبب آبروریزی دانست.

حجت شعبان پور  غروب امروز در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار کاشف اسرار در حوزه امور عمرانی با بیان این مطلب،اظهار کرد:”در مقوله پسماند،ما فقط می توانیم در حد تفکیک پسماند از مبدا،احیای کمپوست ها،آموزش،فرهنگ سازی و جلب و مشارکت مردم را داشته باشیم”.

وی بر ضرورت داشتن وجود زباله ساز در لندفیل سروران رشت تاکید کرد و افزود:”تکنولوژی زباله سوز خیلی گران بوده و حداقل قیمت برای  خرید ساخت قاره اروپایآن 500 میلیارد،ژاپنی نزدیک به 900 میلیارد تومان ،تکنولوژی چین نزدیک به 350 میلیارد تومان می باشد و به سوبسید دولت نیاز دارد”.

این مسئول با اذعان بر این که قیمت تولید برق برای سرمایه گذار متمایل به احداث زباله سوز باشد و بخواهد بفروشد با کیلو وات 350 تومان صرفه اقتصادی برای وی نخواهد داشت،خاطر نشان کرد:”حداقل قیمت هر کیلو وات فروش برق 900 تومان بشود تا سرمایه گذاری راغب بشود و بخواهد سرمایه گذاری در این حوزه بکند”.

شعبان پور،با تصریح بر این که سرمایه گذاری در حوزه احداث زباله سوز و تولید برق منتفی است،رانش دفن گاه زباله سروان رشت در مهر ماه امسال که موجبات تخریب پروژه احداث تصفیه خانه شیرابه لندفیل را فراهم کرد،سبب آبروریزی دانست.

وی اعتقاد دارد:”رانش دفت گاه زباله حاصل ریختن نیم قرن پسماند بدون هیچ گونه ساپورت ،تکیه گاه و انباشت کردن در یک نقطه می باشد،آب می آید و نفوذ می کند و سبب رانش می شود و زمین های اطراف را آلوده می کند ،ضمن این که شیرابه های آن سبب آب های سطحی و رودخانه ها را آلوده کرده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان در پاسخ به این سئوال مبنی بر این که دلیل عدم حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان محیط زیست در لندفیل سراوان چیست؟خواستار طرح سئوال از”عیسی کلانتری شد.

پایان پیام

 

 

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :