کاشف اسرار-معاون خدمات شهری شهرداری رشت با تاکید بر این که روند اسکان گردشگران در خور شان مردم و نام این شهر نیست از تدابیر این نهاد عمومی غیر دولتی برای سامان دهی گردشگران ورودی سخن گفت.

علی مقصودی امروز در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار کاشف اسرار در حوزه مدیریت شهری با اشاره به بازدید خویش در ساعت یک و نیم بامداد امروز از پارک شهر و بوستان کشاورز رشت جهت نحوه اسکان گردشگران،اظهار کرد:وضعیت موجود در خور شان مردم و نام شهر رشت نیست.

وی با اشاره به پیشنهاد در بودجه سال 97 شهرداری رشت و تصویب توسط شورای اسلامی شهر به منظور خریداری زمینی در یکی از ورودی های این شهر و یا مسکن مهر به منظور احداث کمپینگ هایی برای اسکان گردشگران با ظرفیت بین هزار و 500 تا 5 هزار سکو،خاطر نشان کرد:با احداث این سکوها گردشگران ورودی به رشت سامان دهی می شوند.

این مسئول تصریح کرد:بر اساس سبد توزیع گردشگران ورودی به رشت بسیاری از آنان تمایل ندارند در منازل و مسافر کاشانه ها و هتل اقامت بگیرند و فرهنگی هم نیستند در مدارس اسکان کنند.

مقصودی،متذکر شد:این دسته از افراد که تمایل دارند با چادر مسافرتی به استراحت بپردازند و دارای سرویس بهداشتی ،سیستم روشنایی،سکو و وجود امنیت برای چادر زدن باشد،این همت در شهرداری وجود دارد که با ابلاغ بودجه حداقل برای نوروز سال آینده یکی از کمپینگ ها به تعداد مناسب تهیه و احداث بشود.

وی ظفیت حال حاضر بوستان ملت رشت برای برپا کردن چادر مسافرتی به منظور استفاده گردشگران را 120 سکو عنوان و ابراز کرد:درب این مکان برای استقرار موقت گردشگران به مدت دو سال بسته بود و در یک هفته باقی مانده به تحویل سال نو کارهای اداری آن جهت بازگشایی مجدد انجام شد و به صورت رایگان در اختیار متقاضیان گذاشته شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری رشت،خطاب به مدیریت اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان برای روند جذب و اسکان گردشگران،گفت:اطلاعات دقیق حرف اول را می زند و این اطلاعات به شهرداری ارسال بشود و این نهاد بداند چه تعداد گردشگر در طول ایام نوروز،تعطیلات تابستانی و رسمی وارد شهر رشت می شوند در اخذ تصمیات درست تر برای اسکان مسافران مثمر ثمر باشد.

مقصودی در پایان اذعان کرد:وضعیت ظاهری برای اسکان مسافران  و هم شهر رشت مناسب نیست و وضعیت فعلی رضایت بخش نبوده و پیشنهاد بنده مبنی بر احداث کمپینگ در ورودی های شهر بین هزار و 500 تا 5 هزار سکو برای استقرار چادرهای مسافرتی گردشگران است.

پایان پیام

 

 

 

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :