کاشف اسرار-رئیس هیات مدیره شرکت تعاونی مرغ گوشتی “خزر”انزلی و کارمند ستاد نظارت گمرکات گیلان از قطع برق این واحد تولیدی  هنگام تولید و فروش توسط ماموران شرکت توزیع نیروی برق این شهرستان در روز جاری خبر داد .

“سیده زینب نقوی میان پشته” عصر امروز با برقراری تماس تلفنی با خبرنگار کاشف اسرار با اعلام این خبر،اظهار کرد: زمان قطع برق از ساعت 11 تا 14 بعد از ظهر امروز به دلیل بدهی 40 میلیون ریالی به شرکت توزیع نیروی برق  بوده است.

به گفته این تولید کننده طیور ،محل استقرار واحدی تولیدی در بندر انزلی-آبکنار-جاده “ماه روزه “می باشد و در هر دوره 60 هزار مرغ گوشتی 45 روزه پرورش داده می شود و ضمن این که شب گذشته تعداد 11 هزار قطعه مرغ 2 کیلو گرمی به فروش رفت.

نقوی میان پشته،متذکر شد:این واحد تولیدی از سال 1371 شمسی شروع به فعالیت کرده و با انعقاد قرارداد مشارکتی با شرکت ها و سرمایه گذاران ،به طوری که مسئولیت تهیه دان ،تحویل 60 هزارجوجه با سرمایه گذار و تهیه کارگر و مکان بر عهده ما است و النهایه 11 درصد از سهم فروش مرغ به شرکت تعاونی”خزر”تعلق می گیرد .

وی با ادعا بر این که تا هنگام قطع برق در روز جاری هیچ گونه اخطار برق قطع به شرکت تولیدی توسط شرکت توزیع نیروی برق انزلی تحویل داده نشده است،مدعی داشتن دستگاه موتور برق در هنگام قطع برق بوده است،ضمن این که خواستار پاسخگویی مسئولان شرکت توزیع برق و هم چنین فرماندار انزلی شد.

این شهروند ساکن در شهرستان انزلی با اشاره به اتمام قرار داد با سرمایه گذار قبلی  و تخلیه محل مشارکت در حدود دو ماه قبل،ادامه داد:از سرمایه گذار قبلی حدود 34 میلیون تومان مطالبه داریم و باید بدهی را پرداخت بکند تا بتوانیم بدهی به شرکت توزیع نیروی برق را پرداخت بکنیم.

نقوی میان پشته،مدعی شد:ماموران شرکت های خدمات دهنده به مشترکین به دلیل وجود بیماری آنفولانزای مرغی، حق ورود به واحدهای تولیدی طیور را ندارند و خواستار پاسخگویی مسئولین توزیع نیروی برق و فرماندار انزلی درباره قطع ناگهانی برق هستم.

وی در پایان تاکید کرد  تمهیدات حضور خبرنگار و مدیر مسوول این رسانه تا روز آینده جهت بازدید از این واحد تولیدی را به طور قطعی فراهم می کند

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق گیلان در گفتگو با خبرنگار این رسانه درباره دلایل قطع برق شرکت تولیدی مرغ گوشتی”خزر”آبکنار،اظهار کرد:پرداخت بدهی وظیفه شرعی و قانونی مشترکین به شرکت توزیع نیروی برق گیلان محسوب می شود.

به گفته “حمید رضا حکمت”تمامی مشترکین حقیقی  و حقوقی شرکت توزیع نیروی برق استان به دلیل این که از دولت یارانه انرژی دریافت می کنند موظف هستند هزینه برق مصرفی خود را در مهلت مقرر بپردازنند،حتی واحد تولیدی طیور باشند.

این مسئول با ادعا و تاکید بر این که به طور یقین از قبل اخطار قطع برق به دلیل بدهی به شرکت تولیدی مرغ گوشتی”خزر”انزلی داده شده است،افزود:مشترک این واحد تولیدی به این اخطار توجهی نکرده است و ادعای مبنی بر عدم اخطار قطع برق تاکنون اثبات نشده است.

حکمت،متذکر شد:اعتراض به قطع برق در هنگام تولید طیور دلیل نمی شود،به طوری که در شهر صنعتی رشت تعدادی از واحدهای تولیدی مشغول به فعالیت هستند که هزینه برق مصرفی آنان،میلیاردی است و اگر تولید کننده طیور نگران قطع برق هنگام تولید هستند باید واحد خود را مجهز به برق اضطراری  یا دیزل ژنراتور کنندو احتمالآ برق اضطراری هم ندارند.

وی با اشاره به قطع برق بیمارستان زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی گیلان به دلیل بدهی،خاطر نشان کرد:بیمارستان ها و بانک ها دارای برق اضطراری هستند و هنگام قطع برق به هر دلیلی نسبت به استفاده از برق اضطراری اقدام می کنند.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق گیلان،تصریح کرد:اگر عدم قطع برق برای واحد تولیدی مرغ مهم بود باید نسبت به استفاده از موتور برق اقدام می کرد در غیر این صورت بدهی خویش را به موقع پرداخت نماید.

حکمت،اذعان کرد:قطع برق مشترکین بدهکار ربطی به میزان رقم بدهی مشترک ندارد و ضمن این که شرکت توزیع نیروی برق استان برای خریداری سیم،ترانس و کنتور را به صورت نقدی می خرد تا برای مردم وصل بکند،بنابراین عدم پرداخت بدهی به توزیع نیروی برق تا زمان وصول از بدهکاران واحد تولیدی منطقی و قانونی نیست.

پایان پیام

 

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :