کاشف اسرار-رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و روسیه از شرکت جمهوری اسلامی ایران در بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی مسکو روسیه که از 26 تا 29 شهریور ماه امسال در این کشور برگزار می شود،خبر داد.

هادی تیزهوش تابان بعدازظهر امروز در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار کاشف اسرار در حوزه اقتصادی با اعلام این خبر،اظهار کرد:اتاق بازرگانی ایران و روسیه در نظر دارد در این نمایشگاه که مهم ترین و تاثیرگذارترین نمایشگاه صنایع غذایی در قاره های آسیا و اروپا و بهترین پلت فرم برای تحقیقات بازار،داد و ستد کالا،توسعه کسب و کار و تقویت موقعیت خود در منطقه و به خصوص در حوزه cisمی باشد،شرکت کند.

به گفته وی،این نمایشگاه تقریبآ تبدیل به مرکزی برای گردهمایی بزرگان صاحبان صنایع بوده و به راحتی می توانند با صنایع مرتبط مواد غذایی از نزدیک آشنا بشوند و ارتباط برقرار کنند به طوری در دوره قبل یک هزار و 516 غرفه دار از 62 کشور مختلف شرکت داشته و 29 هزار و 859 نفر بازدید کننده تخصصی تجاری از 78 منطقه روسیه و 89 کشور مختلف حضور داشتند.

این مسئول،خاطر نشان کرد:روسیه واردات مواد غذایی اصلی از اتحادیه اروپا، ایالات متحده، نروژ، کانادا و استرالیا را در سال 2014 ممنوع کرد، اما از آن به بعد شکاف عرضه را ناکام گذاشته است.

تیزهوش تابان،اضافه کرد:این کشور 27.9 ملیارد دلار برای مواد غذایی وارداتی در سال 2017 صرف کرد، افزایش 11.4 درصدی نسبت به سال 2016  از کشورهایی که تحت تاثیر ممنوعیت واردات قرار نگرفته اند،ضمن این که برای تامین کنندگان در این کشورها، این یک شانس واقعی برای گرفتن یک تکه از یک بازار بزرگ است.

  وی با تاکید بر این که روسیه یک بازار عظیم با جمعیت فراوانی است و این کشور نهمین جمعیت پرجمعیت جهان است که 143.9 میلیون نفر جمعیت دارد،متذکر شد: اندازه قریب الوقوع روسیه، به عنوان تامین کنندگان مواد غذایی قادر به رسیدن به مصرف کنندگان بیشتر نسبت به ژاپن است، به این معنی است که به عنوان یک بازار توسط تولید کنندگان مواد غذایی و نوشیدنی جهانی ممنوع است.
رئیس اتاق بازرگانی گیلان،تصریح کرد:پیدا کردن شرکای واردات جدید تنها دلیل آن نیست که روسیه در حال گسترش شبکه عرضه خود است. شهروندانش با انتخاب های خود بیشتر از هر زمان دیگری به دنبال ماجراجویی هستند.
تیزهوش تابان با بیان این که روس ها همواره سلیقه های بین المللی دارند،یاد آور شد: مصرف کنندگان مواد غذایی و نوشیدنی روسیه از WorldFood Moscow استفاده می کنند تا شرکای جدید و محصولات را در یک مکان راحت پیدا کنند.
وی در پایان،بیان کرد:بشرکت کنندگان در نمایشگاه ه عنوان یک غرفه، می توانند با انجام کسب و کار با آنها در زمان کوتاهی صرفه جویی در وقت و پول  و آن را آسان برای ایجاد معاملات و افزایش ROI خود را انچام بدهید.
WorldFood مسکو در Expocentre شهر برگزار می شود. نمایشگاه Expocentre در مرکز تجاری مسکو واقع شده و با حمل و نقل آسان به مرکز اصلی شهر واقع شده است.

پایان پیام

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :