کاشف اسرار-مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری رشت از شرف تاسیس بودن آکادمی خوراک منطقه ای  در شهر خلاق خوراک شناسی یونسکو در این شهر تاریخی خبر داد.

به گزارش خبرنگار کاشف اسرار،فاطمه قدیمی حرفه”امروز در نشست مشترک دو عضو شورای اسلامی و شهردار رشت با سفیر اتریش در ایران که در دفتر شهردار برگزار شد،با عرض خدمت به دیپلمات های کشور اروپائی ،ابراز امیدواری کرد نتیجه سفر به گیلان و شهر رشت برای مجموعه شهرداری اثرات مثبت و نتایج خوبی برای دو کشور ایران و اتریش به دنبال داشته باشد.

وی ضمن معرفی تیم ایرانی شرکت کننده در این نشست به سفیر اتریش در ایران و هیات همراه به بیان تاریخچه مذاکره از سال گذشته و ایجاد روابط همکاری شهرداری رشت با یکی از دانشگاه های “وین”تحت عنوان”مدول وین”پرداخت.

این مسئول،با بیان این که شهر خلاق خوراک شناسی یونسکو در رشت در شرف تاسیس آکادمی خوراک منطقه ای می باشد،ابراز امیدواری کرد با همکاری مشترک تحت لیسانس دانشگاه “مدول وین”به عنوان مهم ترین و پر قدمت ترین دانشگاه گردشگری دنیا و هم چنین در حوزه سرمایه گذاری به عنوان یکی از پروژه های پیشنهادی شهرداری به سفیر اتریش است.

قدیمی حرفه،ادامه داد:ایجاد این همکاری برای توسعه روابط فرهنگی از جمله حوزه دانش حوزه گردشگری  و نیز توسعه بین کشورهای ایران و اتریش و نیز شهرهای رشت و وین بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

وی با اشاره به معرفی نماینده دانشگاه “مدول وین”به شهرداری رشت،خاطر نشان کرد:نماینده معرفی شده ایرانی و دارای کرسی علمی در این دانشگاه می باشد ،خوش حال می شویم با همکاری سه جانبه مابین شهرداری،سفارت و دانشگاه بتوانیم پروژه مشترکی را پیش ببریم.

مدیر شهر خلاق خوراک شناسی یونسکو در رشت با بیان این که این شهر به غیر از اجرای برنامه های محلی در هفته جاری اجرای برنامه های متنوعی را در دستور کار دارد،متذکر شد:امضای تفاهم نامه با یکی از دانشگاه های گردشگری ایران در  بحث اقتصاد حلال،یوم جاری در تهران منعقد می شود.

قدیمی حرفه،ابراز کرد:برگزاری جشنواره خوراک در دانشگاه تهران برای دانش جویان خارجی توسط این دانش جویان با مشارکت شهر خلاق خوراک شناسی یونسکو در رشت، از برنامه های در دست اجرا شهرداری در روز آینده است.

وی اجرای برنامه ای در آستانه ماه مبارک رمضان در کاخ سعد آباد در روز جهانی تقارب فرهنگ ها با حضور اژانس های بین المللی و سفرای کشورها را یکی دیگر از برنامه شهرداری رشت عنوان و از سفیر اتریش در ایران دعوت کرد در این مراسم حضور یابند.

به گفته مدیر امور بین الملل شهرداری رشت،از این به بعد دعوت نامه های مرتبط برای برنامه های در بعد ملی برای سفیر اتریش ارسال می شود و خوشحال میشویم یک شب فرهنگی رشت در سفارت اتریش در تهران برگزار بشود.

قدیمی حرفه،در پایان،تصریح کرد:مجموعه این پتانسیلها در مکاتبه ای که انجام می شود به سمع و نظرتان خواهد رسید امیدوارم برنامه عملیاتی برای اجرایی شدن این ظرفیتها تدوین شود.

پایان پیام

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :